اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen معرفی شد

منبع: تکراتو

2

1402/6/9

16:03


اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen ساخته و معرفی شد. این تبلت یک تبلت بسیار پیشرفته و قدرتمند است و از چیپ رده بالای شرکت AMD بهره می‌برد.

اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen معرفی شد

اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen ساخته و معرفی شد. این تبلت یک تبلت بسیار پیشرفته و قدرتمند است و از چیپ رده بالای شرکت AMD بهره می‌برد.

اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen معرفی شد. شرکت Minisforum که در زمینه تولید گجت‌های کوچک فعالیت دارد، تبلت جدید خود را با پردازنده رده بالای AMD معرفی کرد تا در این زمینه پیشرو باشد. پیش‌تر شاهد بهره‌گیری از پردازنده‌های اینتل در محصولات مختلفی از جمله خانواده Microsoft Surface بودیم و دیدیم که عملکرد این پردازنده‌ها در دستگاه‌های قابل حمل بسیار قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: گلکسی S24 اولترا با حافظه داخلی 2 ترابایت عرضه می‌شود

اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen معرفی شد

شرکت Minisforum پس از فعالیت چند ساله خود در بازار کشورهای غربی، به شرکتی قابل اعتماد برای ساخت محصولات کوچک مانند کامپیوترهای رومیزی فشرده، miniPCها و تین کلاینت‌ها، به دنبال توسعه تجارت خود فراتر از رایانه‌های شخصی است. در اوایل سال جاری، این شرکت اولین تبلت خود را معرفی کرد و حالا در حال آماده‌سازی تبلتی با پردازنده‌ای مبتنی‌بر APUهای نسل جدید Zen 4 AMD است.

تبلتی که Minisforum قصد معرفی آن را دارد، یک دستگاه 2 در 1 با صفحه کلید جداشدنی و قلم است. در حال حاضر، Minisforum قصد دارد از یک واحد APU با پردازنده هشت هسته‌ای AMD Ryzen 7 7840U و پردازنده گرافیکی Radeon RX 780M استفاده کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که تا زمان عرضه محصول، شاهد تغییرات یا اعمال نسخه‌های دیگری از آن نیز باشیم.

اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen معرفی شد

قیمت و ویژگی‌های Minisforum AI Tablet

Minisforum AI Tablet یک صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچ با رزولوشن 2560×1600 پیکسل خواهد داشت. این صفحه‌نمایش با نسبت تصویر 3:2 و زاویه دید 178 درجه، می‌تواند تجربه‌ای روان و واضح را برای کاربران فراهم کند. همچنین، این تبلت دارای طراحی با فریم فلزی و ضخامت 9.7 میلی‌متر خواهد بود.

تبلت ویندوزی Minisforum AI Tablet با تراشه Ryzen 7 7840U طراحی شده که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای و 16 رشته‌ای از معماری Zen 3+ دارد. پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega این تراشه نیز قابل رقابت با گرافیک‌های رقیب و در حد NVIDIA GeForce MX450 خواهد بود. طبق اعلام AMD محصولات این سری قادر به پشتیبانی از حافظه DDR5-4800 و حافظه جانبی PCIe 4.0 x4 نیز هستند.

Minisforum AI Tablet دارای حافظه داخلی 512 گیگابایت و حافظه رم 16 گیگابایت است. این تبلت همچنین دارای اتصالات متنوعی است که شامل USB 3.1 Type-C، USB 3.0 Type-A، HDMI، Micro SD، جک 3.5 میلی‌متر هدفون و داکینگ کانکتور هستند. این تبلت از شبکه‌های بی‌سیم Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.1 نیز پشتیبانی می‌کند.

اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen معرفی شد

در بخش دوربین نیز Minisforum AI Tablet از یک دوربین جلو با وضوح 2 مگاپیکسل و یک دوربین عقب با وضوح 8 مگاپیکسل برخوردار است. این تبلت همچنین دارای یک باتری قدرتمند با ظرفیت 10،000 میلی‌آمپر ساعت است که می‌توان آن را با شارژرهای استاندارد USB PD 3.0 شارژ کرد.

طبق اعلام شرکت سازنده، این تبلت قادر به اجرای سیستم‌عامل Windows 11 است و قابلیت نصب سیستم‌عامل‌های دیگر مانند Linux را نیز دارد. همچنین طبق اعلام شرکت سازنده با توجه به قابلیت‌های AI موجود در تراشه رایزن دستگاه، امکان اجرای ابزارهای هوش مصنوعی ویندوز در این تبلت نیز به صورت پیش‌فرض فراهم خواهد شد. این قابلیت‌ها عبارت اند از:

  • Office 365 Copilot
  • Azure OpenAI
  • Azure AI Studio
  • Azure AI Content Safety
  • Microsoft Fabric

ذکر این نکته حائز اهمیت است که Minisforum AI Tablet هنوز به‌بازار عرضه نشده و شرکت Minisforum فقط از آن تیزری منتشر کرده است. اما بر اساس برخی منابع، این تبلت قرار است در سال 2024 به فروش برسد و قیمت آن حدود 1000 دلار آمریکا خواهد بود. این تبلت یک دستگاه بسیار جذاب و نوآورانه است که می تواند رقیب سختی برای تبلت‌های دیگر مانند Microsoft Surface Pro و Apple iPad Pro باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اولین تبلت دنیا با پردازنده AMD Ryzen چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو