گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

منبع: تکراتو

3

1402/5/29

18:59


گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو قرار است در آینده‌ای نزدیک به هوش مصنوعی مجهز شوند. کمپانی مطرح چینی تصمیم دارد ضررهای مالی خود را بدین‌شکل جبران کند.

گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو قرار است در آینده‌ای نزدیک به هوش مصنوعی مجهز شوند. کمپانی مطرح چینی تصمیم دارد ضررهای مالی خود را بدین‌شکل جبران کند.

کمپانی لنوو اخیراً در گزارش‌های مالی خود خبر از افت شدید درآمد داده است که آینده این شرکت بزرگ چینی را به خطر خواهد انداخت. اما لنوو استراتژی خاصی را برای جبران ضررهای مالی در پیش گرفته است. براین اساس قرار است گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی مجهز شوند. لازم به ذکر است که این غول تکنولوژی ادعا کرده است که سال آینده میلادی مبلغ ۷۰ میلیارد یوان (۹٫۶ میلیارد دلار) بر روی فناوری هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تبلت لنوو Xiaoxin Pad Pro 12.7 معرفی شد [+قیمت و مشخصات]

تجهیز گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی

گروه تجاری لنوو که سابقه‌ طولانی‌مدتی در بازار کامپیوتر دارد، در گزارش مالی جدیدش از افت ۲۴ درصدی درآمد سالانه خبر داده است. درحالی‌که درآمد فصل دوم ۲۰۲۲ لنوو به ۱۳٫۷۶ میلیارد دلار رسیده بود، این شرکت در فصل اخیر ۱۲٫۹ میلیارد دلار درآمد به جیب زد. سود خالص لنوو ۱۷۶٫۵ میلیون دلار بود که نشان‌دهنده‌ افت ۶۶ درصدی است.

تجهیز گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی

افت درآمد لنوو به کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی نسبت داده می‌شود. این شرکت در فصل اخیر هزینه‌های عملیاتی‌اش را ۱۱ درصد کاهش داد تا ۸۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی کند. کسب‌و‌کار دستگاه‌های هوشمند لنوو که شامل کامپیوتر شخصی و تبلت و گوشی هوشمند می‌شود، با افت ۲۸ درصدی درآمد سالانه مواجه شد. سود عملیاتی این کسب‌و‌کار ۳۹ درصد کاهش یافت و به ۶۵۰ میلیون دلار رسید.

لنوو می‌گوید که در نواحی مختلف دنیا با چالش فروش دست‌و‌پنجه نرم کرده است. فروش محصولات این شرکت در آمریکا ۲۱ درصد کاهش یافت. با وجود کاهش قابل‌توجه درآمد در آمریکای شمالی، وضعیت انبارهای لنوو به دوران قبل از کرونا برگشته است. در ناحیه‌ آسیا-اقیانوسیه به‌غیر از چین، درآمد ۱۷ درصد کاهش یافت. در بازار اروپا-خاورمیانه-آفریقا شاهد افت ۲۹ درصدی درآمد لنوو بودیم.

چین، بازار محلی گروه تجاری لنوو، ۲۹ درصد درآمد سالانه‌ کمتر به خزانه‌ این شرکت واریز کرد. افت درآمد بازار چین نتیجه‌ کاهش تقاضا برای لپ تاپ و قطعات زیرساخت است.

لنوو می‌گوید با وجود کاهش شدید درآمد، دیدگاهی خوش‌بینانه نسبت‌به آینده‌ صنعت کامپیوتر دارد. این شرکت در حال باثبات‌کردن شرایط است و احتمالا تا قبل از پایان سال جاری میلادی به روند افزایش درآمد برمی‌گردد و فروش لپ تاپ لنوو افزایش می‌یابد.

تجهیز گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی

مدیرعامل لنوو در کنفرانس مالی جدید این شرکت گفت که توسعه‌ هوش مصنوعی به ارتقاء هرچه‌بیشتر دستگاه‌های هوشمند کمک خواهد کرد. او می‌گوید که آثار اصلی هوش مصنوعی را امسال نخواهیم دید، بلکه این فناوری سال آینده تغییرات انقلابی به‌همراه می‌آورد. مدیرعامل لنوو انتظار دارد که از سال آینده گوشی‌ها و کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی از راه برسند.

لنوو گفته است که در سه سال آینده ۷۰ میلیارد یوان (۹٫۶ میلیارد دلار) روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت در تلاش است کسب‌و‌کارهایشان را متنوع‌تر کند تا صرفاً به فروش کامپیوتر وابسته نباشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجهیز گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های لنوو به هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو