هشدار جدی به خودروسازان | بدنه خودرو طبق استاندارد باشد وگرنه...

2

1402/6/2

11:17


هشدار جدی به خودروسازان |  بدنه خودرو طبق استاندارد باشد وگرنه...

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

استحکام ناکافی بدنه خودرو و واردشدن آسیب جدی به آن‌ در تصادفات، به موضوع اصلی بحث این روزها تبدیل شده است. اگر گشت‌وگذاری در فضای مجازی داشته باشید، کلیپ‌های ویدیویی مختلفی را از بدنه خودروهای داخلی خواهید دید که در اکثر آن‌ها بر عدم استحکام ورق بدنه اتومبیل تأکید می‌شود. این مسئله به یک مطالبه عمومی بین مردم تبدیل شده است؛ چرا که با افزایش چشمگیر قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان نسبت به کالای خریداری‌شده حساسیت بیشتری نشان می‌دهند.

حساسیت مصرف‌کنندگان نسبت به عدم استحکام بدنه خودروهای داخلی، با واکنش‌های پلیس نیز همراه شده است. در تصادفات رانندگی مختلف که بین خودروهای ایرانی و خارجی رخ داده است، می‌بینیم که سخنگوی پلیس از عدم استحکام کافی بدنه خودرو داخلی شکایت می‌کند. تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها نیز گویای عدم استحکام ورق بدنه اتومبیل‌های داخلی در تصادفات هستند. به نحوی که با یک برخورد کوچک، خسارت سنگینی به مالک خودرو وارد می‌شود.

تمامی این رخدادها باعث شده‌اند تا رئیس سازمان استاندارد نیز ناچار به موضع‌گیری شود. او در جریان یک اظهارنظر، به خودروسازان هشدار داد بدنه خودرو‌های تولیدی را مطابق با استانداردها بسازند. در غیر این صورت با سازندگان بدنه اتومبیل‌ها براساس قانون برخورد می‌شود.

استانداردی برای سنجش استحکام بدنه خودرو وجود ندارد!

مشخص نیست که رئیس سازمان استاندارد از کدام استانداردها در بخش بدنه اتومبیل صحبت می‌کند. اگر به یاد داشته باشید، نماینده سازمان استاندارد در جریان یک گفتگوی خبری در شبکه پنج سیما عنوان کرد که مقاومت بدنه خودرو در استانداردهای 85گانه جایی ندارد! به عبارت دیگر هیچ استانداردی برای سنجش مقاومت بدنه خودروها در مجموعه استانداردهای 85گانه تولید خودرو اندیشیده نشده است.

در گذشته‌های نه چندان دور، از ورق‌های وارداتی برای ساخت بدنه خودروها استفاده می‌شد. این ورق‌ها براساس استانداردهای دقیق سنجیده شده بودند تا برای ساخت خودرو مناسب باشند. از این رو است که خودروهای قدیمی استحکام بیشتری نسبت به خودروهای جدید دارند. بدنه بسیاری از خودروهای جدید از ورق‌های داخلی ساخته می‌شود که ممکن است برای بدنه خودرو مناسب نباشند. از این رو شاهد عملکرد ضعیف خودروهای داخلی و بدنه آن‌ها در تصادفات هستیم./دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو