طرز تهیه پنکیک سیب خوشمزه و نکات پخت بهتر آن

منبع: آرگا

3

1402/11/3

18:06


سیب یک میوه خوشمزه و پر از خواص است که خوراکی های تهیه شده با آن نیز از این ویژگی ها برخوردارند. پنکیک سیب یکی از این خوراکی های دوست داشتنی است که اصلی ترین مواد آن سیب می باشد. در ادامه طرز تهیه پنکیک سیب را آموزش می دهیم.

پنکیک ها اعم از پنکیک موزی، پنکیک سبزیجات، پنکیک سیب زمینی، پنکیک شکلاتی، پنکیک سیب و … عصرانه و صبحانه ای خوشمزه و محبوب هستند که می توانید به راجتی آن را در منزل تهیه نمایید، به خاطر مواد بکار رفته در این پنکیک هم خوشمزه و هم مقوی و تامین کننده انرژی است. پنکیک سیب را می توانید بسته به دلخواه خود با استفاده از هرنوع سیبی تهیه نمایید. در این مطلب آموزش طرز تهیه پنکیک سیب را داریم.

پنکیک سیب از مواد لازم مشخصی همچون سیب، تخم مرغ، آرد، شیر، وانیل، روغن مایع، بکینگ پودر، روغن مایع تهیه می گردد که در صورت تمایل برای خوش طعم تر شدن و طعم متفاوتی به آن بخشیدن می توانید از سایر افزودنی و طعم دهندهه ها همچون گردو و دارچین بهره ببرید. این پنکیک ها با استفاده از شکلات ذوب شده، عسل، کرم خامه و غیره میل می گردد.

آموزش دستور پخت پنکیک سیب عالی

مواد لازم

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک عدد سیب
  • یک پیمانه آرد
  • سه قاشق غذاخوری شکر
  • یک دوم پیمانه شیر
  • یک چهارم پییمانه وانیل
  • یک دوم قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • سه قاشق غذاخوری روغن مایع

طرز تهیه پنکیک سیب خانگی خوشمزه و سالم

ابتدا برای این منظور شکر و تخم مرغ ها را بهم بزنید تا حالت کشسانی به خود گرفته و حجم دار گردند، سپس روغن مایع و شیر را به آن بیفزایید و بهم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب گردند.

در این مرحله مواد خشک آرد، بکینگ پودر و وانیل را در سه مرحله از الک بگذرانید و آرام آرام به شیر و تخم مرغ و شکر بیفزایید و دوباره خوب بهم بزنید تا اینکه بافی یکنواخت حاصل گردد. سپس سیب را به شکل اسلایسی نازک برش بزنید. در صورت زیاد بودن افراد می توانید تعداد سیب و به همان میزان میزان سایر مواد را افزایش دهید.

تابه ای مناسب که نچسب باشد را انتخاب کرده و بر روی شعله ملایم بگذارید تا گرم گردد، به کمک برسی مناسب که به روغن آغشته کرده اید کف تابه را چرب نمایید، از مواد پنکیک ۱ ملاقه برداشته و در کف تابه بریزید و اسلایس های سیب را بر روی آن بگذارید؛ پس از اینکه پنکیک حباب زد و اطراف آن به رنگ طلایی درآمد، آن را پشت و رو کنید تا طرف دیگر هم سرخ گردد،در نهایت با عسل و پودر دارچین میل نمایید.

آموزش طرز تهیه پنکیک سیب با طعمی ناب

نکته مهم : رسپی های متفاوتی برای پنکیک سیب وجود دارد که البته در برخی از آن ها روش های متفاوتی استفاده شده است، و اما برخی از آموزش های طرز تهیه پنکیک سیب تفاوت در این می باشد که از سایر مواد دارچین، عسل و شیر، پودر گردو استفاده شده است، در صورت تمایل شما نیز می توانید از این ترکیبات برای خوشمزه تر شدن بهره ببرید.

نکته : در صورت تمایل می توانید به جای اسلایسی خرد کردن سیب، آن را رنده نمایید.

آموزش رسپی پنکیک سیب خانگی

در این مطلبی که با همراهی شما به پایان رسید، طرز تهیه پنکیک سیب را آموزش دادیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده و با استفاده از آن بتوانید یک دسر خوب و متفاوت را تهیه کرده و وعده صبحانه خود را با این پنکیک لذیذ دلچسب تر نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو