فعال کردن صدای فراگیر  Spatial Sound در ویندوز ۱۱

فعال کردن صدای فراگیر  Spatial Sound در ویندوز ۱۱


منبع: آرگا

2

1402/5/25

15:07


قابلیت Spatial Sound یا صدای فراگیر سبب بهبود تجربه شنیداری کاربر در ویندوز ۱۱ خواهد شد. در این مطلب با روش فعال کردن صدای فراگیر در ویندوز ۱۱ آشنا می شوید.

اگر به تجربه قابلیت صوتی فراگیر در ویندوز ۱۱ تمایل دارید و به دنبال روشی برای فعال کردن صدای فراگیر می باشید در ادامه مطلب روش انجام کار بیان می شود. این قابلیت به استفاده از سخت افزار یا نرم افزار دیگری نیاز ندارد و از قسمت تنظیمات ویندزو قابل فعال سازی می باشد.

فعال کردن صدای فراگیر در ویندوز ۱۱

صدای فضایی یا فراگیر موجب بهبود تجربه شنیداری کاربرد در ویندوز ۱۱ خواهد شد. این قابلیت تجربه صوتی جذابی را برای کاربران فراهم می کند. همچنین برای فعال سازی آن به استفاده از سخت افزار یا نرم افزار خاصی نیاز نیست و از قسمت تنظیمات ویندوز قابل فعال سازی می باشد.

احتمالا تاکنون اسم قابلیت spatial sound یا صدای فراگیر در ویندوز ۱۱ را شنیده باشید. این قابلیت صوتی قطعا تجربه شنیداری هر چیزی را جذاب تر می کند. در عین حال روش فعال سازی آن به قدری ساده بوده که به راحتی و در عرض چند دقیقه می توان آن را فعال کرد.

به کمک قابلیت spatial sound همه چیز به نوعی بهتر و حتی سه بعدی شنیده خواهد شد. در ضمن دقت کنید این قابلیت در ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ وجود دارد اما دستگاهی که صدا از آن به گوش می رسد باید از این قابلیت پشتیبانی نماید. باید اشاره کرد ویندوز همواره در تلاش بوده تا بهترین ویژگی های ممکن را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

صدای فراگیر در ویندوز ۱۰ یا ۱۱ هم جزو مواردی است که بعد از استفاده از آن یقینا شگفت زده می شوید و دیگر آن را رها نمی کنید. روش های مختلفی برای فعال کردن قابلیت صدای فراگیر وجود دارد که می توانید به راحتی یکی را انتخاب و تست کنید. در ادامه دو روش انجام این کار ارائه می شود.

۱. از طریق تنظیمات ویندوز

بیشتر لپ تاپ های ویندوز به قابلیت صدای فراگیر مجهز هستند از این رو نیازی به خرید تجهیزات صوتی اضافه برای استفاده از این قابلیت نیست. آسان ترین روش برای فعال سازی قابلیت مذکور در ویندوز ۱۱ استفاده از پنل تنظیمات ویندوز می باشد. برای این کار چند مرحله ساده را به ترتیب باید طی کنید از جمله:

  • ابتدا کلیدهای ویندوز و i را روی کیبورد به طور همزمان فشرده تا به منوی تنظیمات ویندوز بروید.
  • در ادامه در بخش تنظیمات روی گزینه سیستم کلیک و بعد گزینه sound را انتخاب کنید.
  • اکنون در قسمت out put روی اسپیکرها کلیک کنید.
  • سپس در منوی موجود گزینه spatial audio را پیدا و بعد روی آن کلیک کنید. همچنین می توانید فرمت صدای مدنظر را هم انتخاب کنید. ضمنا می توانید میزان صدا و دیگر تنظیمات صدا را از این منو تنظیم نمایید.

۲. از طریق کنترل پنل

روش دوم برای فعال کردن قابلیت صدای فراگیر استفاده از کنترل پنل می باشد. قابل ذکر است این روش کمی پیچیده می باشد ولی گزینه های اضافه برای سفارشی کردن صدای دریافتی در اختیارتان خواهد بود. از این رو برخی افراد ترجیحشان برای فعال نمودن قابلیت صدای فراگیر یا صدای فضایی این روش است. اگر مایلید از این روش استفاده کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا روی استارت راست کلیک کرده و از لیست باز شده گزینه run را انتخاب کنید.
  • سپس واژه control panel را در کادر موجود تایپ کرده و روی کلید اینتر بزنید. در ادامه پنجره کنترل پنل گشوده می شود.
  • حالا گزینه view by را روی large icons تنظیم نموده بعد sound را انتخاب کنید.

  • بعد در تب پلی بک دستگاه پخش پیش فرض که معمولا اسپیکرز است را انتخاب کنید.
  • حالا روی properties در گوشه پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید.
  • اکنون باید در پنجره speaker properties به تب spatial sound رفته در این مرحله فرمت صدای فراگیر مدنظر را انتخاب کنید.
  • در ادامه برای ذخیره همه تغییرات روی apply کلیک و سپس روی oK کلیک کنید.
  • در نهایت با پخش یک موزیک از فعال شدن این قابلیت مطمئن شوید.

سخن پایانی

اگر شما نیز قصد دارید در دنیای فناوری تجارب جدیدی کسب کنید قطعا می توان گفت قابلیت spatial sound جزو بهترین گزینه ها در ویندوز ۱۱ می باشد. در واقع بیشتر افرادی که از این قابلیت تاحالا حداقل یک بار استفاده کرده اند، همچنان آن را مورد استفاده قرار می دهند و خیلی راضی هستند.

از سویی چون این قابلیت رایگان می باشد و فعال سازی آن وقت زیادی نمی برد پس یک بار تجربه قابلیت spatial sound ارزش امتحان کردن را دارد و ضرری به دنبال نخواهد داشت. باز هم تصمیم گیری با خودتان است که بخواهید بر حسب علاقه و سلیقه از این قابلیت استفاده کنید یا خیر.

در پایان اگر علاقمند هستید تا با روش فعال کردن سیف سرچ گوگل در ویندوز و فعال کردن سیف مود ویندوز آشنا شوید، روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو