بهترین فیلم های کلینت ایست وود تا سال 2024

بهترین فیلم های کلینت ایست وود تا سال 2024


منبع: فیگار

4

1402/6/1

22:02


کلینت ایست وود، یکی از بزرگ‌ترین مردان اهل سینمای تاریخ، فیلم پایانی خود را در راه دارد که در ادامه به بهترین فیلم های کلینت ایست وود خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های کلینت ایست وود تا سال 2024

کلینت ایست وود، یکی از بزرگ‌ترین مردان اهل سینمای تاریخ، فیلم پایانی خود را در راه دارد که در ادامه به بهترین فیلم های کلینت ایست وود خواهیم پرداخت.

به عنوان یک چهره افسانه‌ای در صنعت سینمای هالیوود، به جرات می‌توان گفت که کلینت ایست‌وود تقریباً همه کارها را در سینما را انجام داده است. او ابتدا با بازی در یک سریال تلویزیونی وسترن در اواخر دهه 1950 به اسم Rawhide کار خود را آغاز کزد و سپس بازی در نقش مرد بی نام در سه گانه دلار در اواسط دهه 1960 به شهرت رسید. از دهه 70 میلادی به بعد، او برای کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم‌های مختلف نیز به شهرت رسید و گهگاه برای کارهای خود نیز موسیقی می‌ساخت.

بهترین فیلم های کلینت ایست وود تا سال 2024

برترین فیلم های Clint Eastwood

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های کلینت ایست وود را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

داشتن حرفه‌ای که بیش از شش دهه را در بر می‌گیرد، رتبه‌بندی فیلم‌های ایست‌وود را با توجه به کمیت و کیفیت نسبی همه آنها دشوار می‌کند. او تا دهه 90، از بهترین فیلمسازان و بازیگران سینما بود. همچنین هیئت منصفه شماره 2، به عنوان پروژه نهایی او در سال 2024 اعلام شده که می‌تواند این فیلم را به بهترین فیلم کلینت ایستوود در سال 2024 برساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

In the Line of Fire

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

برترین فیلم های Clint Eastwood

در فیلم In the Line of Fire، ایستوود نقش یک مامور سرویس مخفی را ایفا کرده که به دلیل ناتوانی در محافظت از جان اف کندی در روز قتلش احساس گناه می‌کند. او 30 سال بعد، به کار خود باز می‌گردد و زمانی که یک قاتل جان رئیس جمهور فعلی را تهدید می‌کند، مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این یک نقش بسیار نمادین  برایکلینت ایستوود بود و او به خوبی وارد آن نقش خودش شد. فراتر از حضور ایستوود، فیلم In the Line of Fire، علاوه بر این، از کارگردانی ماهرانه ولفگانگ پترسن بهره می‌برد و همچنین دارای یک اجرای شرورانه جذاب از جان مالکوویچ، استاد داستان‌های جنایی بود.

The Bridges of Madison County

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

The Bridges of Madison County احتمالاً عاشقانه‌ترین فیلمی است که کلینت ایستوود تا به حال کارگردانی و یا در آن بازی کرده است. با توجه به اینکه او فیلم‌هایی را در ژانرهای جنایی، جنگی ، وسترن و هیجان انگیز می‌سازد، این فیلم به وضوح از فیلم‌های اکشن او متمایز می‌شود.

در این فیلم، او با مریل استریپ هنر خودش را به وضوح نشان می‌دهد. این فیلم در مورد یک زن متاهل است که رابطه کوتاه اما شدیدی با یک مرد عکاس دارد. هنگامی که او برای عکاسی برای نشنال‌جئوگرافیک به منطقه می‌آید، این بازی عاشقانه آغاز می‌شود. این فیلم نشان می‌دهد که ایستوود اگر می‌خواست، احتمالاً می‌توانست با ساخت فیلم‌های عاشقانه حرفه خودش را گسترش دهد. The Bridges of Madison County کانتی ثابت می‌کند که فیلمی شگفت‌انگیز و تاثیرگذار است.

A Fistful of Dollars

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

به خاطر یک مشت دلار، فیلم کلاسیک وسترنی بود که ایستوود را به یک ستاره سینما تبدیل کرد و همچنین سرجیو لئونه فیلمساز را به عنوان یکی از افرادی که می‌تواند زوج خوبی در کنار ایست‌وود باشد، به جهانیان نشان داد. فیلم سبک بازی The Dollars Trilogy را دنبال می‌کند که شخصیت ایستوود تلاش دارد تا دو باند مختلف را که صلح را در یک شهر کوچک به هم می‌زنند، با بازی کردن آن‌ها با یکدیگر از بین ببرد.

A Fistful of Dollars احتمالاً بدترین فیلم در بین سه همکاری ایستوود و لئونه است. با این حال، بدترین نامیدن چنین فیلم مهمی از هر نظر اشتباه به نظر می‌رسد؛ بنابراین شاید بهتر باشد بگوییم که فیلم‌های بعدی، که به ترتیب در سال‌های 1965 و 1966 منتشر شدند، به نوعی بهتر از نسخه اول بودند بودند.

Escape from Alcatraz

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

فرار از آلکاتراز، یکی از بهترین فیلم‌های سال 1979 بود که حرفی برای گفتن داشت. فیلم در کل سالی که گذشت، قدرت خاصی به سینما اهدا کرد. این فیلم، یک برداشت به شدت دراماتیزه شده از تلاش یک قاتل در زندگی واقعی از زندان مشهور آلکاتراز در خلیج سانفرانسیسکو است که در اوایل دهه 1960 رخ داد.

فیلم تلاش زیادی می‌کند تا بر اساس یک داستان واقعی ساخته شود و همچنین، همانطور که است بسیار سرگرم‌کننده باشد. این یکی از بهترین فیلم‌هایی بود که ایستوود دان سیگل انجام داد. آنها بین سال‌های 1968 و 1971 چهار فیلم با هم ساختند که فرار از آلکاتراز آخرین آنها بود.

For a Few Dollars More

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

هر چیز خوبی در مورد یک مشت دلار در دومین همکاری لئونه و ایستوود در سال 1965 “برای چند دلار بیشتر” بود و نشان داد که هر دو تلاش کردند تا فیلم بهتر شود. ایستوود در نقش The Man With No Name بازمی‌گردد و او در فیلم مجبور می‌شود تا با یک جایزه‌بگیر، با دلایل مختلف همکاری کند.

داستان فیلم دوم، نسبت به فیلم اول هیجان انگیزتر است و دامنه داستان به طور قابل توجهی بزرگتر می‌باشد. امتیاز موسیقی انیو موریکونه حتی بهتر از موسیقی فیلم اول بود و ایستوود به اضافه لی ون کلیف، یک ترکیب عالی را ایجاد می‌کنند.

Gran Torino

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

گرن تورینو، مانند بسیاری از فیلم‌های قبلی ایستوود، به ژانر وسترن در پس زمینه مرزهای وحشی قرار ندارد. با این حال، این یک وسترن معاصر در نظر گرفته می‌شود که در شهرهای آمریکا رخ می‌دهد که تحت حکومت‌های شکست‌خورده متعددی از بین رفته است.

ایستوود نقش والت کوالسکی، کهنه سرباز بدخلقی را بازی می‌کند که برای از دست دادن همسرش عزادار است و باید با تعصبات خود در هنگام تعامل با همسایگانش مقابله کند. ایستوود پس از اعلام بازنشستگی از بازیگری به این نقش بازگشت و یکی از بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خودش را انجام داد.

Unforgiven

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

می‌توان به راحتی استدلال کرد که Unforgiven بهترین فیلم کلینت ایستوود از لحاظ بازیگری او است. این فیلم، یکی از فیلم‌های ایستوود است او به صورت همزمان هم کارگردانی و هم بازیگری را انجام داده و همچنین به این خاطر، برنده بهترین فیلم در جوایز اسکار شد.

فیلم نابخشوده، داستان یک شکارچی سابق سالخورده را روایت می‌کند که از بازنشستگی خارج می‌شود تا مردانی را که مسئول حمله وحشیانه به یک فاحشه در سال 2017 بودند در یک شهر کوچک بودند را پیدا کند.

Unforgiven همچنین برای بازیگران مکملش نیز قابل توجه رسانه‌ها قرار گرفت. مورگان فریمن و جین هکمن هر دو بازی‌های فوق العاده‌ای ارائه کردند که هکمن برای نقش خود، برنده جایزه اسکار شد. Unforgiven یک وسترن پرتنش، هیجان انگیز و احساسی با شخصیت‌های عالی، دیالوگ‌های عمیق نوشته شده و اوج بسیار به یاد ماندنی است.

Million Dollar Baby

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

یک فیلم درام و ورزشی شگفت‌انگیز که ثابت می‌کند ورزش بوکس، چقدر هیجان‌انگیز است. عزیزم میلیون دلاری، دومین فیلم ایستوود بود که برنده بهترین فیلم در اسکار شد. داستان فیلم درباره یک مربی سالخورده است که شروع به مربیگری برای یک بوکسور زن جوان بسیار جاه‌طلب می‌کند. فیلم درباره تلاش‌های او برای حرفه‌ای شدن این بوکسور است.

داستان فیلم، از نظر روایی، بسیار ساده به نظر می‌رسد. کارگردانی ماهرانه، بازی‌های شگفت‌انگیز، و فیلمنامه قانع‌کننده، همه با هم کار می‌کنند تا از Million Dollar Baby، چیزی خاص بسازند. این یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی تمام دوران است که ارزش بارها دیدن را دارد.

The Good, the Bad, and the Ugly

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

این اثر، یکی از حماسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین وسترن‌های تمام دوران است که سه شخصیت سرگرم‌کننده و در عین حال از نظر اخلاقی فاسد را دنبال می‌کند. خوب، بد و زشت، آخرین ورودی سه گانه مرد بی نام سرجیو لئونه است. سه مرد برای کشف طلای پنهان که در یک گورستان دور افتاده دفن شده است، به رقابت می‌پردازند.

اتحاد بین مردان، چندین بار در طول مسیر ایجاد و شکسته می‌شود. بن‌بست نهایی در پایان فیلم، قطعه‌ای به یادماندنی در تاریخ سینماست. تا به امروز، صحنه پایانی اغلب در فیلم‌ها و رسانه‌های مختلف تقلید می‌شود. لی ون کلیف و الی والاک در نقش رقبای شرور مرد بی نام، بازی‌های فوق العاده‌ای ارائه می‌دهند. بدون در نظر گرفتن ژانر، خوب، بد و زشت شاهکار فیلمسازی می‌باشد که هنوز که هنوزه، در آزمون زمان موفق بوده است.

Juror No. 2

بهترین فیلم های کلینت ایست وود

بهترین فیلم کلینت ایستوود در سال 2024

هیئت منصفه شماره 2، یک فیلم هیجان‌انگیز آمریکایی به کارگردانی کلینت ایستوود و نویسندگی جاناتان آبرامز است. نیکلاس هولت و تونی کولت بازیگران آن هستند. یک هیئت منصفه در حال خدمت در یک محاکمه قتل متوجه می‌شود که مقصر مرگ، خود قربانی است.

در آپریل 2023 اعلام شد که کلینت ایست‌وود این پروژه را به عنوان فیلم بعدی، و همجنین آخرین فیلم خود، با نیکلاس هولت و تونی کولت در حال مذاکره برای ایفای نقش در این فیلم آغاز کرده است. آنها، به همراه زوئی دویچ و کیفر ساترلند نیز به بازیگران پیوستند. در ژوئن 2023، لسلی بیب به بازیگران اضافه شد. فیلم قرار بود اوایل سال 2024 اکران شود؛ اما به دلیل اعتصاب SAG-AFTRA 2023 به حالت تعلیق درآمد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کلینت ایست وود سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

عنوان فیلم آخر کلینت ایستوود چه نام دارد؟

فیلم Juror No. 2 یا همان هیئت منصفه شماره 2، آخرین فیلم اوست که در سال 2024 منتشر می‌شود.

فیلم پایانی کلینت ایستوود در چه تاریخی منتشر می‌شود؟

این فیلم در تاریخی نامعلوم در سال 2024 منتشر خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو