هوش مصنوعی تکالیف دانش‌آموزان انگلیسی را انجام می‌دهد

منبع: تکراتو

3

1402/5/30

16:30


تکالیف دانش‌آموزان انگلیسی به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. 41 درصد معلمان دبیرستان در این کشور معتقدند که این ابزار و تکنولوژی باید برای دانش‌اموزان محدود شود. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

هوش مصنوعی تکالیف دانش‌آموزان انگلیسی را انجام می‌دهد

تکالیف دانش‌آموزان انگلیسی به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. 41 درصد معلمان دبیرستان در این کشور معتقدند که این ابزار و تکنولوژی باید برای دانش‌اموزان محدود شود. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

شرکت فناوری آموزشی RM Technology مطالعه‌ای درباره میزان استفاده دانش آموزان از هوش مصنوعی و نظرات معلمان انجام داده است. طبق این مطالعه معلمان خواستار قانون‌گذاری در رابطه با این موضوع هستند.

بر اساس مطالعه‌ی جدیدی که انجام شده است اکثر معلمان معتقدند که دانش آموزان از ابزار و اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای انجام تکالیف مدرسه استفاده می‌کنند. طبق نتایج نظرسنجی شرکت فناوری آموزشی RM Technology، از 500 معلم مورد مطالعه دبیرستانی دو سوم معلمان معتقدند که به صورت منظم تکلیف انجام شده توسط هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند. همچنین از هر 10 معلم یک نفر اذعان می‌کند که نمی‌تواند تفاوت بین کارهای انجام شده توسط شخص دانش آموز و هوش مصنوعی را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

هوش مصنوعی تکالیف دانش‌آموزان انگلیسی را انجام می‌دهد

طبق این نظرسنجی 41 درصد از معلمان معتقدند که باید مقررات بهتری برای هوش مصنوعی اعمال شود و ۳۱ درصد از آنها خواهان دخالت دولت در استفاده از این فناوری توسط دانش آموزان هستند.

مل پارکر، مدیر سابق این شرکت که اکنون مشاور RM Technology است در این رابطه گفت:

« قطعا باید مقررات دولتی به‌ویژه مقررات حفاظتی وجود داشته باشد.»

او معتقد است که برای استفاده از فناوری که به سرعت در حال توسعه است به آموزش بهتری نیاز است. او همچنین افزود:«آنها باید بدانند که چگونه می‌توانند با دانش‌آموزان در مورد استفاده مناسب از هوش مصنوعی صحبت کنند، چه شیوه‌ای مناسب استفاده از هوش مصنوعی در کلاس است، چگونه می‌توان از طریق آن آموخت و چگونه می‌توان درک بهتری از مفاهیم کسب کرد. در واقع باید به این جا رسید که همه در راستای استفاده از هوش مصنوعی بدانند که فرق بین تقلب و تمرین خوب چیست؟ این نگرانی وجود دارد که دانش آموزان از هوش مصنوعی در جهت تقلب استفاده کنند. به خصوص اینکه بیش از یک سوم معلمان اعتراف کردند که دانش آموزان بیشتر از آنها در مورد هوش مصنوعی می‌دانند.»

او در ادامه گفت:« معلمان نسبت به درک این فناوری مجهز نشده‌اند. بنابراین آنها به حمایت نیاز دارند تا بتوانند آن را تشخیص دهند.»

تکالیف دانش‌آموزان

طرف دیگر این گزارش متوجه کاربران پرکار این فناوری است. دانش آموزانی که با فراگیری هوش مصنوعی تکالیف و فعالیت‌های مختلف آموزشی را توسط این ابزار انجام می‌دهند و به گفته معلمانشان امکان تشخیص کار دست خود دانش آموز با دستاورد هوش مصنوعی بسیار سخت و در مواقعی غیرممکن است.

طبق این مطالعه، 68 درصد از دانش آموزان معتقدند که با استفاده از هوش مصنوعی موفق به دریافت نمرات بهتری شده‌اند و 49 درصد گفتند که حذف هوش مصنوعی تاثیری منفی بر یادگیری آنها خواهد داشت.

یک دانش آموز 17 ساله‌ای که کاربر همیشگی هوش مصنوعی است درباره میزان استفاده از این فناوری و تاثیر آن در روند تحصیلی چنین گفت: «من از این فناوری برای انجام تکالیف آنلاین و مرور درس‌ها استفاده می‌کنم. زمانی که حین درس خواندن با مشکل مواجه می‌شوم و نمی‌خواهم از معلمم بپرسم یا او نمی‌تواند اشکال من را رفع کند از این برنامه‌ها در هر زمان که احتیاج دارم استفاده می‌کنم.»

این دانش آموز در ادامه افزود: «من این اتفاق را مثبت می‌دانم زیرا هر زمان که به آن نیاز داشته باشید در دسترس است. با این حال من احساس می‌کنم، ممکن است برخی از دانش‌ آموزها بیش از حد به این وابسته شوند و به نوعی استقلال فردی از بین برود.»

یکی دیگر از دانش‌ آموزان که به استفاده از این فناوری برای انجام کارهای مدرسه علاقه‌مند نیست اظهار کرد: «فرد از یک ربات سوال می‌پرسد و تنها چیزی که دریافت می‌کند یک پاسخ فوری است، اما حس همدلی و کارگروهی وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه هوش مصنوعی تکالیف دانش‌آموزان انگلیسی را انجام می‌دهد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو