همکاری عربستان و گوگل برای ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان در خاورمیانه!

منبع: تکراتو

3

1402/6/2

20:30


برنامه ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان با همکاری عربستان و گوگل به جدیت دنبال شده و طبق آن مهارت‌های داده و حوزه هوش مصنوعی آموزش داده خواهد شد.

همکاری عربستان و گوگل برای ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان در خاورمیانه!

برنامه ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان با همکاری عربستان و گوگل به جدیت دنبال شده و طبق آن مهارت‌های داده و حوزه هوش مصنوعی آموزش داده خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان با همکاری «گوگل کلود» برنامه‌ای جهت ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان طراحی کرده تا براساس آن هزار زن از 28 کشور جهان در خصوص مهارت‌های داده و هوش مصنوعی اطلاعات لازم را کسب کنند.

در این برنامه که تحت‌عنوان Elevate نام گرفته بیش از 25 هزار زن از سراسر جهان در حوزه فنی پیشرفته در طول 5 سال آموزش خواهند دید. برنامه عربستان سعودی و گوگل آموزش مهارت‌های مورد نیاز به‌منظور دستیابی به مشاغلی در بازارهای نوظهور خواهد بود. این برنامه حوزه‌های آموزشی رایگان مختلفی از جمله مهندسی ابر، مهندسی داده، مهندسی یادگیری ماشینی و عملیات‌های ابر رایانشی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: عربستان با ایجاد آب‌وهوای مصنوعی امکان کشاورزی در بیابان را فراهم می‌کند!

 اجرای برنامه ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان توسط عربستان و گوگل

تعداد 7 مرد و 4 آموزگار اهل عربستان سعودی وظیفه نظارت بر این آموزش‌ها را برعهده دارند و 340 ساعت آموزش در 2 مسیر؛ یکی برای متخصصان فنی و دیگری برای غیر متخصصان ارائه می‌شود.

ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان

مرحله اولیه برنامه مذکور در ماه می 2023 میلادی شروع شده و دانشجویان 4 سطح از آموزش از راه دور را طی خواهند کرد. این موارد شامل یادگیری، دروس ضبط شده، ماژول‌های خودآموز، یادگیری هماهنگی و گروهی، سمینارها، کلاس‌های مجازی و پروژه‌های عملی هستند.

در مرحله نخست 300 متخصص فنی زن و 700 زن غیر متخصص از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان، مصر، موریتانی، آمریکا، نیجریه، تانزانیا، سوریه، ترکیه، الجزیره، کنیا، هند، اردن، برزیل، گامبیا، ویتنام، تونس، مولداوی، ازبکستان و لیبریا در کلاس‌ها مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص همکاری عربستان و گوگل برای ارتقای سواد هوش مصنوعی زنان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو