ناهار چی درست کنم؟ مرغ شکم پر با انار! | طرز تهیه مرغ شکم پر با انار

4

1402/6/8

10:02


ناهار چی درست کنم؟ مرغ شکم پر با انار! | طرز تهیه مرغ شکم پر با انار

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اگرچه مرغ بریانی از زمان‌های بسیار دور هموار یکی از غذاهای محبوب در کشورها و فرهنگ‌های محبوب بوده است اما پر کردن درون آن نیز یکی از روش‌های معمل است. فضای خالی درون مرغ بریانی محل خوبی برای قرار دادن موادی است که ضمن عطر و طعم دادن به مرغ، بتواند همچون یک چاشنی برای تکمیل این غذا عمل کند. به خصوص انار!

مواد مورد نیاز برای تهیه مرغ شکم‌پر:

پیاز ۱ عدد خرد شده

هویج ۲ عدد خرد شده

انار دانه شده ۱ عدد

مرغ متوسط ۱ عدد 

لیمو ۱ عدد نصف شده

آویشن (اختیاری)

کره ۲۵ گرم 

سس مرغ شکم پر

آرد ساده ۱ قاشق غذاخوری

آب مرغ ۲۵۰ میلی لیتر (یک مکعب خوب است)

با مراحل طرز تهیه مرغ شکم پر با انار که یکی از انواع غذا با مرغ است، همراه ما باشید.

مرغ شکم پر

مرحله ۱ | آماده‌سازی فر

از مهم‌ترین نکات در تهیه یک مرغ شکم‌ پر با انار کاملا پخته و بریانی؛ از انواع غذا با انار، آماده‌سازی فر است. اگر فر شما چند طبقه است تمام قفسه‌های دیگر را بردارید تا حین پختن دما به صورت یکنواخت به تمام نواحی مرغ برسد. دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بگذارید فر به مدت ۵-۱۰ دقیقه گرم شود.

مرحله ۲ | تهیه مواد درون شکم مرغ

یک ماهی‌تابه بردارید و به مقدار کافی درون آن روغن بریزید. پیازها و هویج خرد شده را درون ماهی‌تابه ریخته و شروع به تفت دادن کنید. مواد باید به خوبی با هم ترکیب شده و کاملا پخته شوند . وقتی پیازها شروع به طلایی شدن شد زیر ماهی‌تابه را خاموش کنید.

مرحله ۳ | آماده‌سازی درون مرغ شکم پر

از جناغ سینه تا انتهای آن را در یک خط مستقیم ببرید. تمام محتوایات درون مرغ را تخلیه و به خوبی بشویید. بگذارید آب مرغ کاملا برود. خیلی مهم است که مرغ شما کاملا خشک شود. حال دیواره داخلی شکم مرغ را با نمک و فلفل سیاه کاملا مزه‌دار کنید.

مرحله ۴ | آماده‌سازی بیرون مرغ

کره آب شده و یک قلمو آشپزی بردارید. بیرون مرغ به‌خصوص سینه و ران را با قلمو به صورت یکنواخت کره‌مالی کنید. بعد از آن روی سطح کره نمک و فلفل سیاه بزنید. کمی پودر آویشن نیز در نهایت روی مرغ خود بریزید.

مرحله ۵ | پختن مرغ با دانه های انار

موادی که در مرحله ۲ آماده کردید با انارهای دانه شده به‌صورت کامل مخلوط کنید. این مواد را درون شکم مرغ بریزید و آن را به‌صورت کامل ببندید. به کمک نخ و سوزن یا خلال دندان شکم مرغ را به هم بدوزید.

حال مرغ شکم‌ پر با انار را در فر قرار دهید . به مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه بگذارید تا به صورت کامل بریانی شود. به منظور تست پخته شدن مرغ می‌توانید با خلال دندان در بخش‌های مختلف آن فرو کنید چنانچه به راحتی در مرغ فرو می‌رود نشانه از پخته شدن کامل آن است.

مرحله ۶ | استراحت مرغ

ظرف را با احتیاط از فر خارج کنید و با استفاده از یک انبر مرغ را در ظرف یا تخته بلند کنید تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند. همان طور که ظرف را بلند می‌کنید، آب مرغی که در سینی جمع شده است برای تهیه سس نگه‌ دارید.

مرغ شکم پر

مرحله ۷ | درست کردن سس مرغ

در حالی که مرغ بریانی در حال استراحت است، سس را درست کنید. آب مرغ را با ۱ قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید.

محلول را بجوشانید تا خمیری به رنگ قهوه ای روشن به دست آید. به مدت ۲ دقیقه بجوشانید و با قاشق به هم بزنید.

سس را در یک قابلمه کوچک صاف کنید، سپس مجددا بجوشانید و با لیمو مزه‌دار کنید.

اگر محلول خیلی غلیظ است می‌توانید به آن آب اضافه کنید اما طعم آن را حتما بچشید تا سس مرغ شما بی‌مزه نشود. غذای شما برای ناهار آماده است.

نکاتی برای درست کردن مرغ سوخاری کامل با انار:

استراحت مرغ پس از بریانی شدن بسیار مهم است. این کار باعث می‌شود مرغ آب‌دار شود و ایجاد طرح برای تزیین بسیار آسان شود.

برای مرغ آبدارتر، یک ساعت قبل از پخت آن را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد. این قانون برای هر گوشت دیگری که می‌خواهید آن را تفت دهید صدق می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو