وضعیت بازار مرغ امروز آخرین روز مرداد ماه حسابی داغون شد | متوسط قیمت مرغ امروز چند؟

2

1402/5/31

11:13


وضعیت بازار مرغ امروز آخرین روز مرداد ماه حسابی داغون شد | متوسط قیمت مرغ امروز چند؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.  قیمت مرغ در روزهای اخیر تغییر چندانی نسبت به روزهای گذشته نداشته است و به گفته بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاهها همچنان مشکل کمبود مرغ در بازار وجود دارد. 

قیمت مرغ

جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، میزان پرداخت تسهیلات به تمام بخش‌های کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و آبزیان، باغی، زراعی، گلخانه‌ای و دامی را در سال گذشته ۱۱۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته با پرداخت این میزان تسهیلات به بخش کشاورزی، رتبه نخست استانی و ملی را بدست آورده‌ایم. او میزان پرداختی تسهیلات به بخش کشاورزی این استان را تا آخر مرداد امسال مبلغ ۲۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

برادری درباره تامین پروتئین استان تهران گفت: ضریب خوداتکایی تولید پروتئین را به ۱۲ درصد رسانده‌ایم و این عدد تا پایان امسال باید به ۱۵ درصد برسد.

او ادامه داد: ما باید حداقل ۳۰ درصد اقلام پروتئینی مورد نیاز استان تهران را از محل تولید داخل تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ما فراخوانی را منتشر کرده‌ایم مبنی بر این که به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در حوزه احداث واحد‌های مرغداری در استان تهران، اراضی ملی به صورت رایگان و در کمترین زمان در اختیارشان قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن مرغ وارد استان تهران می‌شود، گفت: برای نخستین بار با فعال‌سازی واحد‌های تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال، ظرفیت جوجه‌ریزی در این استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسیده است.

برادری درباره قیمت مصوب مرغ افزود: قیمت میانگین مرغ در استان تهران هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان است.

به گفته او، گوشت مرغ در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان بهمن با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با کسانی که گوشت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب به مشتریان عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود.

او درباره رتبه‌های تولید این استان در بخش کشاورزی گفت: استان تهران دارای رتبه‌های نخست تا چهارم تولید در بخش کشاورزی است.

برادری گفت:استان تهران در تولید شیر خام، ماهیان زینتی و ذرت علوفه‌ای رتبه دوم، در تولید سیب درختی رتبه سوم و در تولید تخم‌مرغ رتبه چهارم را دارد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو