دیدار ۷ نماینده ایران با وزیر خارجه طالبان

منبع: سیمرغ

5

1402/6/6

14:43


دیدار ۷ نماینده ایران با وزیر خارجه طالبان

گفتگو و دیدار ۷ نماینده ایران با وزیر خارجه طالبان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، هیات هفت نفره نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در کابل با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان دیدار و گفتگو کردند.

متقی در این دیدار اظهار داشت: افغانستان بازاری خوب برای صنایع ایران بوده و کابل و تهران در زمینه تجارت و ترانزیت تسهیلات بیشتری ایجاد کنند و از این فرصت استفاده بهینه نمایند.

وزیر خارجه طالبان تاکید کرد: امنیت سرتاسری در افغانستان تأمین شده و نیروهای امنیتی افغانستان توانسته‌اند فتنه‌گران داعشی را از بین ببرند، این امنیت سراسری به نفع افغانستان، منطقه و جهان است.

متقی خاطر نشان کرد: گام‌هایی مؤثر در راستای مبارزه با مواد مخدر برداشته و کشت خشخاش نزدیک به صفر کاهش یافته و تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه و منطقه جریان دارد ‌و افغانستان در‌ حال تبدیل شدن به مرکز اتصال میان کشورها است.

به نوشته وزارت خارجه طالبان، اعضای مجلس نمایندگان ایران نیز در این نشست تاکید کردند که کابل و تهران باید در مورد جلوگیری از قاچاق، مدیریت مشکلات مرزی و جلوگیری از رفت‌وآمد اشخاص غیر مجاز تبادل نظر کنند.

نمایندگان مجلس ایران اعلام کردند که تهران حاضر است تجارب خود را در بخش های مختلف در اختیار هیات حاکمه افغانستان قرار دهد.

روز گذشته نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد که  سید حسن مرتضوی، معاون سفارت این کشور در کابل با عبدالحق آخند همکار، معاون ریاست مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور طالبان دیدار و در خصوص آخرین وضعیت کشت بعد از فتوای بزرگان مبنی بر منع کشت، خرید و ‌فروش ‌و همچنین توسعه همکارهای دوجانبه در زمینه مبارزه با تولید، قاچاق و مصرف موادمخدر و کمک به مراکز بازپروری تبادل نظر کردند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو