خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای سفر

منبع: فوت و فن

2

1402/6/8

17:44


سفر و تعطیلات درباره تجربه کردن چیزهایی است که خارج از روتین همیشگی زندگی شما است اما خطر چیزی است که اکثر مسافران و گردشگران نمی‌خواهند با آن روبه‌رو شوند. بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب و برجسته خطر بسیار کمی برای گردشگران دارند اما برخی از مکان‌ها هستند که سفر به آن‌ها بسیار خطرناک است

سفر و تعطیلات درباره تجربه کردن چیزهایی است که خارج از روتین همیشگی زندگی شما است اما خطر چیزی است که اکثر مسافران و گردشگران نمی‌خواهند با آن روبه‌رو شوند. بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب و برجسته خطر بسیار کمی برای گردشگران دارند اما برخی از مکان‌ها هستند که سفر به آن‌ها بسیار خطرناک است و این کشورها جزو خطرناک‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌روند. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی خطرناک‌ترین کشورهای جهان بپردازیم.

سوریه

با وجود اینکه در سوریه جنگ داخلی در جریان است و نبردهای متعددی بین گروه‌های تکفیری و ارتش وجود دارد اما برخی از گردشگران شجاع از سراسر جهان تلاش کردند تا به این کشور سفر کنند. این در حالی است که گروه‌های متخاصم متعددی که در این کشور حضور دارند نسبت به بیگانه‌ها به‌شدت مشکوک هستند و سرقت ماشین، آدم‌ربایی و حملات تروریستی در این کشور همچنان به چشم می‌خورند، به‌خصوص در شرق این کشور.

سومالی

برای نزدیک به دو دهه است که کشور سومالی غرق در بی‌قانونی و هرج و مرج است. گروه‌های تروریستی بخش‌های عظیمی از این کشور را در کنترل خود گرفته‌اند و نزاع بر سر منافع گروهی و همچنین مرزهای منطقه‌ای در اینجا رواج دارد. این نزاع و درگیری‌ها در منطقه‌های سومالیلند و پونتلند بیشتر وجود دارد. دزدان دریایی سومالی نیز از جمله دزدان دریایی شناخته شده هستند که در ساحل در کمین کشتی‌ها نشسته‌اند و حتی گاهی اوقات در آب‌های بین‌المللی به کشتی‌ها حمله می‌کنند.

ونزوئلا

ونزوئلا فرهنگی متنوع و پر جنب و جوش دارد و این در حالی است که این کشور درگیر فساد دولتی و جرم و جنایت خیابانی است. سرقت خودرو و قاپ‌زنی در طول شب در این کشور بسیار رایج است و اگر مراقبت نباشید، می‌تواند برای شما بسیار دردسرساز شود. پلیس این کشور نیز چندان قابل اعتماد نیست و گاهی اوقات نیز از گردشگران آسیب‌پذیر جریمه‌های ساختگی را اخذ می‌کند. این خطرات در پایتخت این کشور یعنی شهر کاراکاس بیشتر وجود دارد.

هندوراس

هندوراس سواحلی بسیار زیبا و تماشایی دارد و از آب‌وهوایی گرمسیری بهره می‌برد و این در حالی است که این زیبایی‌های طبیعی در کنار سطح جرم و جنایت بسیار بالایی قرار گرفته‌اند. گفته شده که میزان قتل در هندوراس بالاترین میزان در سراسر جهان است و شهرهای ساحلی آن نیز بیشترین جرم و جنایت را دارند و دلیل آن نیز به‌خاطر حضور کارتل‌های مواد مخدر در این مناطق است.

کره شمالی

با اینکه سطح جرم و جنایت در کره شمالی به طور قابل توجهی پایین است اما خطر بزرگ دیگری در این کشور وجود دارد و آن دولت است و مطمئناً بی‌احترامی یا ناآگاهی نسبت به مقررات سخت‌گیرانه این کشور می‌تواند عواقب بسیار سخت و دشواری برای فرد به همراه داشته باشد. خطرات برای گردشگران در مناطق مرزی کره شمالی بسیار بیشتر است چراکه احتمال اینکه اتهام جاسوس کره جنوبی بودن به آن‌ها وارد شود، وجود دارد.

مقامات دولتی و آژانس‌های مسافرتی اغلب اوقات نسبت به بازدید از این کشورها هشدار می‌دهند و مسافران را از موارد خطرناک موجود در این کشورها آگاه می‌کنند. امید می‌رود که در آینده، سطح جرم و جنایت در این کشورها کم شود و امنیت در آن به قدری زیاد شود که گردشگران هنگام بازدید از ایمنی بالایی برخوردار باشند. با این حال، فعلاً بهتر است که گردشگران به سراغ مقاصد امن‌تر و بهتری بروند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو