معرفی انیمیشن مغازه خودکشی ؛ کاوش در زندگی و تجارت تاریک خانواده تواچ

معرفی انیمیشن مغازه خودکشی ؛ کاوش در زندگی و تجارت تاریک خانواده تواچ


منبع: پلازا

2

1402/5/28

14:24


معرفی انیمیشن مغازه خودکشی ؛ کاوش در زندگی و تجارت تاریک خانواده تواچ

انیمیشن مغازه خودکشی اثری فرانسوی محصول سال 2012 به کارگردانی پاتریس لوکنت است. برای معرفی انیمیشن The Suicide Shop 2012 با ما همراه باشید.

در دنیای انیمیشن، جهانی که پر از داستان‌های دلگرم‌کننده و جادویی است، اثری وجود دارد که خلاف جهت رودخانه شنا کرده و به قلمروهای تاریک‌تری قدم می‌گذارد. مغازه خودکشی اثری قابل تأمل و خاص است که بر اساس رمانی از ژان تولی (Jean Teulé)، نویسنده‌ای فرانسوی، ساخته شده است. انیمیشن The Suicide Shop 2012 ترکیبی از طنز مرگبار، داستانگویی تند و تلخ و پویانمایی زیبا است که به کارگردانی پاتریس لوکنت (Patrice Leconte) به روی پرده نقره‌ای رفته است. لوکنت همچنین فیلمنامه این اثر را نیز نوشته است. ژانر کارتون مغازه خودکشی درام و بزرگسالانه است. این اثر در تاریخ 16 مه 2012 (27 اردیبهشت 1391) در فرانسه اکران شد. مدت زمان انیمیشن مغازه خودکشی 79 دقیقه است. در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی انیمیشن The Suicide Shop 2012 می‌پردازیم و مروری بر جزئيات این اثر جذاب خواهیم داشت.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن مغازه خودکشی

انیمیشن The Suicide Shop 2012

خلاصه انیمیشن مغازه خودکشی از این قرار است که در آینده‌ای دیستوپیایی، در جهانی که غرق غم و اندوه است و آمار خودکشی در آن روز به روز بیشتر می‌شود، خانواده تواچ بیزنس خانوادگی خود یعنی مغازه خودکشی را می‌گردانند. در این مغازه‌ی عجیب و غریب، انواع و اقسام وسایل موردنیاز برای خودکشی، از طناب دار گرفته تا سموم کشنده و جانوران مرگبار، به مشتریان فروخته می‌شود. خانواده تواچ سه فرزند دارد و کوچکترین آن‌ها یعنی آلن، رفتاری کاملا متضاد خانواده‌اش دارد. او بر خلاف دیگران غم‌زده و بی‌انگیزه نیست و پر از شور و شوق زندگیست. اما بدون شک وجود کسی مانند آلن باعث از رونق رفتن کسب و کار یک مغازه خودکشی می‌شود. درست همینجاست که اختلافات آلن و خانواده‌اش آغاز می‌شود اما…

بازیگران انیمیشن مغازه خودکشی

مغازه خودکشی از حضور یک تیم صداپیشگی ماهر بهره می‌برد. در ادامه با هنرپیشه های انیمیشن فروشگاه خودکشی آشنا می‌شویم.

برنارد الین در نقش میشیما تواچ، پدر خانواده

بررسی انیمیشن The Suicide Shop 2012

برنارد الین (Bernard Alane) بازیگر و خواننده فرانسوی متولد 25 دسامبر 1948 برابر با 4 دی 1327 است. او در فرانسه برای ایفای نقش در دو فیلم Hibernatus محصول 1969 و Mon oncle Benjamin شناخته می‌شود. اگرچه برنارد فعالیت‌هایی در عرصه بازیگری داشته است، عمده شهرت او حاصل فعالیت‌هایش در زمینه صداپیشگی و دوبله است. او معمولا در فیلم‌های دوبله فرانسوی صداپیشگی استنلی توچی، بازیگر آمریکایی، را برعهده دارد.

ایزابل اسپید در نقش لوکریس تواچ، مادر خانواده

معرفی انیمیشن مغازه خودکشی

ایزابل اسپید (Isabelle Spade) بازیگر فرانسوی است که کارش را با یک اپرای صابونی فرانسوی تحت عنوان Marie-Marie در سال 1981 آغاز کرد و سپس در آثار سینمایی و تلویزیونی دیگری ظاهر شد و همچنین در صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخت. او پیش از انیمیشن مغازه خودکشی در فیلم‌های My Best Friend محصول 2006، Street of Pleasures محصول 2002 و The Grand Dukes محصول 1996 نیز با پاتریس لوکنت همکاری کرده بود.

کیسی موتت کلین در نقش آلن تواچ، پسر خانواده

نقد انیمیشن فروشگاه خودکشی

کیسی موتت کلین (Kacey Mottet Klein) بازیگر سوئیسی متولد 20 اکتبر 1998 برابر با 28 مهر 1377 است. او پدری آمریکایی و مادری سوئیسی دارد. کیسی بازیگری را در سال 2008 با فیلم درام Home آغاز کرد و به خاطر این نقش‌آفرینی جایزه فیلم سوئیس برای بهترین بازیگر نوظهور را دریافت کرد. او چهار سال بعد و در سال 2012 با ایفای نقش در فیلم Sister باری دیگر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جایزه آکادمی سوئیس و جایزه سزار را دریافت کرد. یکی از جدیدترین آثار او سریال آنتالوژی Shock Waves – Diary of My Mind محصول 2018 است.

پیر-فرانسوا مارتین-لاوال در نقش پسر خوش‌تیپ

نمرات انیمیشن The Suicide Shop 2012

پیر فرانسوا مارتین لاوا (Pierre-François Martin-Laval) بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم و تئاتر فرانسوی است. او در فرانسه به خاطر ایفای نقش در نمایش‌های موزیکال کمدی و همچنین آثار جدی شناخته می‌شود. برخی از آثار مارتین لاوال عبارتند از فیلم فانتزی کمدی Un jour mon prince! محصول 2016، فیلم کمدی فرانسوی Vilaine محصول 2008 و سریال تلویزیونی فرانسوی Capitaine Marleau.

سایر صداپیشگان انیمیشن مغازه خودکشی عبارتند از:

  • ایزابل گیام (Isabelle Giam) در نقش مریلین، دختر خانواده
  • لوران گندرون (Laurent Gendron) در نقش وینسنت، پسر خانواده
  • اریک متایر (Eric Métayer) در نقش روانشناس
  • ژاک ماتو (Jacques Mathou) در نقش آقای کالمل
  • اوربین کنسلیه (Urbain Cancelier) در نقش دکتر
  • ژان-پل کومارت (Jean-Paul Comart) در نقش نگهبان

نقد و نمرات انیمیشن The Suicide Shop 2012

ژانر کارتون مغازه خودکشی

اگر با توجه به توضیحاتی که تا کنون ارائه کردیم، هنوز مطمئن نیستید سراغ تماشا و دانلود انیمیشن The Suicide Shop 2012 بروید یا خیر، در این بخش همراه ما باشید تا مروری بر نقد و نمرات این اثر داشته باشیم. مغازه خودکشی نمرات متوسط و نسبتا مثبتی از بینندگان و منتقدان دریافت کرد. کاربران IMDb امتیاز 6.2 از 10 را به آن دادند و 85 درصد کاربران گوگل نیز از آن رضایت داشتند. در راتن تومیتوز بر اساس آراء 7 منتقد، این انیمیشن با رأی مثبت 71 درصدی مواجه شد.

یکی از نکات قابل توجه درباره کارتون مغازه خودکشی، جسارت آن برای کاوش مضمونی تلخ و تاریک، آمیختن آن با طنز و در نهایت ارائه‌ی پیامی امیدبخش است. سبک انیمیشن که ترکیبی از عناصر زیبایی‌شناختی گوتیگ تیم برتونی با طراحی شخصیت‌های عجیب است، لیاقت این را دارد که به خاطر خلاقیتش مورد تحسین قرار بگیرد.

با این حال، علیرغم نکات مثبتش، مغازه خودکشی بی‌نقص نیست و ایراداتی را در بطن خود جای داده. دیدگاه سیاسی این کارتون یکی از مسائل قابل نقد است. اشاره‌هایی که به خودکشی می‌شود نیز گاهی اوقات ممکن است موجب آزردگی برخی افراد شود. روایت داستان و لحن آن نیز خالی از اشکال نیست. سردرگمی و ناهماهنگی‌ای که در به تصویر کشیدن تجارت خانواده تواچ و زندگی آلن وجود دارد، سبب می‌شود این اثر لحن ثابتی نداشته باشد و مخاطبان نتوانند به اندازه کافی با تمام شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنند.

کلام آخر

مدت زمان انیمیشن مغازه خودکشی

در مقاله معرفی انیمیشن مغازه خودکشی، علاوه بر مرور داستان و آشنایی با صداپیشگان، به بررسی و نقد انیمیشن فروشگاه خودکشی نیز پرداختیم. این اثر فرانسوی با اقتباس از رمانی به همین نام و به قلم ژان تولی ساخته و در سال 2012 اکران شد. مغازه خودکشی داستان زندگی خانواده تواچ را به تصویر می‌کشد که وسایل و ادوات لازم برای خودکشی را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. آیا شما این کارتون را دیده‌اید؟ تریلر کارتون مغازه خودکشی را چطور؟ نظرتان درباره این اثر چیست؟ به نظرتان کتاب مغازه خودکشی بهتر است یا کارتونش؟ ممنون از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. لطفا نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو