چرا باید به ایتالیا سفر کرد؟

چرا باید به ایتالیا سفر کرد؟


منبع: فوت و فن

3

1402/6/4

00:23


ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌رود که ده‌ها میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان به آنجا سفر می‌کنند.

چرا باید به ایتالیا سفر کرد؟

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌رود که ده‌ها میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان به آنجا سفر می‌کنند. حال، دلیل این محبوبیت بسیار زیاد ایتالیا و توجه گردشگران زیاد به اینجا چیست؟ در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به این موضوع بپردازیم که چرا باید به ایتالیا سفر کرد؟

۱. برای لذت بردن از غذاهای ایتالیایی

اگر اهل غذا خوردن هستید و علاقه خاصی نسبت به این کار دارید، پس هیچ مکانی بهتر از ایتالیا برای شما وجود ندارد. با وجود اینکه رستوران‌های ایتالیایی بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند اما برای اینکه بتوانید طعم واقعی غذاهای ایتالیایی را بچشید، بهتر است که آن‌ها را در خود ایتالیا بخورید. از پاستا و ریزوتو گرفته تا خوراک‌های ماهی و گوشت، غذاهای ایتالیایی بسیار خوشمزه هستند و تنوع بسیار بالایی دارند.

۲. برای تماشای تاریخ

ایتالیا بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ به شمار می‎رود و شهر روم نیز بهترین جا برای لذت بردن از جاذبه‌های تاریخی است. رم که به‌عنوان شهر جاودان شهرت دارد، یکی از تاریخی‌ترین شهرهای جهان است. در اینجا ساختمان‌های متعدد رومی به چشم می‌خورند که قدمت آن‌ها به پیش از میلاد نیز باز می‎گردد که مطمئناً بازدید از آن‎‌ها می‌تواند سفری ماندگار و تماشایی را برای شما رقم بزند.

۳. کاوش در شهرهای ایتالیا

شهرهای ایتالیا از جمله شهرهای بسیار تماشایی و جذاب جهان به شمار می‌روند که از معماری بسیار زیبا، ساختمان‌های تاریخی و کلیساهای شگفت‌انگیز بهره می‌برند و این در حالی است که در آنجا آسمان‌خراش‌های متعددی را نمی‎‌توان پیدا کرد. حتی میلان که پایتخت اقتصادی ایتالیا است، شهری سرزنده و زیبا است که مظهر مد و زیبایی نیز است. شهر فلورانس نیز از جمله زیباترین شهرهای ایتالیا به شمار می‌رود که باید از آن دیدن کنید.

۴. برای بازدید از شهرهای ساحلی

برای بسیاری از افراد، تصویری که از ایتالیا در ذهن دارند، خانه‌های رنگارنگ کوچک در کنار ساحل و آب‌های فیروزه‌ای است. برای اینکه بتوان این تصاویر را از نزدیک مشاهده کرد، باید به شهرهای ساحلی سینکو تره یا ساحل آمالفی رفت. سینکو تره مجموعه‌ای از روستاهای کنار دریای قدیمی در خط ساحلی ریویرای ایتالیایی در شمال غربی ایتالیا است. در هر کدام از این روستاها نیز خانه‌های رنگارنگ و تماشایی قرار دارند و نمایی بسیار زیبا را ایجاد کرده‌اند.

۵. برای خوردن بهترین پیتزاهای عمرتان

پیتزاهای ایتالیایی جایگاه خاصی دارند و به همین دلیل نیز در این فهرست جدا از غذاهای ایتالیایی آورده شدند. شهر ناپل جایی است که این غذای مشهور و خوشمزه شکل گرفته و بدون شک، پیتزاهای اینجا بسیار لذیذ و بدون رقیب هستند. رستوران‌های مختلفی در این شهر پیتزا را به فروش می‌رساند که مطمئناً خوردن آن می‌تواند بسیار دلنشین باشد.

۶. برای لذت بردن از ژلاتو

ژلاتو در ایتالیا فقط بستنی نیست بلکه سطح دیگری از طعم خامه‌ای است. پسته‌ای یا فندقی از جمله محبوب‌ترین طعم‌های ژلاتو در اینجا به شمار می‌روند که می‌توان در تمام طول روز از آن لذت برد. این در حالی است که در اواخر شب صف‌های بسیار طولانی مردم برای خرید ژلاتو شکل می‌گیرد و برخی از فروشنده‌ها تا نیمه شب نیز باز هستند.

۷. برای پیاده‌روی و کوهنوردی در کوهستان‌ها

در شمال ایتالیا و در رشته کوه‌های آلپ ایتالیا، رشته کوه دولومیت قرار گرفته است که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و زیباترین کوهستان ایتالیا به شمار می‌رود که در سطح جهانی نیز از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. مطمئناً گشت‌وگذار در دل این کوهستان‌ها، صخره‌های ناهموار و دره‌های سرسبز و تماشای دریاچه‌های درخشان می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

۸. برای استراحت در سواحل زیبا

یکی دیگر از دلایلی که شما را به سفر به ایتالیا ترغیب می‌کند، سواحل زیبای آن است. علاوه بر سواحل شناخته شده و برجسته، سواحلی است که در عین تماشایی و جذاب بودن، ناشناخته هستند و همین نیز باعث شده تا خلوت و بکر باقی بمانند. مطمئناً بازدید از این سواحل بکر و دلنشین می‌تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

۹. برای گشت‌وگذار در کانال‌های ونیز

ونیز شهری جادویی به شمار می‌رود و بازدید از آن یکی از دلایل اصلی سفر به ایتالیا محسوب می‌شود. اینجا یکی از منحصربه‌فردترین شهرهای جهان است و روی شبکه‌ای از کانال‌ها و آبراه‌ها ساخته شده و در آنجا جاده یا ماشینی به چشم نمی‌خورد. همه چیز از طریق قایق انتقال داده می‌شود و همین نیز سبب شده تا اینجا بسیار خاص و تماشایی باشد.

۱۰. برای بازدید از کوچک‌ترین کشور جهان

شهر واتیکان کوچک‌ترین کشور جهان است که تنها ۰.۴۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و در میانه شهر روم واقع شده است. رئیس این کشور نیز پاپ است و با وجود اینکه تنها حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد اما کشوری کاملاً مستقل است. در اینجا نیز مکان‌های بسیار مشهور و خارق‌العاده‌ای وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه‌های واتیکان، کلیسای سنت پیتر و میدان آن اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو