چرا باید همین الان در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟

منبع: پلازا

3

1402/6/1

15:19


چرا باید همین الان در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟

سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش سرمایه و همچنین حفظ ارزش پول است. با توجه به روند تغییرات لحظه‌ای در بازارهای ارز دیجیتال و بالا رفتن تورم در ایران، بسیاری از مردم به سرمایه گذاری خارجی روی آورده‌اند. در این زمینه، روش‌های متعددی وجود دارد؛ اما بهترین و راحت‌ترین روش ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی آن‌ها است. برای این کار، باید مواردی را در نظر داشته باشید.

در این مطلب، به بررسی موضوع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و روش‌های آن می‌پردازیم. سرمایه گذاری در این بازار، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل باید قبل از ورود به آن، نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید. کریپتوکارنسی‌ها، انواع مختلفی دارند و همه آن‌ها نیز برای سرمایه گذاری مناسب نیستند؛ از این رو باید شناخت کافی از این بازار و ارزهای آن را داشته باشید تا بتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید.

اهمیت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری یکی از روش‌هایی است که افراد برای حفظ ارزش پول یا بالا بردن آن، استفاده می‌کنند؛ اما سرمایه گذاری بدون دانش کافی کار عاقلانه‌ای نیست و بهتر است که در این باره آموزش‌های لازم را دیده باشید. با توجه به این که تورم در ایران، رشد زیادی دارد و از طرف دیگر نیز ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز رو به افزایش است؛ به همین دلیل بسیاری از کاربران ایرانی شروع به سرمایه گذاری در این حوزه کرده‌اند.
یکی از اولین و مهم‌ترین دلایل سرمایه گذاری افراد در بازار ارزهای دیجیتال این است که در این بازار سودآوری داشته باشند. برای این کار در حوزه ارزهای دیجیتال، روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی با خرید ارز دیجیتال و ذخیره آن در کیف پول، اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت در این حوزه می‌کنند. این روش یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها است. پس از خرید ارز دیجیتال مورد نظر، می‌توانید آن را در یک یف پول امن نگهداری کرده و پس از این که در بازه زمانی مشخص به سود دلخواه رسیدید، آن را بفروشید. این روش، برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است؛ بنابراین پس از مشاهده کاهش ارزش ارز دیجیتال، باید بر ترس خود غلبه کرده و دست نگه دارید تا در زمان مناسب و رسیدن مجدد ارز به اوج قیمت، آن را بفروشید.

روش دیگر در سرمایه گذاری ارز دیجیتال این است که با استفاده از آن ترید کنید. برای ترید کردن، نیاز به استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است؛ به همین دلیل باید از قبل آموزش‌های لازم را در این باره دیده باشید و بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.
برخی دیگر از افراد، با استفاده یک روش یک شبیه به روش سنتی سرمایه گذاری در بانک‌ها است، اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌کنند. در این روش که به آن استیکینگ گفته می‌شود، شما باید ارز خریداری شده را در پلتفرم صرافی مورد نظر نگهداری و  قفل کنید. با این کار، صرافی، با توجه به رمزارز خریداری شده و مدت نگهداری، به صورت دوره‌ای سود سرمایه گذاری را به حساب شما در صرافی واریز می‌کند.

یکی از روش‌های غیرمعمول که با استفاده از آن نیز می‌توان در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد، وام دادن آن است. برای این کار، پلتفرم‌هایی مانند coin loan وجود دارند که شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را به آن انتقال دهید؛ سپس پلتفرم ارز دیجیتال را به افرادی که تقاضا دارند قرض می‌دهد و از طریق آن، سوری به شما تعلق می‌گیرد. این کار، پیچیدگی‌هایی دارد و باعث شده تا کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

دلایل مهم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال | کیف پول من

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین دلایل افراد برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر در آن است؛ اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شوند تا افراد بخواهند وارد چنین بازاری بشوند. یکی از دلایل مهمی که در این حوزه باید بدانید این است که بازار ارزهای دیجیتال، از نقدینگی بالایی برخوردار است. در این بازار، شما می‌توانید هر زمان که خواستید اقدام به خرید تتر کنید یا اینکه ارز دیجیتال خود را فروخته و آن را به پول نقد تبدیل کنید. چنین امکانی در بازارهای سرمایه دیگر وجود ندارد. این نقدینگی بالا در ارزهای دیجیتال، باعث می‌شود تا ثبات آن نیز بیشتر شده و کاربران بتوانند با خیالی آسوده‌تر اقدام به سرمایه گذاری در آن کنند.

دلیل دیگری که باعث می‌شود تصمیم بگیرید همین الان در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید این است که این بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و هرکدام از این ارزها نیز کاربردهای خاص خود را دارند. هرچند که بسیاری از این ارزها، روی یک بلاکچین یعنی اتریوم تاسیس شده‌اند و از سازوکارهای آن استفاده می‌کنند؛ اما در این میان برخی دیگر از ارزها نیز وجود دارند که اکوسیستم و بلاکچین اختصاصی خود را دارند. چنین تنوعی، به سرمایه گذاران کمک می‌کنند تا راحت‌تر تصمیم گرفته و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند.

دلیل مهم‌ دیگر در ارزهای دیجیتال که سرمایه گذاری در آن را مهم می‌کند این است که این ارزها به صورت غیرمتمرکز هستند. غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال، باعث می‌شود تا از طریق دولت‌ها، افراد و اشخاص دیگر و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها دچار تغییرات نشود و تمام کنترل آن به دست دارندگان و صاحبان ارز دیجیتال باشد.

امنیت در ارزهای دیجیتال نیز بسیار مهم است. با امنیت بالایی که این ارزها ارائه می‌کنند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که معاملات خود را با استفاده از آن‌ها انجام داده و به این ترتیب روی این ارزها سرمایه گذاری انجام می‌شود. چنین اقدامی ارزش ارزهای دیجیتال در بازارهای سرمایه را بالا می‌برد و باعث می‌شود افراد بیشتری نیز برای سرمایه گذاری در این بازار ترغیب شوند.

نکات مهم در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن، دلایل زیادی وجود دارند؛ اما قبل از ورود به این بازار و شروع سرمایه گذاری، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. پیش از هرچیز، حتما باید آموزش‌های لازم و کافی در این زمینه را دیده باشید. بدون این آموزش‌ها، سرمایه گذاری کار درستی نیست و باعث می‌شود تا سرمایه شما از بین برود.

از طرف دیگر، شما باید برای سرمایه گذاری و کار با ارزهای دیجیتال، حتما از یک پلتفرم معتبر و مناسب استفاده کنید. در این زمینه، صرافی‌های ارز دیجیتال بسیاری وجود دارند؛ اما صرافی‌های معتبر خارجی مانند بایننس ارائه خدمات به کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند و یا اصلا خدماتی ارائه نمی‌دهند. برای این کار، روش‌هایی وجود دارد؛ اما بهتر است ک از صرافی‌های معتبر و شناخته شده داخلی استفاده کنید.

همچنین، برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، به یک کیف پول معتبر نیز نیاز خواهید داشت. کیف پول‌ها، معمولا تنها نوع خاصی از بلاکچین را پشتیبانی می‌کنند. از آن‌جا که بسیاری از ارزهای دیجیتال روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل کیف پول‌های زیادی نیز وجود دارند که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. در این حوزه بهتر است که از کیف پول امن و مطمئن استفاده کنید که بتوانید از دیگر امکانات آن نیز استفاده کنید.

بهترین پلتفرم سرمایه گذاری ارز دیجیتال در ایران

مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال | کیف پول من

سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دلایلی که باعث می‌شوند تا به حوزه وارد شوید مانند امنیت بالا، تنوع ارزهای دیجیتال، کارایی، نقدینگی بالا و دیگر موارد، به اندازه کافی قانع کننده هستند. در این مطلب، این دلایل و اهمیت ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و نکات مهم پیش از ورود به این حوزه را بررسی کردیم. در ایران، برای سرمایه گذاری در ارزهای درجیتال، صرافی‌ها و پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های داخلی که امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، صرافی کیف پول من است. این صرافی یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها را نیز برای کاربران خود ارائه می‌کند که با ثبت نام در آن می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

صرافی کیف پول من، از ارزهای بسیاری پشتیبانی می‌کند؛ به همین دلیل کاربران برای پیدا کردن ارز دیجیتال مورد نظر خود کار بسیار ساده‌ای دارند. همچنین، می‌توانید ارزهای مختلفی را که خریداری کرده‌اید در کیف پول این صرافی که به صورت اختصاصی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد ذخیره کنید. برای استفاده از امکانات صرافی کیف پول من و سرمایه گذاری امن و مطمئن در بازار ارزهای دیجیتال، به سایت صرافی کیف پول من مراجعه کرده و یا از طرق اپلیکیشن این صرافی اقدام کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو