اپل با عبور از سامسونگ به برترین برند بازار موبایل بدل می‌شود!

منبع: تکراتو

6

1402/5/29

23:02


شاید تا چندوقت دیگر سامسونگ دیگر برترین برند بازار موبایل نباشد. طبق اخبار جدید، اپل به شدت به سامسونگ نزدیک شده و احتمال دارد که جایگاه این غول کره‌ای را تصاحب نماید.

اپل با عبور از سامسونگ به برترین برند بازار موبایل بدل می‌شود!

شاید تا چندوقت دیگر سامسونگ دیگر برترین برند بازار موبایل نباشد. طبق اخبار جدید، اپل به شدت به سامسونگ نزدیک شده و احتمال دارد که جایگاه این غول کره‌ای را تصاحب نماید.

به طور قطع می‌توان گفت که اپل و سامسونگ بازار موبایل جهانی را کاملاً تصاحب کرده‌اند و با وجود کمپانی‌های بزرگ دیگری مانند شیائومی و غیره، همچنان این دو شرکت بزرگ در این بازار بی‌رقیب هستند.

طبق آمارها، سامسونگ هم‌اکنون برترین برند بازار موبایل در جهان است و رتبه دوم نیز در اختیار اپل قرار دارد. اما خبرهای جدید می‌گویند که برترین شرکت جهان به شدت به سامسونگ نزدیک شده و احتمال می‌رود که در آینده جایگاه سامسونگ را به‌عنوان برترین کمپانی در بازار گوشی‌های موبایل تصاحب کند.

بیشتر بخوانید: هند با عبور از چین به بزرگترین بازار موبایل جهان بدل می‌شود

اپل به عنوان برترین برند بازار موبایل نزدیک شده است

درحالی‌که برندهایی مثل BBK Electronics (مالک اوپو، وان پلاس، ویوو و ریلمی) بخش قابل‌توجهی از بازار موبایل را در اختیار گرفته‌اند، سامسونگ و اپل همچنان حرف اول را می‌زنند.

مدت‌ها است که سامسونگ از لحاظ حجم عرضه به بازار، برترین برند صنعت موبایل محسوب می‌شود، اما ظاهراً اپل آماده است که جایگاه سامسونگ را تصاحب کند؛ خصوصاً اگر آیفون ۱۵ عملکردی قدرتمند در بازار داشته باشد. جایگاه اول و دوم در حالی به سامسونگ و اپل رسیده که معمولاً قیمت آیفون و قیمت گوشی سامسونگ از گوشی‌ برندهای دیگر بیشتر است.

اپل به عنوان برترین برند بازار موبایل نزدیک شده است

مؤسسه‌ تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ می‌گوید که بر اساس آمار مقدماتی، اپل قرار است برای اولین‌بار (از لحاظ آمار سالانه) به برند شماره‌ یک بازار تبدیل شود و سامسونگ را پشت سر بگذارد. اپل پیش‌تر به‌صورت فصلی از سامسونگ عبور کرده بود، اما کره‌ای‌ها هر بار جایگاه ازدست‌رفته را بازیابی کردند. عملکرد قابل‌توجه اپل در حالی پیش‌بینی شده که گفته می‌شود فروش گوشی‌های هوشمند قرار است با افت ۶ درصدی به پایین‌ترین حد در دهه‌ اخیر برسد.

بازار موبایل آمریکای شمالی در نیمه‌ نخست ۲۰۲۳ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشت و فروش گوشی‌ در این ناحیه به‌صورت دو رقمی افت کرد. کانترپوینت می‌گوید کاربران برای ارتقای موبایل خود دودل هستند و همین موضوع تقاضا را بسیار پایین آورده است.

اپل تا چند هفته‌ دیگر آیفون ۱۵ را رونمایی می‌کند. هر سال عملکرد اپل در بازار موبایل با رونمایی آیفون‌های جدید پیشرفت قابل‌توجهی تجربه می‌کند و این شرکت در نیمه‌ دوم سال میلادی تعداد بسیار زیادی گوشی به دست مشتریانش می‌رساند. این در حالی است که اکثر گوشی‌های اندرویدی مهم در نیمه‌ اول سال میلادی از راه می‌رسند.

کانترپوینت می‌گوید کسانی که قبلاً آیفون ۱۲ خریده‌اند، مشتاق رونمایی آیفون ۱۵ هستند و احتمالاً امسال سرانجام دستگاه خود را ارتقا خواهند داد. اپل با تبلیغات درست می‌تواند توجه تعداد بیشتری از کاربران فعلی‌اش را جلب کند.

کانترپوینت می‌گوید فاصله‌ اپل تا رتبه‌ اول جدول برترین برندهای بازار موبایل هرگز تا این حد کم نبوده است. با فرض این‌که فروش گوشی‌‌های سامسونگ همین‌حالا در بازار متوقف شود، اپل در عرض «چند روز» می‌تواند جایگاه نخست را تصاحب کند. اگر هیچ‌گونه مشکلی در خط تولید پیش نیاید، اپل مسلماً جایگاه سامسونگ را در اختیار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گام بلند اپل به سمت برترین برند بازار موبایل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو