بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک


منبع: فیگار

5

1402/6/3

20:00


گاهی اوقات برخی از فیلم‌ها در ژانر وحشت هستند که به علت تکرار زیاد پیش بینی می‌شوند که در ادامه به معرفی بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک خواهیم…

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

گاهی اوقات برخی از فیلم‌ها در ژانر وحشت هستند که به علت تکرار زیاد پیش بینی می‌شوند که در ادامه به معرفی بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک خواهیم پرداخت.

فیلم‌های ترسناک مدت‌هاست که تماشاگران را با تعلیق هولناک و وحشت گیرا، مخاطب را وحشت‌زده و مضطرب کرده‌اند. اغلب، آثار ترسناک، دارای پیچ و تاب‌های غافلگیرکننده‌ای در طول مسیر خود هستند و به گونه‌ای عمل می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که بیننده از پایان فیلم مطمعن نباشد.

برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های استفاده شده در ژانر ترسناک بارها و بارها استفاده شده‌اند و کاملاً واضح است که چه کسی قرار است بمیرد یا حتی قاتل در پایان فیلم چه کاری خواهد کرد. مخاطبان حتی می‌توانند پیش از افشای نهایی در پایان فیلم، تشخیص دهند که قاتل چه کسی است. این اتفاقات حتی در بهترین فیلم‌های ترسناک 2023 نیز بسیار دیده شد.

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

فیلم های برتر قابل پیش بینی ترسناک

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

این فیلم‌ها، به علت استفاده بیش از حد در تکنیک‌های کلیشه‌ای ترسناک، به قابل پیش بینی ترین فیلم های ترسناک تبدیل شدند. در ادامه این نوشتار به معرفی چند فیلم که پایان مشخصی برای کخاطب داشتند را معرفی خواهیم کرد.

Goodnight Mommy

 

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

شب بخیر مامان، یک فیلم درام روانشناختی اتریشی محصول سال 2014 با بازی سوزان وست و بازیگران دوقلو الیاس و لوکاس شوارتز است. علاوه بر این، بازسازی آمریکایی این فیلم با بازی نائومی واتس، کامرون و نیکلاس کروتی در سال 2022 منتشر شد. هر دو فیلم، داستان برادران دوقلو به نام‌های الیاس و لوکاس را دنبال می‌کند که پس از یک جراحی که اخیراً مادرشان انجام داده شک می‌کنند که او با یک شیاد عوض شده است.

The Boy

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

فیلم های برتر قابل پیش بینی ترسناک

The Boy، یک فیلم ماوراءالطبیعه در ژانر ترسناک محصول سال 2016 با بازی لورن کوهان و روپرت ایوانز است. این فیلم درباره گرتا ایوانز می‌باشد که از ایالات متحده به بریتانیا سفر می‌کند تا به عنوان پرستار بچه کار کند. پس از رسیدن، او متوجه می‌شود که بچه یک عروسک به نام برامس است که با مجموعه‌ای از قوانین سختگیرانه همراه است.

برامس واقعی، 20 سال پیش، در هشتمین سالگرد تولدش در آتش سوزی کشته شد. در ابتدا، گرتا قوانین را نادیده می‌گیرد و اتفاقات مرموز مانند صدای ناله کودک و تماس‌های تلفنی مرموز شروع می‌شوند و همه اینها به تسخیر عروسک توسط روح برام اشاره دارد.

Antebellum

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

قابل پیش بینی ترین فیلم های ترسناک

Antebellum به کارگردانی جرارد بوش و کریستوفر رنز در اولین کارگردانی بلندشان، فیلمی هیجان انگیز محصول 2020 که در آن ژانل مونا، اریک لانژ، جنا مالون، جک هیوستون، کیرسی کلمونز و گابوری سیدیبه هنرنمایی کردند.

این فیلم درباره یک جامعه شناس مشهور به نام دکتر ورونیکا هنلی است که به نوعی خود را در مزرعه بردگان لوئیزیانا می‌یابد که توسط سربازان کنفدراسیون اداره می‌شود. کسانی که قصد فرار دارند کشته می‌شوند و اجسادشان در کوره می‌سوزد.

به نظر می‌رسد که کل فیلم در دوران جنگ داخلی در زمان گذشته اتفاق می‌افتد. زمانی که ورونیکا از سربازان فرار می‌کند، مزرعه بخشی از پارک بازسازی جنگ داخلی به نام Antebellum است که توسط سناتور بلیک دلتون اداره می‌شود که خود را نیز به عنوان ژنرال معرفی می‌کند، این یک افشای کاملا واضح در طول فیلم است. دنتون از این پارک برای بازسازی محیطی استفاده کرد که بتواند با استفاده از قربانیان آفریقایی-آمریکایی، برده‌داری را دوباره برقرار کند.

Us

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

فیلم Us، یه نویسندگی و کارگردانی جوردن پیل ، یک فیلم ترسناک روانشناختی است که در سال 2019 منتشر شد. این فیلم آدلاید ویلسون و خانواده‌اش را دنبال می‌کند که توسط گروهی از دوپلگانگرها مورد حمله قرار می‌گیرند.

این چهار موجود که شبیه آدلاید و خانواده‌اش هستند، با تفاوت‌های نگران کننده و عجیب، برای قتل آن‌ها آمدند. صدای غمگین و خشن رد توضیح می‌دهد که آنها The Tethered هستند و با آن‌ها شباهت‌های روحی مشترک دارند. Tetheredها آمده‌اند تا همتایان خود را کشته و سپس دست به دست هم دهند تا زنجیره انسانی عظیمی را تشکیل دهند.

Happy Death Day

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

روز مرگ مبارک، یک اثر ترسناک کمدی به کارگردانی کریستوفر لاندون و بازی جسیکا روث است. این فیلم یک نسخه اسلشر از Groundhog Day است که در آن یک دانش آموز همان روز را بارها و بارها تجربه می‌کند. قهرمان داستان، دانشجویی است که در روز تولدش در یک مهمانی در اتاق خواب همکلاسی‌اش کارتر از خواب بیدار می‌شود. او پس از  مهمانی، در حال راه رفتن، به داخل تونلی می‌رود و در آنجا توسط یک فرد ماسک‌دار کشته می‌شود.

او بلافاصله در رختخواب کارتر از خواب بیدار می‌شود و اتفاقات روز قبل را دوباره رخ می‌دهند. او در یک حلقه زمانی گیر کرده و از این عنصر باید برای شناسایی قاتل خود استفاده کند. مخاطبان، در طول این کشت و کشتار، قاتل را کشف می‌کنند در صورتی که خود او نمی‌تواند این کار را تا پایان فیلم انجام دهد.

1408

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

1408 با بازی جان کیوزاک و ساموئل ال. جکسون، یک فیلم ترسناک روانشناختی است. این فیلم بر اساس داستان کوتاه استیون کینگ در سال 1999 به همین نام ساخته شده و داستان مایک انسلین، نویسنده‌ای شکاک را دنبال می‌کند که به بررسی مکان‌های خالی از سکنه می‌پردازد تا آنها را از بین ببرد. او یک هشدار شوم دریافت کرد که وارد اتاق 1408 در دلفین، هتلی خیالی در شهر نیویورک نشود. طبیعتاً او چالش را می‌پذیرد و به هر حال این کار را انجام می‌دهد.

مدت کوتاهی پس از ورود به اتاق، مایک شروع به تجربه وقایع ماوراءالطبیعه می‌کند. در نهایت، مایک برای بهبودی به بیمارستان منتقل می‌شود و معتقد است تجربیاتش در اتاق تنها بخشی از یک کابوس بوده است. با این حال، همانطور که معلوم شد، او هرگز اتاق را ترک نکرد و هر چیزی که بیرون از اتاق تجربه می‌کرد، فقط یک توهم بود. علاوه بر این، چهار پایان برای فیلم وجود دارد که هیچ کدام با پایان داستان اصلی کینگ مطابقت ندارد.

The Orphanage

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

The Orphanage فیلمی ترسناک با فضای گوتیک محصول می‌باشد که بلن روئدا در نقش لورا، فرناندو کایو در نقش همسرش، کارلوس، و راجر پرینسپ در نقش پسر خوانده‌شان، سایمون، بازی می‌کنند. این فیلم داستان لورا را دنبال می‌کند که به خانه دوران کودکی‌اش باز می‌گردد؛ یک یتیم‌خانه، که قصد دارد آن را به خانه‌ای برای کودکان معلول تبدیل کند.

اما نقشه‌های او با ناپدید شدن سایمون به هم می‌ریزد. او شروع به شنیدن صداهای بلند در دیوارهای یتیم خانه می‌کند و از آرورا کمک می‌خواهد. آرورا جلسه‌ای برگزار می‌کند که در آن ارواح یتیمان را می‌بیند که برای کمک گریه می‌کنند.

Child’s Play

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

Child’s Play یکی از معروف‌ترین فرانچایزهای اسلشر است که فیلم 1988، اولین حضور قاتل نمادین ، یعنی چاکی را به نمایش می‌گذارد. کاترین هیکس در نقش کارن بارکلی، کریس ساراندون در نقش کارآگاه مایک نوریس، الکس وینسنت در نقش اندی بارکلی و برد دوریف در نقش چاکی بازی می‌کنند.

این فیلم درباره کارن، یک مادر بیوه است که برای پسرش اندی یک عروسک می‌گیرد، غافل از اینکه این عروسک توسط روح قاتل سریالی چارلز لی ری تسخیر شده است. Child’s Play، یک فیلم اسلشر و فرنچایز عالی است که یک شخصیت شرور ترسناک نمادین را به نمایش می‌گذارد.

The Sixth Sense

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

حس ششم به کارگردانی ام نایت شیامالان ، یک فیلم هیجانی روانشناختی محصول 1999 است که بروس ویلیس در نقش مالکوم کرو روانشناس کودک و هیلی جوئل اوسمنت در نقش کول سیر، پسری نه ساله که می‌تواند ارواح را ببیند، بازی می‌کنند.

مالکوم چند ماه پیش از ملاقات با کول توسط یک بیمار مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. او به روانشناس اطلاع می‌دهد که ارواح را می‌بیند که در حال قدم زدن هستند، اما آنها فقط چیزی را می‌بینند که می‌خواهند ببینند و غافل از اینکه دیگر زنده نیستند.

مالکوم کول را متقاعد می‌کند که به ارواحی که می بیند کمک کند تا ادامه دهند.در پایان فیلم، مشخص می‌شود که مالکوم در تمام مدت مرده بوده و بدون اینکه متوجه شود، کشته شده است. این چرخش یکی از بهترین‌های سینماست، اگرچه در نگاه گذشته کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد.

Scream VI

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک

فرنچایز Scream، یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فرنچایزهای ترسناک می‌باشد. جدیدترین قسمت آن که امسال منتشر شد و Scream IV نام داشت، داستان همان قاتل همیشگی، Ghostface را دنبال می‌کند که بازماندگان قتل‌های میراث وودزبورو را این بار در شهر نیویورک را شکار می‌کند. این فیلم چند پیچ ​​و خم داشت که مرگ مرگ یکی از شخصیت‌های محبوب فیلم نیز در میان آن‌ها بود. با این حال، پیچش نهایی و هویت قاتل، چیزی بود که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های قابل پیش بینی ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

بهترین فیلم قابل پیش بینی در ژانر ترسناک که محصول کشور اتریش است، چه نام دارد؟

فیلم Goodnight Mommy، محصول کشور اتریش می‌‎باشد.

کدام فیلم قابل پیش بینی ترسناک، توسط ام نایت شیامالان ساخته شده است؟

فیلم The Sixth Sense، یکی از فیلم‌های محبوب ام نایت شیامالان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو