راهنمای انتخاب آگهی ترحیم مناسب فرد متوفی

منبع: تاپ ناز

3

1402/5/26

00:16


استفاده از آگهی ترحیم روشی رایج برای اطلاع رسانی به افراد یک منطقه و محله در خصوص فوت یک فرد است. معمولا آگهی ترحیم باید روی تابلو اعلانات یا دیوار کوچه‌ها و خیابان‌های یک منطقه نصب شود تا اهالی محل در جریان زمان و مکان برگزاری مراسم ختم، سوم و هفتم فرد متوفی قرار بگیرند. انتخاب آگهی ترحیم بسته به جنسیت و سن فرد فوت شده متفاوت است و شما باید بر اساس شرایط پیش آمده، آگهی ترحیم مناسبی را برای فرد متوفی انتخاب کنید. در این مطلب نکات مهمی در خصوص انتخاب آگهی ترحیم مناسب را ذکر می‌کنیم و همچنین درباره یک روش سریع انتخاب و چاپ آگهی ترحیم هم صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم انتخاب آگهی ترحیم مناسب

برای انتخاب آگهی ترحیم مناسب فرد متوفی، حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

انتخاب یک عکس با کیفیت

کیفیت عکس انتخاب شده برای آگهی ترحیم اهمیت زیادی دارد و شما باید سعی کنید که عکسی از فرد متوفی که کیفیت مناسبی دارد را انتخاب کنید تا بعد از چاپ با کاهش کیفیت عکس مواجه نشوید. همچنین پیشنهاد می‌شود که عکس مورد نظر برای چند ماه یا چند سال اخیر زندگی فرد فوت شده باشد و به شرایط قبل از فوت او شباهت داشته باشد. البته باید توجه بکنید که برای زنان متوفی یا به عبارتی مرحومه عکس بر روی آگهی ترحیم چاپ نمی‌شود. در مجموع یک عکس واضح، مناسب و متاخر از فرد فوت شده را انتخاب کنید تا بر روی آگهی ترحیم چاپ شود.

راهنمای انتخاب آگهی ترحیم مناسب فرد متوفی

انتخاب شعر و متن مناسب

در حال حاضر متن‌ها و شعرهای بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و صلاحدید خودتان یا خانواده فرد متوفی هر یک از آنها را برای آگهی‌ ترحیم در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید از خانواده و نزدیکان فرد متوفی جویا شوید که فرد فوت شده به چه شعر یا جمله‌ای ارادت و علاقه داشته تا بتوانید همان را بر روی آگهی ترحیم چاپ کنید. معمولا باید بر روی آگهی ترحیم چند بیت شعر یا یک جمله چند خطی نوشته می‌شود.

شما میتوانید در صفحه زیر انواع شعرها و متن های مناسب آگهی ترحیم را مشاهده و انتخاب کنید:

https://bia2safa.net/goto/web/url/3233305

انتخاب ابعاد مناسب طرح

به طور کلی آگهی ترحیم یا فوت باید ابعاد مناسبی داشته باشد. برخی از آگهی‌های ترحیم در سایز کوچک و به صورت پوستری تولید می‌شوند که مخصوص نصب بر روی دیوار خیابان‌ها هستند. از طرفی برخی از آگهی‌های ترحیم در ابعاد بزرگتر چاپ می‌شوند تا به عنوان بنر یا پلاکارد در جای مشخص مورد استفاده قرار بگیرند. در نتیجه این بسته به سطح نیاز شما است که قصد داشته باشید چه ابعاد آگهی ترحیمی را چاپ و مورد استفاده قرار دهید. معمولا انتخاب آگهی‌ ترحیم سایز کوچک برای نصب رایج‌تر است.

تعیین نام مکان و زمان برگزاری مراسمات

حتما موقع انتخاب آگهی ترحیم مناسب به نام فرد متوفی و همچنین زمان و مکان مراسم توجه داشته باشید تا اشتباهی بروز داده نشود؛ چرا که اگر آگهی ترحیم در تعداد مورد نظر چاپ شود و اشتباه نوشتاری داشته باشد، بلا استفاده خواهد بود و باید دوباره هزینه ای را برای اصلاح و چاپ مجدد پرداخت کنید.

انتخاب آگهی ترحیم مناسب از لحاظ نوع

در آخر باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آگهی ترحیم می‌بایست مناسب جنسیت و سن فرد فوت شده باشد. همانطور که گفتیم اعلامیه‌های آگهی فوت مادر یا دختر عکس ندارند. همچنین آگهی‌های فوتی که برای جوان در نظر گرفته می‌شوند ممکن است ساختار متفاوتی نسبت به افراد مسن داشته باشند. همچنین محتوای شعرها و متن‌های درج شده بر روی آگهی ترحیم هم بر اساس جنسیت و سن فرد متوفی متغیر خواهد بود.

آگهی ترحیم لایه باز چیست؟

تا اینجای مطلب به طور کامل نکات مهمی که در خصوص انتخاب آگهی ترحیم مناسب باید به آنها توجه داشته باشید را ذکر کردیم. حالا مسئله مهم این است که چطور می‌توانید در سریع‌ترین زمان بدون اتلاف وقت در روز فوت یک فرد، طرح مناسبی از یک آگهی ترحیم را انتخاب کرده و آن را در تعداد مورد نظر چاپ کنید؟

رایج‌ترین و بهترین راه، استفاده از آگهی ترحیم لایه باز است. در واقع طرح‌های آماده لایه باز فایل‌هایی هستند که تحت فرمت PSD ذخیره می‌شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که با استفاده از برنامه‌های ادیت تصویر مانند فتوشاپ بتوانید آنها را بسته به سطح نیاز خود به صورت جزئی یا کلی ویرایش و شخصی‌سازی کنید. در نتیجه امکان اعمال هر نوع تغییری بر روی فایل‌های لایه باز وجود دارد. در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از طرح‌های آگهی ترحیم لایه باز، سرعت کار خودتان را افزایش دهید و در سریع‌ترین زمان بعد از انتخاب طرح مناسب آن را چاپ کنید. طرح‌های لایه باز آگهی فوت در سبک‌ها و انواع مختلفی طراحی می‌شوند و در نتیجه دستتان در انتخاب باز خواهد بود. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که اگر در حوزه چاپ بنر و پوستر فعالیت می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این طرح‌های لایه باز سریعتر پاسخگوی مشتریانتان باشید و کارهایتان را با صرف هزینه و زمان کمتری پیش ببرید.

برای دانلود طرح آگهی ترحیم لایه باز قابل ویرایش می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

https://bia2safa.net/goto/web/url/3529415

راهنمای انتخاب آگهی ترحیم مناسب فرد متوفی

مزایای استفاده از آگهی ترحیم لایه باز

به عنوان مزایا و ویژگی‌های شاخص استفاده از طرح‌های آگهی ترحیم لایه باز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنوع طرحی بالا و عدم وجود محدودیت در انتخاب
  • کیفیت بالا و حاصل شدن بهترین خروجی موقع چاپ
  • به روز و جدید بودن سبک‌های طراحی
  • صرفه‌جویی در زمان
  • مقرون به صرفه بودن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • تطابق کامل با استانداردهای طراحی و چاپ
  • وجود انواع طرح‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف مناسب چاپ بنر، پلاکارد و…

انتخاب آگهی ترحیم را به درستی انجام دهید

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید برای انتخاب آگهی ترحیم مناسب به آنها توجه داشته باشید را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین استفاده از طرح‌های لایه باز را به عنوان بهترین و سریع‌ترین روش ذکر کردیم. پس در صورتی که یکی از نزدیکان یا بستگان تان به رحمت خدا رفت، می‌توانید با توجه به این نکات و روش‌های ذکر شده طرح آگهی ترحیم مناسبی را به صورت اصولی انتخاب کنید و آن را به تعداد دلخواه به چاپ برسانید تا بتوانید سریع‌تر نزدیکان، آشنایان و هم محلی‌های فرد متوفی را در جریان زمان و مکان مراسمات قرارد هید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو