معجزه ماسک چای سبز برای پوست

منبع: دلتا پیام

3

1402/5/27

14:03


ماسک چای سبز برای پوست بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است البته خیلی از افراد تصور می‌کنند چای سبز فقط برای کاهش وزن مفید است. درحالی‌که این موضوع اشتباه است و چای سبز فواید بسیاری دارد. همراه دلتا مگ باشید. ماسک چای سبز ماسک‌های مختلفی از چای سبز ساخته می‌شوند که ما در این مطلب به …

ماسک چای سبز برای پوست بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است البته خیلی از افراد تصور می‌کنند چای سبز فقط برای کاهش وزن مفید است. درحالی‌که این موضوع اشتباه است و چای سبز فواید بسیاری دارد. همراه دلتا مگ باشید.

ماسک چای سبز

ماسک‌های مختلفی از چای سبز ساخته می‌شوند که ما در این مطلب به دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

ماسک چای سبز با زردچوبه و لیمو

برای تهیه این ماسک به مواد زیر احتیاج داریم:

  • چای سبز
  • زردچوبه
  • لیمو

طرز تهیه:

چای سبز را در ابتدا دم کنید سپس اجازه دهید خنک شود حالا ۲ قاشق‌چای‌خوری از آن برمی‌دارید سپس نصف قاشق‌چای‌خوری زردچوبه و لیمو به آن اضافه می‌کنید.

حالا بعد از مخلوط‌کردن این ترکیب باید با یک پنبه آن را به پوست خود به‌صورت ضربه‌ای بزنید. ۵ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشورید. اگر بعد از استفاده این ماسک پوستتان زرد شد، اصلاً نگران نباشید فقط کافی است با مقداری شیر و گلاب پوستتان را تمیز کنید.

لازم است بدانید چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان است و همچنین از پوستتان در مقابل اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

نکته مهم آن است که شما می‌توانید حتی با استفاده از چای سبز به‌تنهایی به پوست خود طراوت ببخشید.

ماسک چای سبز با پوست پرتقال و عسل

برای تهیه این ماسک لازم است در ابتدا  چای سبز را با کمی آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه دم بکشد. سپس ۱ قاشق چای سبز را با پوست پرتقال پودر شده و عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا ماسک شما آماده شود. حالا این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک چای سبز با پوست پرتقال و عسل

مزایای ماسک چای سبز برای پوست

  • محافظت از پوست در برابر سرطان
  • جوان‌سازی پوست و مبارزه با پیری زودرس
  • درمان جوش و آکنه
  • مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست

ماسکی اختصاصی برای چشم‌ها!

چشم‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های صورت هستند که زیبایی خاصی دارند؛ اما باید به آن‌ها رسیدگی شود. چشم‌ها فرایند ویژه‌ای برای نگهداری، مراقبت و جوان‌سازی دارند؛ اما معمولا  به این قسمت از چهره توجه کمتری می‌شود. سیاهی دور چشم و بروز چین و چر و کک ریز اطراف چشم در بسیاری از افراد دیده شده و این مورد یکی از نشانه‌های عدم رسیدگی است.

ماسکی اختصاصی برای چشم‌ها!

رسانه‌های تصویری، ابزارهای الکترونیکی و فضای مجازی هم ساعت‌ها چشم رو به خود خیره می‌کند و باعث افزایش این مشکل می‌شود. اما جالب بدانید رفع حلقه تیره اطراف و پف زیر چشم با استفاده از ماسک چای سبز مقدور است.

بنابراین، شما می‌توانید تنها با دو چای کیسه‌ای دم کشیده و خنک شده، تیرگی چشمتان را رفع کنید. برای این کار تنها لازم است دو عدد چای کیسه‌ای دم کشیده و خنک شده را روی چشمانتان قرار داده و با این کار ویتامین‌ها و مواد مغذی چای سبز رو به آن نقاط منتقل می‌کنید.

سخن آخر

در نهایت به این نتیجه رسیدیم که چای سبز علاوه بر کاهش لاغری برای پوست نیز بسیار مناسب است و شما با استفاده از ماسک چالی سبز می‌توانید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: تقویت کردن مو با روغن‌های معجزه‌گر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو