ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی ؛ حجاب را صادر کردیم!

ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی ؛ حجاب را صادر کردیم!


منبع: تکراتو

5

1402/5/26

20:31


قانون ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی توسط رهبر این کشور وضع شد. ایران به‌عنوان تنها صادرکننده حجاب شناخته خواهد شد!

ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی ؛ حجاب را صادر کردیم!

قانون ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی توسط رهبر این کشور وضع شد. ایران به‌عنوان تنها صادرکننده حجاب شناخته خواهد شد!

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که یکی از بانفوذترین مردان جهان است، اخیراً قانون ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی را وضع کرده است. این قانون به حدی جدی است که گفته شده، 10 زن در این کشور به دلیل پوشیدن شلوارک دستگیر شده‌اند.

البته این موضوع برای کشوری با فرهنگی سختگیرانه و نظامی‌گونه اصلاً جای تعجب ندارد. در کره شمالی پوشیدن شلوار، تنها کار ممنوعه نیست؛ زیرا این کشور به کشور محدودیت‌ها شهرت دارد و بسیاری از فعالیت‌هایی که برای ما عادی‌ست، در این کشور ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: گوشی رهبر کره شمالی خبرساز شد! [+عکس]

ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی

کره شمالی که همواره برای اعمال ممنوعیت‌هایش شناخته شده است، این‌بار با ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان توجهات را به‌خود جلب کرده است.

در شرایط گرمای ۳۰ درجه در این کشور، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پوشیدن شلوارک توسط زنان را «مد سرمایه‌داری» اعلام کرد.

منبعی ناشناس که از دستگیری ۱۰ زن به‌دلیل پوشیدن شلوار بالای زانو خبر داده بود، در این‌باره توضیح داد:

«افراد دستگیر شده مجبور شدند تا با نگارش و امضای متنی، متعهد شوند که در صورت تکرار این نوع پوشش با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.»

ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی ؛ حجاب را صادر کردیم!

بسیاری از زنان در این کشور به‌دلیل آنکه فقط آنها در مقایسه با مردان با این محدودیت مواجه هستند، از اعمال تبعیض نسبت‌به خودشان شکایت دارند.

ممنوعیت شلوارک بخش جدیدی از قانونی است که در سال ۲۰۲۰ تصویب شد و قصد دارد تا به رفتارهای به اصطلاح «ضد سوسیالیستی» پایان دهد.

این اولین‌بار نیست که در کره شمالی چنین رفتارهای مبنی‌بر تبعیض جنسیتی اعمال می‌شود.

از ممنوعیت استعمال سیگار تا رنگ کردن مو برای زنان در کره‌شمالی

در اوایل ماه اوت، رادیو آسیای آزاد خبر از ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی برای زنان داد. با اینکه کیم جونگ اون، خود سیگاری معروفی است، ولی از صدور حکمی این چنینی برای زنان دریغ نکرد.

در همان زمان، یکی از ساکنان پیونگان شمالی این‌گونه فاش کرد که دو زن به‌دلیل سیگار کشیدن در بیرون از خانه و در هنگام غذا خوردن جریمه شدند و به آنها هشدار داده شد که در صورت دستگیری دوباره ممکن است به‌مدت یک ماه در یک مرکز کار انضباطی زندانی شوند.

غیرقانونی شدن شلوارک برای زنان اولین ممنوعیت پوشش در کره شمالی نبوده است. در سال گذشته، زنان به‌دلیل پوشیدن «مدهای سرمایه‌داری» یعنی پوشیدن شلوار تنگ و داشتن موهای رنگ شده محکوم شدند.

در ویدئویی به این زنان لقب «بزهکاران سرمایه‌داری» داده شد. افرادی که متهم به پوشیدن «لباس‌های ناشایست» و دور از «ایده‌آل» مورد نظر در «سبک کره شمالی» هستند.

ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی ؛ حجاب را صادر کردیم!

مقررات و ممنوعیت‌های عجیب و غریب در کشور ژاپن

کره شمالی تنها کشور آسیایی نیست که ناظران جهانی را با قوانین سخت‌گیرانه خود در مورد نحوه پوشش شگفت زده کرده است.

در ژاپن، مقامات رسمی مدت‌هاست که مقررات سخت‌گیرانه‌ای را برای پوشش دانش‌آموزان در مدارس وضع کرده‌اند؛ که از رنگ لباس زیر گرفته تا اندازه جوراب و حتی مدل مو را هم شامل می‌شود.

دختران دانش‌آموز از اینکه موهای خود را به‌شکل دم اسبی ببندند منع شده‌اند، چرا که اینگونه تصور می‌شود که آشکار کردن پشت گردن آنها می‌تواند دانش‌آموزان پسر را از نظر جنسی «تحریک» کند.

چندین دهه است که این قانون سختگیرانه در ژاپن پابرجا است و در مواردی طول دامن، شکل ابرو و حتی رنگ مو را هم شامل می‌شود.

ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی ؛ حجاب را صادر کردیم!

برخی از مدارس آنقدر در این زمینه سختگیر هستند که اگر دانش‌آموزی دارای موهای مشکی و صاف نباشد از آن‌ها عکس‌هایی می‌خواهند تا ثابت کند این رنگ و بافت مو همان رنگ و بافت طبیعی موهایشان است.

به‌ندرت به دانش‌آموزان توضیحی برای چنین قوانین عجیب و غریبی داده می‌شود که بسیاری از آنها کاملا خودسرانه به‌نظر می‌رسند. به‌عنوان مثال، در همان مدارسی که مدل موی دم اسبی ممنوع است، کوتاه کردن مو به‌روش معروف به «بابی» که موها تا بالای گردن کوتاه می‌شوند و پشت گردن را نیز نمایان می‌سازد «مجاز» است.

این فهرست پوشش‌های ممنوعه مدارس در ژاپن تحت عنوان Buraku kosoku شناخته می‌شود و به دهه ۱۸۷۰ میلادی باز می‌گردد.

این قوانین که در ابتدا تحت عنوان مقررات نظام‌مند آموزش و پرورش مطرح شد، در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با هدف مبارزه با خشونت و قلدری در مدارس، سخت‌گیرانه‌تر شد.

در حالی که به‌نظر می‌رسد کسی گوش شنوا برای رسیدگی به شکایات دانش‌آموزان در این زمینه ندارد، اما به‌طرز ناباورانه‌ای یکی از این مقررات مزاحم کنار گذاشته شده است. این قانون مربوط به ممنوعیت پوشیدن هر رنگ دلخواهی برای لباس زیر بود که اکنون این ممنوعیت را برای هر رنگی غیر از سفید لغو کردند. دانش‌آموزان اکنون می‌توانند لباس زیرهای خاکستری، مشکی یا آبی سرمه‌ای بپوشند، اما هنوز مشخص نیست که منشا این قانون کجاست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت پوشیدن شلوارک برای زنان در کره شمالی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو