رشیدی کوچی: مردم حق دارند برای اعتراض به قیمت بنزین به خیابان ریخته و اعتراض کنند!

منبع: تکراتو

3

1402/5/31

15:01


رشیدی کوچی ضمن اشاره به بی‌اعتمادی مردم به مسئولان و حرف‌هایشان به‌ویژه درباره قیمت بنزین، مسئله اعتراض به قیمت بنزین از طرف مردم را منطقی دانست.

رشیدی کوچی: مردم حق دارند برای اعتراض به قیمت بنزین به خیابان ریخته و اعتراض کنند!

رشیدی کوچی ضمن اشاره به بی‌اعتمادی مردم به مسئولان و حرف‌هایشان به‌ویژه درباره قیمت بنزین، مسئله اعتراض به قیمت بنزین از طرف مردم را منطقی دانست.

به گزارش تکراتو و به نقل از عصرایران، «جلال رشیدی کوچی»، نماینده مجلس ضمن اشاره به موضوع قیمت و مصرف بنزین در کشور بیان داشت: «از اساس کار ما در مورد بنزین اشتباه بود. یعنی ریشه ای و بنیادی ما کار اشتباهی را انجام می‌دهیم و کار غلط را هر چه درست‌تر انجام دهید غلط‌تر می‌شود. نمونه بارز آن نیز اتفاقی است که الان افتاده است. ما اگر قرار شد مشکل بنزین را حل کنیم قبل از اینکه سهمیه مردم را کم کنیم و بخواهیم کاهش مصرف ایجاد کنیم باید بر مصرف ماشین‌ها، سهمیه را کم کنیم. مصرف سوخت خودرو را باید پایین بیاوریم.»

بیشتر بخوانید: میرسلیم: دولت جرات اعلام ضرورت افزایش قیمت بنزین را ندارد!

اعتراض به قیمت بنزین طبیعی است!

وی درباره اعتراض به قیمت بنزین از سوی مردم عنوان کرد: «وقتی ما یک لیتر آب معدنی را چهار برابر یک لیتر بنزین می‌فروشیم یعنی بنزین در کشور ما خیلی ارزان است. چرا نمی‌توانیم بنزین را دست بزنیم؟ چون اگر آن را دست بزنیم تمام شئونات مردم به هم می‌ریزد و مردم می‌آیند کف خیابان و اعتراض می‌کنند و حق هم دارند که اعتراض کنند چون ما می‌گوییم که یک ماشین آشغال که در صد کیلومتر، پانزده لیتر بنزین مصرف می‌کند را بخرند. اگر شما ماشین را با قیمت جهانی می‌دهید آن وقت بنزین را با قیمت جهانی بدهید. اگر اینگونه عمل شود قطعا کسی اعتراض نمی‌کند و راه درست نیز این است.»

اعتراض به قیمت بنزین

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه افزود: «وقتی ما خودروهایی تولید می‌کنیم که در صد کیلومتر دوازده یا سیزده لیتر میانگین مصرف می‌کنند معلوم است که مصرف بنزین 120 میلیون لیتر در روز می‌شود. ما به دولت هم گفتیم که شما ماشین خوب و با کیفیت هیبریدی را با تسهیلات مناسب در اختیار مردم قرار دهید و از محل صرفه جویی دلاری که در بنزین ایجاد می‌شود می توانید تامین هزینه آن داستان را برای واردات داشته باشید بعد وقتی این اتفاق افتاد می‌توانیم بگویم ما می‌خواهیم مصرف بنزین یا سهمیه‌ها را اصلاح کنیم.»

نماینده مردم مرودشت در مجلس در واکنش به پرسشی درباره طرح مسائل مربوط به گران‌شدن و اعتراض به قیمت بنزین اظهار داشت: «نه، این بار روانی است. وقتی کوچکترین تصمیمی در حوزه بنزین گرفته می‌شود ولو در سهمیه کارت سوخت‌ها نه افزایش قیمت، بار روانی و بی اعتمادی در جامعه ایجاد می‌کند و باعث این اتفاقاتی که این چند روزه شاهد آن هستیم می‌شود. در واقع مردم به حرف مدیران که قرار نیست قیمت بنزین افزایش پیدا کند بی اعتماد می‌شوند. البته یک نفر بود قبلا می‌گفت که بنزین را گران نمی‌کنیم ولی فردا صبح آن را گران می‌کرد. بر روی همین حساب است که مردم هنوز بی اعتماد هستند. الان نیز وقتی همه می‌گویند قیمت اضافه نمی‌شود مردم روی حساب قبل نگران می‌شوند و به پمپ بنزین‌ها هجوم می‌برند که اشتباه است.»

اعتراض به قیمت بنزین

وی در ادامه درباره تصمیمات اشتباه در رابطه با نحوه توزیع بنزین در کشور اضافه کرد: «اشتباهی که در تصمیم‌گیری راجع به کارت سوخت‌ها و سهمیه‌ها ایجاد شد باعث این اتفاقات شده است. وقتی شما از کمبود بنزین نگران نباشید روزانه می‌روید و بنزین را می‌زنید ولی وقتی احساس کنید که کمبود است در صف می‌ایستید و همه جای دنیا همین است. الان رسانه‌ها بگویند از فردا مرغ نیست، همه در صف مرغ می‌روند یا بگویند آب قرار است قطع شود اینقدر برداشت آب زیاد می‌شود که خود به خود آب قطع می‌شود. پس بی اعتمادی مردم نشات گرفته از حرف‌های کذبی است که قبلا مسئولان زدند و قول و عملشان فرق می‌کرد امروز خودش را نشان می‌دهد.

رشیدی کوچی در پایان خاطرنشان کرد: «حداقلش این است که مسئولان فعلی از قبلی‌ها هنوز راستگوتر هستند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اظهارات رشیدی کوچی درباره اعتراض به قیمت بنزین از سوی مردم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو