بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 ؛ نجات‌دهنده هالیوود

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 ؛ نجات‌دهنده هالیوود


منبع: فیگار

4

1402/5/31

17:59


تام کروز بازیگر موفق و خیره‌کننده‌ای است که استیون اسپیلبرگ او را نجات‌دهنده هالیوود خطاب کرده است. با بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 همراه باشید.

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 ؛ نجات‌دهنده هالیوود

تام کروز بازیگر موفق و خیره‌کننده‌ای است که استیون اسپیلبرگ او را نجات‌دهنده هالیوود خطاب کرده است. با بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 همراه باشید.

تام کروز یکی از یازیگران مهم هالیوودی است که دهه‌ها با اجراهای شگفت‌آمیز و شخصیت جذابی که روی پرده نمایش از خود به جا می‌گذارد، تماشاگران را مجذوب خود کرده است. او با بیش از 40 سال فعالیت حرفه‌ای، خود را به عنوان یک اجراگر همه‌فن‌حریف در طیف گسترده‌ای از ژانرهای برتر، تثبیت کرده است. به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگران این صنعت، جای تعجب نیست که طرفداران مشتاقانه منتظر پروژه‌های آینده او باشند.

تام کروز در هشتمین حضور خود در نقش شخصیت اصلی فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ توسط پارامونت پیکچرز، نقش خودش را دوباره تکرار می‌کند. از دیگر بازیگران فیلم ماموریت غیرممکن می‌توان به ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکلاس هولت و هنری چرنی نیز اشاره کرد.

Mission Impossible – Dead Reckoning Part One یکی از مهم‌ترین آثار سال 2023 می‌باشد. که دنباله مستقیم آن Dead Reckoning Part Two در سال 2024 اکران خواهد شد. در ادامه با بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 همراه فیگار بمانید.

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

برترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

چند ماه پیش، یک ویدیو از استیون اسپیلبرگ در فضای مجازی به انتشار رسید که به تام کروز می‌گفت: “تو هالیوود را نجات دادی.” این اشاره اسپیلبرگ به موفقیت فیلم “تاپ گان: ماوریک” بود که بازگشت تام کروز به نقش خلبان را نشان می‌داد. این فیلم، که مدت‌ها طرفدارانش را در انتظار گذاشته بود، در ماه می 2022 اکران شد و با بیش از 700 میلیون دلار فروش در آمریکا، پردرآمدترین فیلم باکس آفیس داخلی سال گذشته شد.

این فیلم نشان‌دهنده قدرت و جذابیت تام کروز به عنوان یک ستاره سینما و مهارت بازیگری اورا را نشان می‌دهد که به سینماها پس از همه‌گیری و رکود، نیروی لازم را بخشید. این دو خصیصه، که به ندرت در یک سلبریتی یافت می‌شود، جاودانگی و محبوبیت وی را تثبیت کرده است. در ادامه با بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 همراه فیگار بمانید.

فیلم Risky Business 1983

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 6.8 از 10

فیلم تجارت پرمخاطره، تام کروز را به سوپراستار دهه 80 تبدیل کرد و او را به عنوان یکی از بزرگترین جذابیت‌های این دهه تثبیت کرد. فیلم Risky Business 1983 یکی از برترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

فیلم کمدی “سرمایه‌داری پل بریکمن” با بازی تام کروز در نقش جوئل، یک دانش‌آموز دبیرستانی است، توسط کارگردانان بروس سورتیز و رینالدو ویلالوبوس ساخته شده است. این فیلم همراه با موسیقی لطیف گروه تنجرین دریم (Tangerine Dream) ارتباط جوئل را با یک فاحشه تلفنی (با بازی ربکا دی مورنی) نشان می‌دهد. در این فیلم، تام کروز به خوبی جذابیت و وحشت ورود به دوران بزرگسالی را به تصویر می‌کشد.

تام کروز در آن زمان که تنها 20 سال داشت، بدون عینک‌های ری‌بن و پیراهن‌های دکمه‌دار، همچنان به عنوان یک ستاره برجسته، به شهرت دست پیدا کرد. اما تنش اصلی کاراکتر جوئل از ابتدا وجود داشت؛ فیلم به شکل داستانی با موضوع رابطه و شورشی که توسط یک سرمایه‌دار تسلط می‌یابد، جذابیت تام کروز را به نمایش می‌گذارد. “سرمایه‌داری پل بریکمن” به خوبی نشان می‌دهد که هیچ‌کس تا به حال توانایی تسلط و تجسم انواع نقش‌ها را به اندازه تام کروز نداشته است.

بهترین فیلم های تکنی کالر

فیلم The Color of Money 1986

فیلم The Color of Money 1986

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7 از 10

The Color of Money فیلمی از مارتین اسکورسیزی است که تحسین فیلم‌های دیگری مانند Goodfellas، راننده تاکسی یا The Departed را ندارد. بسیاری از مردم نمی‌دانند که فیلم رنگ پول دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک The Hustler است که پل نیومن فقید نیز در آن نقش آفرینی می‌کند.

این فیلم به کارگردانی تونی اسکات و نویسندگی تونی گیلروی، تام کروز را در نقش یک بازیکن بیلیارد جذاب به نام «فاست ادیسون» نشان می‌دهد. این فیلم توانست در زمان خود موفقیت بسیاری را کسب کند و محبوبیت بالایی را برای تام کروز به ارمغان آورد.

تام کروز به عنوان یک بازیکن بیلیارد با استعداد در این فیلم ظاهر می‌شود.، فاست ادیسون (تام کروز) با اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری کامل، با حرکات جسورانه و استراتژی هوشمندانه خود، در مقابل یک رقیب سرسخت به نام «فینیگان» (با بازی پاول نیومن) قرار می‌گیرد.

تام کروز برای این نقش ماه‌ها به صورت مداوم تمرین کرد و در نهایت توانست تمام جنبه‌های بازی بیلیارد شخصیت فاست ادیسون را به تصویر بکشد. که همین امر موجب همکاری تام کروز با مارتین اسکورسیزی شد و این تجربه مهمی در تاریخ حرفه‌ی بازیگری او به حساب می‌آید. فیلم The Color of Money 1986 در لیست بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها است.

بهترین فیلم های جهان از نظر imdb تا سال 2023

فیلم Top Gun 1987

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 6.9 از 10

تام کروز به طور همزمان یک بازیگر بسیار بااستعداد و یک ستاره بزرگ سینما محسوب می‌شود. این دو جنبه در هنرپیشه‌های هالیوودی به ندرت ترکیب می‌شوند. در فیلم اول “تاپ گان”، تام کروز یک اجرای درخشان به نمایش می‌گذارد که بیشتر بر ترسیم طرح عالی تکیه دارد تا تمرکزی بر شخصیتی چالش‌برانگیز.

پیت میچل، مشهور به نام مستعار ماوریک، یک خلبان باهوش و به طور همزمان خودسر است. در طول فیلم، اشاره‌هایی به این می‌شود که او از مرگ پدرش رنج می‌برد. با این حال، این فیلم بهانه‌ای است برای تام کروز تا از عینک‌های آفتابی و جاکت‌های چرمی جذاب استفاده کند و در کنار هواپیماها و موتورسیکلت‌های هیجان‌انگیز قرار بگیرد.

بنابراین، تام کروز در نقش ماوریک در “تاپ گان” با استفاده از توانایی‌های بازیگری خود، به عنوان یک ستاره سینما به نمایش درآمده است که بر هواپیماها و موتورسیکلت‌های جذاب سوار می‌شود و با عینک‌های آفتابی و کت‌های چرمی ظاهری جذاب به خود می‌بخشد. فیلم Top Gun 1987 یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

در فیلم “تاپ گان”، برخی از صحنه‌های اکشن و خلبانی توسط خود تام کروز انجام شده‌اند. تام کروز به عنوان یک بازیگر ورزیده و علاقه‌مند به انجام صحنه‌های خطرناک، تمایل دارد تا در صورت امکان، صحنه‌های اکشن را به صورت واقعی اجرا کند.

او در فیلم‌های بسیاری، از جمله فیلم‌های سری “مأموریت: غیرممکن”، به اجرای صحنه‌های خطرناک و فوق‌العاده پرداخته است. در “تاپ گان” نیز تام کروز در برخی صحنه‌ها، از جمله صحنه‌های پرواز با هواپیما، واقعاً درگیر شده و آنها را اجرا کرده است. این اقدامات او به فیلم واقعیت و هیجان بیشتری می‌بخشد و تجربه بصری برای تماشاگران را بهبود می‌بخشد.

به هر حال، باید توجه داشت که در فیلم‌سازی، برخی صحنه‌ها به کمک تکنیک‌های ویژه و استفاده از دستگاه‌های حرکتی تهیه می‌شوند تا به شکل ایمن و کنترل شده‌ای اجرا شوند. در نتیجه، هرچند تام کروز برخی از صحنه‌ها را به صورت واقعی اجرا می‌کند، اما برخی دیگر از صحنه‌ها ممکن است با استفاده از تکنیک‌های بصری و جلوه‌های ویژه ساخته شده باشند.

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

فیلم Rain Man 1989

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7 از 10

فیلم مرد بارانی به کارگردانی بری لوینسون بیشتر به خاطر بازی داستین هافمن در نقش ریموند، یک مرد اوتیستیک، شناخته می‌شود. ریموند میراث پدرش را به ارث برده و در یک سفر جاده‌ای همراه با برادر کوچکتری که هرگز ندیده است، قرار می‌گیرد. اما نقش مهم دیگر در فیلم به توانایی بازی تام کروز در نقش برادرش، چارلی، تعلق دارد.

اگرچه داستین هافمن برای بازی در این فیلم اسکار دریافت کرد، بازی تام کروز در این فیلم همچنان پس از سال‌ها در خاطره مانده است. در ابتدا، چارلی به عنوان یک مرد خودخواه و بی‌عاطفه معرفی می‌شود و تام کروز با چالش‌های سختی در برقراری ارتباط با یک فرد اوتیستیک و مراقبت از او روبرو می‌شود. اما در نهایت، چارلی علاقه‌مندی به ریموند پیدا می‌کند. تام کروز بازی خوبی را در این نقش اجرا می‌کند و یکی از آسیب‌پذیرترین و مهربان‌ترین بازی‌های حرفه‌ای خود را به نمایش می‌گذارد.

داستان فیلم به تصویر کشیدن رابطه بین دو برادر، یکی که اوتیسم دارد و دیگری که سعی در فهمیدن و ارتباط برقرار کردن با برادر خود دارد، می‌پردازد. این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های مشهور و مورد تحسین در تاریخ سینما شناخته می‌شود و تمرکز بر موضوعاتی مانند خانواده، عشق و قدرت تمایزگذاری است.

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی

فیلم Born on the Fourth of July 1989

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 8.8 از 10

فیلم متولد چهارم جولای یک فیلم بیوگرافی است که بر اساس زندگینامه ران کوویچ، یک کهنه‌سرباز جنگ ویتنام، ساخته شده است. در این فیلم، تام کروز نقش ران کوویچ را ایفا می‌کند. ران کوویچ یک فعال ضد جنگ است که پس از فلج شدن در حین خدمت نظامی ویتنام، با سندرم پس از حادثه، تلاش می‌کند از خود اثر بهتری باقی بگذارد. فیلم به طول دو دهه از زندگی کوویچ پرداخته می‌شود.

الیور استون، که خود یک کهنه‌سرباز جنگ ویتنام است، این فیلم را به کمک ران کوویچ نوشته و کارگردانی کرده است. در ابتدا، آل پاچینو به نقش اصلی علاقه داشت، اما تام کروز برای این نقش انتخاب شد و برای اولین بار نامزدی اسکار خود را دریافت کرد. الیور استون نیز جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد و فیلم جایزه بهترین تدوین را کسب کرد.  این فیلم بیوگرافی یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 قرار می‌گیرد.

در داستان فیلم، ران (با بازی تام کروز) یک گروهبان نیروی دریایی است که به ویتنام اعزام می‌شود و واحد خود را در سال ۱۹۶۷ در دوره دوم وظیفه به اشتباه به جای جنگجویان دشمن می‌گذراند. به طور تصادفی، ران یک سرباز جوان را در جوخه خود می‌کشد، اما به او توصیه می‌شود که این قتل را پنهان کند.

سال بعد، پس از فلج شدن از کمر به پایین در نبرد، ران از خدمت نظامی مرخص می‌شود. او با احساس گناه، ضربه روحی و افسردگی مبارزه می‌کند و خود را در مسیر رستگاری می‌بیند و برای پایان دادن به جنگ تلاش می‌کند. فیلم شامل بازیگرانی مانند ویلم دافو، کایرا سدویک و کهنه‌سربازان واقعی و معترضان ضد جنگ است.

فیلم متولد چهارم جولای نه تنها زندگی ران کوویچ را به تصویر می‌کشد، بلکه تأثیرات جنگ بر زندگی افراد دیگری را نیز نشان می‌دهد. فیلم به شکل گسترده‌ای به نشان دادن تبعات جنگ بر روی خانواده‌ها، روابط انسانی، روانشناسی فردی و جامعه می‌پردازد. اثرات جسمانی و روحی جنگ بر سربازان و خانواده‌های آن‌ها، موضوعاتی مهم در فیلم هستند. همچنین، تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم جنگ بر جوانان و جامعه در دهه‌های بعدی نیز به تصویر کشیده می‌شود.

فیلم “متولد چهارم جولای” از طریق شخصیت ران و تجربیات او، به ما نشان می‌دهد که جنگ چگونه می‌تواند زندگی و روحیه افراد را تحت تأثیر قرار دهد و باعث تغییرات ژرفی در زندگی آن‌ها شود. این فیلم به واقع نقشه‌ای است برای نشان دادن تأثیر جنگ بر انسان‌ها و نیاز به محبت، درک و حمایت در مواجهه با این تجربه‌های سخت و دشوار. فیلم تحسین شده Born on the Fourth of July 1989 یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما

فیلم Days of Thunder 1990

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 6.1 از 10

“روزهای تندر” یک درام اتومبیل‌رانی است که چهار سال پس از موفقیت “تاپ گان” به سینماها رفت. این فیلم با همان عناصری که فیلم قبلی را موفق ساخته بود، روی پرده درخشید. تام کروز در نقش کول تریکل، همان نگرش جسورانه پیت در “ماوریک” را به تصویر می‌کشد، اما در نقشی که دیگر پایش کاملا روی زمین است!

اگرچه “روزهای تندر” ادامه‌ای کاملا مورد انتظار برای “تاپ گان” است، اما یک تفاوت کلیدی با آن دارد؛ تا به امروز، این تنها فیلمی است که کروز نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده داشته است.

دلایلی که می‌تواند فیلمنامه‌نویسی تام کروز را توجیح کند:

1. خلاقیت و علاقه به نوشتن: تام کروز ممکن است علاقه زیادی به فرایند نوشتن داشته باشد و شادی را در ایجاد داستان‌ها و شخصیت‌ها تجربه کند. نوشتن فیلمنامه برای فیلم “روزهای تندر” می‌تواند برای او فرصتی برای بیان خلاقیت و تجربه‌های خود باشد.

2. ارتباط نزدیک با داستان: ممکن است تام کروز به عنوان بازیگر اصلی در فیلم “روزهای تندر” ارتباط نزدیکی با داستان و شخصیت اصلی فیلم داشته باشد. این ارتباط می‌تواند او را متقاعد کند که به عنوان نویسنده فیلمنامه در فرآیند ساخت فیلم نیز شرکت کند و دیدگاه خود را درباره شخصیت و داستان ارائه دهد.

3. کنترل بیشتر در فرآیند ساخت فیلم: با نوشتن فیلمنامه، تام کروز می‌تواند بیشترین کنترل را بر روی داستان و شخصیت‌ها داشته باشد. این می‌تواند به او امکان دهد تا داستان را به دلخواه خود شکل دهد و به خوبی بازی کند.

4. چالش و آزمون خود: نوشتن فیلمنامه برای یک فیلم می‌تواند چالشی جدید و آزمونی برای تام کروز باشد. این فرآیند ممکن است او را به عنوان یک هنرمند به چشمان جدیدی بنگراند و مهارت‌های نوشتن و خلاقیت او را به چالش بکشد.

فیلم Days of Thunder یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است که بیش از بازیگر در آن نقش داشته است.

بهترین فیلم های اکشن و رزمی 2023 که قبل از مرگ باید دید

فیلم A Few Good Men 1992

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7.7 از 10

فیلم تحسین شده چند مرد خوب به کارگردانی رابینو رایت محصول سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. تام کروز در آن نقش ستوان دانیل کافی، یک وکیل نظامی، را ایفا می‌کند. وی به عنوان وکیل تحت محاکمه سه تفنگدار دریایی که به قتل متهم شده‌اند، با پرونده آن‌ها سر و کار دارد. همچنین، دمی مور نیز در نقش ستوان فرمانده جوآن گالووی، وکیل همکار کافی، حضور دارد که انگیزه‌ها و رویکردهای کافی را به چالش می‌کشد.

در قلمرو خلیج گوانتانامو، این دو افسر در جستجوی حقیقت هستند و توطئه‌ای را کشف می‌کنند که شامل روایت‌های تقلبی شاهدان فاسد و شهادت‌های جعلی است. جک نیکلسون نیز در نقش سرهنگ ناتان جساپ حضور دارد، که از تمرینات یگان تفنگداران دریایی خود دفاع می‌کند. کوین بیکن، کیفر ساترلند، نوآ وایل و کوبا گودینگ جونیور نیز از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم “چند مرد خوب” پس از اکران در سال ۱۹۹۲، توانست مورد استقبال منتقدان قرار گیرد و برای جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم، نامزدی کسب کند. فیلم Days of Thunder یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

1. جایزه اسکار:

  •  نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جک نیکلسون)
  • نامزد بهترین فیلمنامه (آرون سورکین)

2. جایزه گلدن گلوب:

  •  نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جک نیکلسون)
  • نامزد بهترین فیلم – درام

3. جایزه BAFTA:

  • نامزد بهترین فیلم
  • نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (جک نیکلسون)

4. جایزه گرمی:

  •  نامزد بهترین آهنگ متن فیلم

بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینمای جهان

فیلم 1993 The Firm

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 6.8 از 10

تام کروز در سال ۱۹۹۳ در فیلمی به نام The Firm نقش میچ مک‌دیر را ایفا می‌کند. میچ، فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق هاروارد است که پیشنهاد یک شرکت حقوقی معتبر در تنسی را قبول می‌کند. در ابتدا، این پیشنهاد سودآور به نظر می‌رسد، اما هنگامی که میچ عطش بیش از حدی برای پول و قدرت پیدا می‌کند، رابطه او با همسرش ابی (با بازی جین تریپل هورن) به خطر می‌افتد.

جین هکمن نیز نقش اوری رئیس میچ را بازی می‌کند و اد هریس، یک مامور اف‌بی‌آی است که از کروز استفاده می‌کند تا معاملات فاسد شرکت در خارج از کشور و ارتباطات اوباش شیکاگو را فاش کند. میچ با توانایی‌های قانونی خود او را به سمت یک بازپرس خصوصی (با بازی گری بوزی) و یک منشی باهوش (با بازی هالی هانتر، که برای این نقش نامزد اسکار شد) سوق می‌دهد، اما این کار عواقب جانی بسیاری را برای میچ به همراه دارد.

در این فیلم هیجان انگیز، میچ با جسدهای بی‌شماری که در پی او قرار می‌گیرند، مواجه می‌شود و باید برای زنده ماندن و رهایی از شبکه‌های فساد و توطئه های پیچیده تلاش کند. همچنین در فیلم “The Firm”، میچ مک‌دیر (با بازی تام کروز) با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود. فیلم The Firm یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

در ادامه، به برخی از این چالش‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. فریبکاری و فساد: میچ پس از پذیرش پیشنهاد شغلی در یک شرکت حقوقی معتبر، متوجه می‌شود که این شرکت درگیر فساد و فعالیت‌های غیرقانونی است. او با فریبکاری و فساد درون سازمان روبرو می‌شود و باید تصمیم بگیرد که چگونه با این واقعیت مقابله کند.

2. تهدیدها و تعقیب: میچ درمی‌یابد که شرکت حقوقی و افراد قدرتمند در آن، به دنبال نگهداری از رازهای خود هستند و او را تعقیب می‌کنند. او با تهدیدها و تعقیب‌های مداوم مواجه می‌شود و باید برای حفظ جان خود و عزیزانش از آنان فرار کند.

3. تضاد داخلی: میچ بین علاقه خود به موفقیت و ثروت و بین اصول و ارزش‌های قانونی که دارد، در تضاد قرار می‌گیرد. او باید تصمیم بگیرد که آیا به عنوان یک وکیل جوان، به فساد دست بزند و یا به عدالت و قانون وفادار بماند.

4. خطر برای زندگی: میچ درک می‌کند که زندگی او و همسرش در خطر است و در معرض خطرات جدی قرار دارند. او باید تمام توان و استعداد خود را به کار بگیرد تا خود و عزیزانش را از خطرات بزرگی که می‌تواند آنها را نابود کند، نجات دهد.

این چالش‌ها، میچ را به یک ماجراجویی پرخطر و هیجان‌انگیز می‌کشاند و او باید با هوش، استعدادهای قانونی و شجاعت خود، تلاش کند تا از شبکه فساد خارج شود و خود و عزیزانش را نجات دهد.

بهترین فیلم های بیوگرافی تاریخ سینمای جهان که قبل از مرگ باید ببینید

فیلم Interview with the Vampire 1995

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7.5 از 10

انتخاب تام کروز برای نقش لستات در فیلم اقتباسی Interview with the Vampire از رمان کلاسیک عاشقانه خون‌آشام نوشته آن رایس کاملاً مناسب بود. لستات، یک خون‌آشام اشرافی، شخصیتی کاملاً متفاوت از قهرمانان ابرقهرمانی است که تاکنون زندگی حرفه‌ای کروز را تعریف کرده‌اند. حتی موهای دم اسبی بلوند او که در فیلم مشاهده می‌شود، شبیه یک نسخه عجیب از موهای کوتاه تیره‌ای است که تصویر عمومی او را مشخص می‌کند.

اما شاید انتخاب او برای این نقش دقیقاً همان چیزی باشد که کروز برای بهبود دیده شدن در صحنه نیاز داشت، زیرا تماشای این بازیگر در هیچ فیلمی به اندازه “مصاحبه با خون‌آشام” جذاب نبوده است. او لستات را به عنوان یک شکارچی همواره در حال پرسه زدن، تهدیدآمیز و سرد بازی می‌کند و با کریستن دانست، در نقش دختر خون‌آشام خود کلودیا، رابطه‌ای شیرین برقرار می‌کند.

فیلم Interview with the Vampire 1995 با دریافت نقدهای مثبت از منتقدان و بازی برجسته تام کروز، فیلم مصاحبه با خون‌آشام درآمد خوبی کسب کرد و توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. همچنین این فیلم یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

بهترین فیلم های ترسناک که هیولا نقش مثبت دارد

فیلم Mission: Impossible 1996

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7.1 از 10

تام کروز در سال ۱۹۹۶ با فیلم “ماموریت: غیرممکن” مسیر حرفه‌ای خود را به عنوان یکی از ستاره‌های فیلم‌های اکشن تغییر داد. این فیلم بر اساس سریال تلویزیونی با همین نام ساخته شده است و در طول بیش از ۲۵ سال، سودهای میلیاردی را به دست آورده است.

در این فرنچایز، تام کروز نقش یک مأمور سیا به نام اتان هانت را بازی می‌کند که رهبری یک تیم مأموریت غیرممکن را برعهده دارد. این فیلم توسط برایان دی‌پالما کارگردانی شد، اما در ابتدا تصمیم بر این بود که تام کروز دوباره با سیدنی پولاک همکاری کند.

اگرچه فیلم اول به عنوان یک قصیده مدرن شناخته می‌شد، اما فیلم‌های بعدی توسط کارگردانانی همچون جان وو، جی آبرامز، برد برد، و در حال حاضر کریستوفر مک‌کواری (از سال ۲۰۱۵) کارگردانی می‌شوند. تام کروز واقعاً از آسمان‌خراش‌های رکورددار بالا رفت و در نقش هانت، از هواپیما بیرون پرید.

همچنین، تام کروز از زمان شروع این فرنچایز به عنوان تهیه‌کننده آن نیز فعالیت کرده است و دیدگاه خود را در ساخت سکانس‌های اکشن اعمال می‌کند. برای کروز هیچ چیز “غیرممکن” نیست و با فیلم‌های دو قسمتی “روزشمار مرگ” که برای سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌اند بدون شک چرخش حرفه‌ای خود را در نقش هانت به‌طور تماشایی به پایان خواهد رساند.

فیلمی که بیشترین درآمد را در فرنچایز “ماموریت: غیرممکن” کسب کرده است، فیلم “ماموریت: غیرممکن – پروتکل شیشه‌ای” (Mission: Impossible – Ghost Protocol) است. این فیلم در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و توسط براد برد کارگردانی شد. بازیگران اصلی فیلم شامل تام کروز، جرمی رنر، سایمون پگ و پل پاترل است. فرنچایز Mission: Impossible جز بهترین فیلم های Tom Cruise تا سال 2024 است.

نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7

فیلم Jerry Maguire 1996

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7.3 از 10

تام کروز در طول سال‌ها نقش‌های بسیار جذابی را ایفا کرده است و همه آن‌ها برای بسیاری از مردان جذاب به نظر می‌رسیده است. او به عنوان یک خلبان جنگنده، بازیکن بیلیارد و باریستای جذاب درخشیده است. از این رو، منطقی بود که در یک مرحله، تام کروز نقش یک مشاور ورزشی را ایفا کند و کامرون کرو این فرصت را به او داد تا دقیقاً این نقش را در فیلم “جری مگوایر” بازی کند.

اگرچه ساختن یک فیلم کمدی رمانتیک در دنیای ورزش ممکن است به عنوان یک حرکت بازاریابی بزرگ تلقی شود، اما فیلم “جری مگوایر” با یک فیلمنامه متفکرانه و بازی عالی از بازیگرانی مانند کوبا گودینگ جونیور و رنه زلوگر، به سطح بالاتری ارتقا یافته است. با این حال، جذابیت منحصربه‌فرد تام کروز است که فیلم را به جلو می‌برد و به آن جذابیت و وجودی خاصی می‌بخشد.

“جری مگوایر” داستان یک مشاور ورزشی به نام جری مگوایر را روایت می‌کند که پس از تجربه‌ای تحول‌آفرین، تصمیم می‌گیرد راه حرفه‌ای خود را عوض کند و به دنبال ارزش‌های اخلاقی و شخصی در عرصه ورزش بگردد. این فیلم در طول سال‌ها به عنوان یک فیلم موفق شناخته شده است و به نظر برخی منتقدان، ترکیبی از کمدی، درام و عناصر رمانتیک را در خود جای داده است و جز بهترین فیلم های Tom Cruise تا سال 2024 است.

از لحاظ موفقیت تجاری، “جری مگوایر” نیز به خوبی عمل کرده و درآمد قابل توجهی را به دست آورده است. همچنین، فیلم به نامزدی در بخش‌های مختلف جوایز اسکار نیز دست یافته است و کوبا گودینگ جونیور برای بازی خود در این فیلم، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرده است.

10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک

فیلم Eyes Wide Shut 1999

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 7.1 از 10

یکی از مهم ترین و بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 Eyes Wide Shut است.

Eyes Wide Shut آخرین فیلم استنلی کوبریک، کارگردان برجسته‌ای است و به عنوان یک اثر پرفراز و نشیب برای تام کروز، بازیگر مشهور، محسوب می‌شود. تام کروز معمولاً به خاطر حضور در فیلم‌های جذاب برای مردم عمومی آمریکا شناخته می‌شود.

“چشمان کاملاً باز بسته” یک فیلم هیجان‌انگیز و وابسته به عشق شهوانی است و در آن، اگرچه طرفداران تام کروز همیشه او را جذاب می‌دانستند، اما کاریزما و جذابیت وی یکی از اجزای اصلی شخصیت او در این فیلم نبوده است. در این فیلم، تام کروز در نقش دکتر ویلیام هارفورد، که یک شب عجیب و غریب را در منهتن تجربه می‌کند، بازی می‌کند. در گفتگوی صریح با همسرش، با بازی نیکول کیدمن به عنوان همسر افسانه‌ای وی، او به شک و تردید درباره خواسته‌های جنسی برآورده نشده‌اش می‌افتد.

فیلم داستان هارفورد را در پی ماجراجویی جنسی خودش دنبال می‌کند، اما زمانی که در یک مراسم بالماسکه عجیب و غریب شرکت می‌کند، به چیزی فراتر از تصورش دست می‌یابد.

همچنین فیلم “چشمان کاملاً باز بسته” (Eyes Wide Shut) دیدگاه‌های متعددی را نسبت به روابط جنسی و عشق شهوانی بازتاب می‌دهد. این فیلم به صورت غیرخطی و با لایه‌های چندگانه، به موضوعاتی نظیر وفاداری، آرزوهای جنسی، خیانت، فریب و ترس مرتبط با روابط عاشقانه پرداخته است.

در “چشمان کاملاً باز بسته”، روابط جنسی و عشق شهوانی به عنوان موضوع اصلی قصه عرضه نمی‌شوند. بلکه، این فیلم بر روی پیچیدگی‌ها و پویایی‌های روابط بین انسان‌ها تمرکز دارد و از طریق نقش‌های متعدد و تعاملات آن‌ها، به مسائلی همچون تنش‌های زناشویی، جذابیت گم‌شده، مسائل روانی و تأثیر جنسیت در زندگی عاشقانه می‌پردازد.

فیلم به طور کلی به چالش‌هایی که در روابط عاشقانه و جنسی بروز می‌کند، پرداخته و نشان می‌دهد که در برخی موارد، آرزوها و خواسته‌های جنسی می‌توانند منجر به تردید، شک و افسردگی شخصیت‌ها شوند. همچنین، فیلم درباره واقعیت و نیاز به پنهان‌کاری از جنبه‌های جنسی و خواسته‌های شهوانی نیز صحبت می‌کند.

در کل، “چشمان کاملاً باز بسته” با نمایش آشفتگی‌ها و پیچیدگی‌های روابط جنسی و عشق شهوانی، تلاش می‌کند تا نگاهی که جامعه به این مسائل دارد را بررسی کند و به نقد و تأمل درباره آن بپردازد.

10 فیلم ترسناک مورد علاقه استنلی کوبریک

فیلم Magnolia 2000

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 8 از 10

“مگنولیا” سومین فیلم از کارگردان برجسته، پل توماس اندرسون، است. این فیلم یک کلاژ شاهکار از زندگی در دهکده سن فرناندو را به تصویر می‌کشد. این حماسه سه ساعته، چندین شخصیت متصل را در تلاش برای یافتن عشق و معنای زندگی خود دنبال می‌کند. پل توماس اندرسون بی‌تردید یکی از بهترین فیلمسازان حاضر است و “مگنولیا” بدون شک بهترین اثر او محسوب می‌شود.

بازیگران فیلم شامل عضوهای همیشگی تیم اندرسون مانند فیلیپ سیمور هافمن و جان سی ریلی هستند. اما نقش اصلی توسط تام کروز در نقش فرانک تی جی ایفا می‌شود. فرانک تی جی یک سخنران انگیزشی است که تلاش می‌کند برنامه‌ای برای اغوای زنان را به مردان تنها بفروشد.

بازی به‌یادماندنی تام کروز در این فیلم، به او نامزدی سومین و تا الان آخرین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به ارمغان آورد. “مگنولیا” ممکن است ابتدا به عنوان یک فیلم دلهره‌آور به نظر برسد، اما با عملکرد جذاب تام کروز، تبدیل به یک اثر فوق‌العاده سرگرم‌کننده می‌شود.

علاوه بر این، فیلم “مگنولیا” نیز نامزد بهترین موسیقی متن در مراسم اسکار شد. به طور کلی، این فیلم توانست با عملکرد قوی بازیگران و کارگردانی شگفت‌انگیز پل توماس اندرسون، به جایزه‌ها و تقدیرهای بسیاری دست یابد و از طرف منتقدان و مخاطبان استقبال بزرگی را به دست آورد. فیلم Magnolia 2000 به کارگردانی اندرسون یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

بهترین کارگردان های جهان تا سال 2023

فیلم 2014 Edge of Tomorrow

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 8.3 از 10

یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 ، فیلم لبه‌ی فردا یک فیلم اکشن علمی-تخیلی بسیار خلاق و برجسته است که داستانی مرتبط با حلقه زمانی را به یک فیلم حماسی و پرفروش تبدیل می‌کند.

در آینده‌ای نزدیک، اروپا توسط نیروهای بیگانه مهاجم تصرف می‌شود. تام کروز در نقش کیج، یک سرباز آمریکایی که به منطقه جنگی فرستاده می‌شود، به تصویر کشیده می‌شود. اما به زودی متوجه می‌شود که در یک حلقه زمانی گیر افتاده است و مجبور است همان روز را بارها و بارها تکرار کند.

با همکاری سرباز همراهش، ریتا که نقشی که امیلی بلانت بازی می‌کند، کیج متوجه می‌شود که باید راهی برای شکستن چرخه زمانی پیدا کند و بیگانگان را شکست دهد. بازی برجسته امیلی بلانت در این نقش، او را به یکی از ستارگان اکشن تبدیل کرده است.

“لبه‌ی فردا” با داستان جذاب و خلاقانه‌ای که بازنویسی می‌کند و اجرای قوی بازیگران، یک فیلم اکشن علمی-تخیلی بی‌نظیر و پرفروش است که در ژانر خود موفقیت چشمگیری را به دست آورده است.

بررسی علمی و معرفی از بهترین فیلم ها درباره یوفو 

فیلم Top Gun: Maverick 2022

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024

امتیاز IMDb فیلم: 8.3 از 10

“تاپ گان: ماوریک” یک فیلم دنباله‌ای است که ادامه‌ یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین فیلم‌های تام کروز می‌باشد. فیلم اصلی “تاپ گان”، کروز را در نقش ماوریک دنبال می‌کند، یک دانش‌آموز در مدرسه پرواز نیروی دریایی آمریکا، جایی که او و همکلاسی‌هایش برای رقابت و بهتر بودن با یکدیگر رقابت می‌کنند. این فیلم از موسیقی متن فوق‌العاده، بازیگران برجسته و صحنه مشهور والیبال، در تاریخ هالیوود، این فیلم جایگاه ویژه‌ای دارد.

در “تاپ گان: ماوریک”، ماوریک در سال 2022 بازمی‌گردد و این بار به عنوان یک استاد، به خلبانان جوان آموزش پرواز در دنیایی پیچیده‌تر از آنچه تاکنون می‌شناختند، می‌دهد. فیلم “ماوریک” به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه حرفه‌ای تام کروز شناخته شده است و در هنگام نمایش، پنج دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت. پس از تغییراتی که در روش تماشای فیلم‌ها رخ داد، “تاپ گان: ماوریک” به جامعه یادآوری کرد که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین تماشای یک فیلم با بازی تام کروز در سینما باشد. فیلم Top Gun: Maverick یکی از بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های تام کروز تا سال 2024 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

گوناگون استیون اسپیلبرگ فیلم Risky Business 1983 فیلم The Color of Money 1986 فیلم Top Gun 1987 فیلم Rain Man 1989 فیلم Born on the Fourth of July 1989 فیلم Days of Thunder 1990 فیلم A Few Good Men 1992 فیلم 1993 The Firm فیلم Interview with the Vampire 1995 فیلم Mission Impossible 1996 فیلم Jerry Maguire 1996 فیلم Eyes Wide Shut 1999 فیلم Magnolia 2000 فیلم 2014 Edge of Tomorrow فیلم Top Gun Maverick 2022 بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 6 بهترین فیلم های سینمایی 2024 بهترین فیلم های تکنی کالر بهترین فیلم های جهان از نظر imdb تا سال 2023 نقد و بررسی فیلم Top Gun Maverick معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینمای جهان بهترین فیلم های ترسناک که هیولا نقش مثبت دارد نقد فیلم ماموریت غیر ممکن 7 10 قانون برای زنده ماندن در فیلم های ترسناک 10 فیلم ترسناک مورد علاقه استنلی کوبریک بهترین کارگردان های جهان تا سال 2023 بررسی علمی و معرفی از بهترین فیلم ها درباره یوفو  بهترین فیلم های آدام سندلر تا سال 2023 بهترین فیلم های آنجلینا جولی تا سال 2023 بهترین فیلم های تام هالند تا سال 2023 بهترین فیلم های مگی جیلنهال تا سال 2023 نقد فیلم نقد سریال اخبار سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو