چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن


منبع: روزانه

3

1402/6/4

09:31


خوش پوشی و شیک بودن از جمله مواردی است که اگر به اندازه کافی به آن دقت داشته باشید می توانید جلوه ظاهری خود در جامعه را تا حد زیادی بالا برده و اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهید. این اتفاق به افراد کمک می کند تا در هنگانم حضور در اجتماع احساس […]

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

خوش پوشی و شیک بودن از جمله مواردی است که اگر به اندازه کافی به آن دقت داشته باشید می توانید جلوه ظاهری خود در جامعه را تا حد زیادی بالا برده و اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهید. این اتفاق به افراد کمک می کند تا در هنگانم حضور در اجتماع احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند. همه افراد علاقه دارند که تا جایی که می توانند لباس های زیبا و ظاهری آراسته داشته باشند؛ با این وجود بسیاری خوش پوش بودن را مرتبط با وضع مالی خود دانسته و به خاطر کمبود بودجه قید خوش لباس بودن را برای همیشه می زنند.

 با این حال باید به شما بگوییم که خوش پوش بودن و داشتن لباس مناسب به طور کامل به وضعیت اقتصادی شما وابسته نیست! در این مورد یک سری اصول و ترفندهای کلی وجود دارد که با دانستن و به کار گرفتن آنها می توانید با یک بودجه محدود هم لباس های شیکی برای خود انتخاب کنید! این اصول ساده به طور کلی در سه مرحله بررسی می شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این راه و روش ها آشنا کرده و اصول خوش پوش بودن را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم به این موضوع علاقمند هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن داشته باشید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید…

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

لباس مناسب برای خوش پوش بودن

مشخصا اولین چیزی که باید به آن توجه کنید لباس شماست. لباسی که ظاهر شما را خاص کرده و برایتان مناسب باشد را باید با دقت و وسواس زیاد انتخاب کنید. خیلی از افراد در هنگام خرید لباس تنها به اندازه آن و پولی که قرار است بابت خرید لباس پرداخت کنند توجه می کنند. با این وجود فاکتورهای مهم دیگری هم وجود دارند که حتما باید در نظر گرفته شوند تا در نهایت بتوانید لباسی را بر تن کنید که بی نظیر باشد. در ادامه اصول مربوط به نحوه انتخاب و نگهداری از لباس برای خوش پوش شدن را به طور دقیقی بررسی می کنیم:

مناسب بودن اندازه لباس

اندازه یک لباس اگرچه همه چیز نیست، اما مهم ترین موردی است که باید به آن توجه شود! اگر همه فاکتورها و نکات را رعایت کنید اما همین یک مورد را در نظر نگیرید عملا هیچ کار مثبتی انجام نداده اید. مهم نیست که رنگ لباس شما چقدر به پوستتان می آید یا جنس آن از چه نوع پارچه ای است، اگر لباستان از نظر سایز مناسب نباشد تمام تلاش های شما از بین خواهد رفت! پس در هنگام خرید لباس حتما به این مورد توجه داشته باشید.

اگر لباسی که تهیه کرده اید برای شما بیش از حد تنگ باشد ممکن است در نظر دیگران چاق به نظر رسیده و بدن شما در فرم و شکل نادرستی به نظر برسد. در سمت مقابل، لباس های گشاد و وارفته هم انسان را بی نظم و شلخته نشان می دهند. البته دقت داشته باشید که در برخی از استایل ها و سبک های خاص که بیشتر در عصر امروزی هم ابداع شده اند لباس ها بیش از حد تنگ یا گشاد در نظر گرفته می شوند. در این مورد باید به استایل لباس پوشیدن خود هم دقت کنید.

در کل بهتر است لباس هایی را بپوشید که به اصطلاح روی تن شما فیت باشند و تنگی و گشادی بیش از حدشان شما را آزار ندهد. اگر یقه لباس هایتان به شکل درستی می ایستند و کشیده هم نمی شوند می توان گفت سایز لباستان مناسب شماست.

مطلب مشابه: استایل کژوال چیست و چه تفاوتی با دیگر تیپ ها دارد؟ (معرفی انواع استایل کژوال)

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

آشنایی با فرم بدن و انتخاب لباس متناسب با آن

اندام خانم ها و شکل کلی فرم بدن آنها می تواند با یکدیگر تفاوت های زیادی داشته باشد، در نتیجه بهتر است که همه بانوان این فرم ها را شناخته و بعد از مشخص کردن فرم بدن خود نوع لباس ایده آل برای آن را تهیه کنند. این کار کمک بسیاز بزرگی به خوش پوش بودن و جذاب به نظر رسیدن بانوان می کند. به صورت کلی چهار فرم سیب، گلابی، ساعت شنی و موز برای انواع فرم های بدن زنانه در نظر گرفته شده اند که آنها را بررسی می کنیم.

فرم سیب شکل: افرادی که این فرم بدنی را دارند در قسمت های میانی بدن خود وزن بیشتری را احساس می کنند. با توجه به این ویژگی می توان گفت که لباس های فون و پوشش هایی که تاکید و توجه آنها روی قسمت پایین تنه است می توانند مکمل این نوع بدن ها بوده و به آنها زیبایی بیشتری ببخشند.

فرم گلابی شکل: این فرم بدن به گونه ای است که پایین تنه فرد بزرگ تر از بالاتنه به نظر رسیده و شبیه به شکل گلابی دیده می شود. شانه های این افراد عرض کمی نسبت به قسمت های پایین تر دارند. در نتیجه لباس های فون و چندلایه که در قسمت بالا روشن تر و در قسمت پایین تیره تر به نظر می رسند مناسب این نوع اندام ها می باشند.

فرم ساعت شنی: این فرم شکل ایده آلی است که می توان برای یک فرد در نظر گرفت. عرض شانه با قسمت های پایین تنه در تعادل بوده و کمر فرد هم باریک است تا زیبایی اندام را بسیار بیشتر کند. در این فرم بدنی لازم نیست دنبال لباس خاصی باشید، هر لباسی که خوش دوخت و استاندارد باشد برای شما مناسب خواهد بود.

فرم موزی شکل: در این فرم بدنی کل بدن مستطیل شکل بوده و برای ایجاد انحنای مناسب در بدن نیاز است از لباس هایی مثل شلوارهای دم پا گشاد یا کمرهای چین دار کمک بگیرید تا یک تیپ و ظاهر مناسب برای خودتان بسازید.

مطلب مشابه: انتخاب لباس محیط کار؛ مناسب ترین تیپ اداری مردانه و زنانه

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

انتخاب لباس هایی با رنگ مناسب

برای اینکه لباس هایی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما سازگار هستند چه راهکاری دارید؟ معمولا افراد به فروشگاه های لباس رفته و یکی یکی رنگ های مختلف را امتحان می کنند تا در نهایت رنگ مورد نظرشان را پیدا کنند. با این وجود برای این کار راه بسیار ساده تری وجود دارد. شما می بایست لباس های خود را با توجه به ته رنگ پوست خود انتخاب کنید و برای مشخص کردن ته رنگ پوستتان هم کافی است که به مچ دست های خود و رگ های موجود در آن دقت کنید.

در حالت اول رگ های شما به رنگی دیده می شوند که مایل به سبز به نظر می رسد. اگر اینطور باشد باید گفت که پوست شما رنگ گرم داشته و اگر می خواهید جذاب به نظر برسید بهتر است از رنگ های گرمی مانند قرمز، زرد و حتی نارنجی در لباس های خود استفاده کنید. ترجیحا بهتر است سراغ لباس های با رنگ روشن و سرد مانند صورتی یا آبی کمرنگ نروید.

در حالت دوم پوست شما رنگ سرد داشته و رگ های ناحیه مچ دست آبی و بنفش دیده می شوند. این پوست با رنگ های سرد سازگار است که آبی آسمانی و صورتی کم رنگ و البته رنگ بنفش از جمله این رنگ های خاص به شمار می روند.

علاوه بر پوست گرم و پوست سرد حالت سومی هم وجود دارد! در این حالت رنگ رگ های مورد نظر به صورت دقیق به هیچ کدام از دو طرف متمایل نشده و به بیان دیگر پوست شما از نظر رنگ خنثی است. افراد با رنگ پوست خنثی می توانند با توجه به دلخواه خود رنگ های گوناگونی را در پوشش های خود به کار بگیرند. در این مورد بهتر است با امتحان کردن موارد مختلف رنگ های دلخواه خود را پیدا کنید.

مطلب مشابه: استایل آخر هفته و روزهای تعطیل برای تیپ مردانه و استایل زنانه

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

استفاده کردن از لباس های کلاسیک

در بازه های زمانی مختلف، مثل یک دهه، یک سال و حتی یک فصل ممکن است نوع خاصی از پوشش و لباس ها در جامعه مد شده و جذاب به نظر برسند. این اتفاق برای یک بازه زمانی بوده و اغلب این لباس ها بعد از مدت نه چندان طولانی کنار گذاشته می شوند. با این وجود لباس هایی تحت عنوان لباس های کلاسیک وجود دارند که از این قاعده مستثنی بوده و هرگز از مد نمی افتند. برای اینکه همیشه خوش پوش باشید بهتر است از لباس های کلاسیک هم استفاده کرده و قسمتی از کمد لباس های خود را با این دسته از لباس ها پر کنید.

رعایت اصل راحتی در انتخاب لباس

همیشه سعی کنید لباسی بپوشید که در آن احساس راحتی دارید. این کار ذهن شما را آزاد کرده و اعتماد به نفستان را هم افزایش خواهد داد. اگر لباستان راحت نباشد مدام از نظر فکری مشغول خواهید بود و این آزار دائمی به شما آسیب می رساند. در انتخاب کردن لباس هایتان حتما این مورد را به کار بگیرید!

از لباس های خود به درستی مراقبت و نگهداری کنید

لباس های حساس و خاص برچسب های راهنمایی روی خود دارند که نحوه درست شست و شوی آنها را نشان می دهد. این برچسب ها را حتما با دقت بخوانید و طبق آنها لباس خود را بشویید تا به بافت و شکل آن آسیبی نرسد. علاوه بر شست و شو لباس های خود را مرتب اتو کنید. اتو کردن لباس ظاهری شیک به آن می دهد و پوشیدن لباس های مرتب کمک بسیار بزرگی به خوش پوش شدن شما خواهد کرد. سعی کنید همیشه لباس هایی تمیز، مرتب و خوش بو بپوشید.

مطلب مشابه: تیپ کلاسیک مردانه + ملزومات تیپ کلاسیک و 25 مدل تیپ زیبا

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

استایل مناسب برای خوش پوش بودن

استایل و تیپ کلی شما می بایست متناسب با سلیقه، شخصیت و افکارتان باشد. برای ایجاد یک استایل مناسب به لباس ها و اکسسوری های مناسب احتیاج دارید. اطلاعات و ایده هایی که از منابع مختلف می گیرید هم در این راه مفید خواهند بود.

معرفی شخصیت با استایل و پوشش

قبل از اینکه سراغ انتخاب استایل خود بروید می بایست به یک خودشناسی مناسب برسید. شغل شما چیست و چه جایگاهی در اجتماع دارید؟ لازم است تا همیشه یک پوشش رسمی داشته باشید یا تیپ های اسپرت و راحت برای شما مناسب است؟ مشخص کردن پاسخ این پرسش ها بسیار مهم و تاثیرگذار است. چرا که استایل شما بیانگر شخصیت شما است و اگر آن را اشتباه انتخاب کنید در واقع به شخصیت اجتماعی خود آسیب می رسانید! بنابراین با توجه به این موارد لباس ها و دیگر موارد مربوط به ظاهر خود را سامان داده و در نظر داشته باشید که در موقعیت ها و مکان ها و زمان های مختلف چه ظاهری برای شما مناسب تر به نظر می رسد.

چطور همیشه خوش پوش باشیم؛ نکاتی برای خوش لباس بودن

اکسسوری های مناسب برای شیک پوش بودن

احتمالا با دنیای رنگارنگ و پر زرق و برق اکسسوری ها آشنایی دارید. این ابزارها در واقع موارد جانبی هستند که شما آنها را به استایل خود اضافه می کنید تا زیباتر و جذاب تر دیده شوید. از مهم ترین این ابزارها می توان به انواع کیف، ساعت ها، جواهراتی مثل انگشتر و النگو و گوشواره و حتی حلقه ها و پرسینگ ها اشاراه کرد. اگر بتوانید اکسسوری های مناسب خود را پیدا کرده و به درستی از آنها استفاده کنید به کامل شدن استایل و وجهه ظاهری شخصیت خود کمک بزرگی کرده اید.

بسیاری از افراد دوست دارند که از لیاس های ساده در پوشش خود استفاده کنند. اصلا مشکلی نیست! شما می توانید جزئیات و پیچیدگی های ظاهرتان را به وسیله همین اکسسوری های اضافه شده ایجاد کنید. این ابزارها رنگ و روی استایل شما را متنوع تر کرده و شما را جذاب و خاص می کنند. با این وجود مراقب باشید که در استفاده کردن از آنها زیاده روی نکنید.

ایده گرفتن از منابع مختلف

برای اینکه استایل ها و لباس های خود را انتخاب کنید می توانید از منابع مختلفی ایده بگیرید. مدت هاست که مجله های گوناگونی در حوزه مد و لباس فعالیت کرده و طرح های خوبی برای انتخاب پوشش در اختیار مخاطبان خود می گذارند. امروزه علاوه بر این مجلات سایت های زیادی هم در این مورد وجود دارند که می توانید به راحتی از اطلاعات آنها استفاده کرده و استایل شخصی خودتان را بسازید.

مطلب مشابه: استایل تام بوی + اطلاعاتی در مورد این تیپ و استایل دخترانه و تصاویر این مدل برای خانم ها

متناسب با سن خود لباس انتخاب کنید

با افزایش سن طرز درست لباس پوشیدن هم تغییر می کند. به طوری که افراد سالخورده بهتر است لباس های سنگین تری پوشیده و از یک سری استایل های خاص دوری کنند. با این وجود نمی توان افراد را با توجه به سنشان مجبور به پوشیدن رنگ های تیره یا لباس های بی روح کرد. در واقع همین که افراد مقداری به هنجارهای معمول و معقول جامعه توجه کنند کفایت می کند.

کمد لباس مناسب و سایر نکات برای خوش پوش بودن

کمد لباس در واقع مخزن شما برای نگهداری لباس های مختلف شما است. نکاتی درباره این کمد وجود دارد که برای خوش پوش بودن باید آنها را رعایت کنید.

مرتب کردن کمد لباس ها

کمد لباس در واقع به شما کمک می کند تا لباس های خود را مدیریت کرده و آنها را به شکل منظمی در یک مکان مشخص جمع کنید. برای این کار لازم است وقت، حوصله و دقت زیادی به خرج دهید. در فرصتی مناسب و در بازه های زمانی مشخص سراغ کمد لباس خود بروید و لباس هایتان را چک کنید. در هنگام مرتب کردن کمد ابتدا لباس هایی که اندازه آنها برای تن شما کوچک شده است را پیدا کرده و جدا کنید. سپس به دنبال لباس هایی بگردید که بیش تر از دو سال از آخرین باری که آنها را پوشیده اید می گذرد. آنها را نیز به همراه لباس های خراب شده و به درد نخور از کمدتان خارج کنید.

با این کار می دانید که همه لباس های موجود در کمد قابل پوشیدن هستند و موقع انتخاب ست های مختلف کمتر گیج می شوید و وقت تلف می کنید. البته، خارج کردن لباس های غیر قابل استفاده فضای کمد شما را هم برای قرار گرفتن لباس های جدیدتر باز می کند. پس حتما کمد لباس ها را به صورت دوره ای مرتب کنید.

سعی کنید از بین لباس هایی که دیگر قصد پوشیدن آنها را ندارید مواردی که خراب نشده اند و می توان از آنها دوباره استفاده کرد را جدا کنید. شما برای خرید این لباس ها هزینه کرده اید، پس حیف است که آنها را دور بریزید. لباس های دست دوم قابل استفاده را می توانید به عنوان لباس دست دوم بفروشید یا اینکه آنها را به افراد نیازمندی که ممکن است به لباس احتیاج داشته باشند اهدا کنید.

لیست کردن لباس هایی که باید تهیه کنید

مرتب کردن و سازماندهی لباس ها علاوه بر موارد ذکر شده یک فایده بزرگ دیگر هم دارد! وقتی دقیقا از وضعیت لباس هایی که دارید مطلع باشید می توانید به راحتی لیستی از موارد مورد نیاز خود که در کمدتان وجود ندارند تهیه کرده تا دقیقا آنها را خریداری کنید. با این اتفاق کار خرید کردن هم راحت می شود؛ چرا که دقیقا می دانید قصد خرید چه چیزهایی را دارید. برای خرید لباس می توانید از طریق فضای مجازی اقدام کرده یا اگر فرصت دارید خودتان به صورت مستقیم به فروشگاه ها و پاساژهای مخصوص فروش لباس بروید.

خرید مستقیم می تواند انتحاب های بهتری را به همراه داشته باشد؛ چرا که شخصا لباس را می بینید و اگر فروشنده اجازه بدهد می توانید قبل از خرید تعدادی لباس را بپوشید و راحت تر انتخاب کنید. علاوه بر اسن اگر آدم خوش ذوق و با حوصله ای باشید خرید لباس می تواند به عنوان یک تفریح برای وقت گذراندن در اوقات فراغت هم در نظر گرفته شود. هر چند بیشتر خانم ها هستند که به خرید و تهیه لباس علاقه نشان می دهند.

مطلب مشابه: تیپ لی زنانه + بیش از 35 مدل از تیپ های جدید و کلاسیک لی زنانه برای خانم های زیبا

تمرین و امتحان کردن ست های مختلف

برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشید باید استایل خود را با توجه به سلیقه شخصی خود بسازید. برای این کار زمان کافی در نظر گرفته و لباس های گوناگونی که در کمد لباس های خود دارید را به نوبت با یکدیگر ست کنید. آنقدر لباس ها را درآورده و بپوشید تا از بین همه استایل ها و تیپ های ممکن به مورد دلخواه خود برسید. می توانید برای این کار از شخصی که فکر می کنید خوش سلیقه است و انتخاب های خوبی درباره زیبایی های ظاهری دارد هم کمک بگیرید. در نهایت چند ترکیب خاص که به نظرتان مناسب می آیند را پیدا کرده و برای استفاده کردن در موقعیت های مختلف آنها را به خاطر بسپارید.

صرفه جویی کردن در هزینه تهیه لباس

در ابتدای مقاله هم گفتیم که بسیاری طبق یک تفکر غلط گمان می کنند مفهوم شیک پوشی همان ولخرجی کردن در هزینه و مخارج مربوط به تهیه لباس است. اما همانطور که گفتیم خوش پوش بودن شما ربطی به خالی کردن کل موجودی حساب بانکی شما ندارد. کافی است دقت و توجه کافی را داشته باشید و مواردی که در طول مقاله گفته شد را برای تهیه لباس در نظر بگیرید تا به یک ظاهر زیبا، آراسته و خاص دست پیدا کنید.

علاوه بر این موارد یک سری ترفند اقتصادی خاص هم وجود دارد که به شما در صرفه جویی کردن در هزینه ها و مدیریت یک بودجه محدود کمک می کند. برای نمونه اگر به جای پاساژهای لوکس و فروشگاه های بزرگ و چند طبقه سراغ موارد کوچک تری مثل حراجی های لباس یا بازارچه های مختلف بروید می توانید لباس های مناسبی پیدا کنید که از نظر اقتصادی هم صرفه قابل توجهی دارند. ترفند دیگری که مفید خواهد بود بودجه بندی کردن اصولی و مدیریت منابع به روش صحبح است. برا این کار می توانید لباس های خود را به دو دسته پر استفاده و کم استفاده تقسیم کنید. لباس های دسته اول که در طول هفته بیشتر از آنها استفاده می کنید را در صدر لیست خرید قرار داده و برای خرید آنها سراغ مواردی بروید که کیفیت بالاتری دارند. اگر برای لباس های پر استفاده مقدار هزینه از حد معقول کمی بیشتر شود اشکالی ندارد. اما در مورد لباس های کم استفاده نباید هزینه زیادی را اختصاص بدهید و بهتر است در مورد کیفیت لباس زیاد سختگیر نباشید.

جمع بندی

خوش پوش بودن و داشتن ظاهر مناسب در جامعه امروزی به امری برجسته و بسیار مهم تبدیل شده است. اگر می خواهید که به شما به اندازه کافی توجه شود و حرف و عملتان جدی گرفته شود بهتر است علاوه بر عملکرد خود ظاهرتان را هم کنترل کرده و سعی کنید تا جای ممکن خوش پوش باشید. در این مقاله به این پرداختیم که برای خوش پوش بودن و داشتن یک استایل مناسب چه نکات و مواردی را باید رعایت کنید. امیدواریم مطالعه کردن این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو