آموزش نحوه کار با سایت rarible + صفر تا 100

منبع: پلازا

3

1402/6/9

16:23


آموزش نحوه کار با سایت  rarible + صفر تا 100

اگر اخیرا توجه شما هم به بازار NFTها جلب شده است و می‌خواهید در این حوزه به ساخت ان اف تی و خرید و فروش آن بپردازید، باید بدانید که چندین سایت و پلتفرم مشهور، به صورت تخصصی روی این قضیه کار می‌کنند که یکی از بهترین سایت‌ها برای این منظور، سایت رریبل است. این سایت یک گزینه عالی برای افراد مبتدی محسوب می‌شود؛ زیرا در کنار امکانات گسترده ای که دارد، رابط کاربری آسانی دارد و با هر سطحی از دانش می‌توانید در آن به معامله بپردازید.

یکی دیگر از امکانات بی نظیر این سایت، امکان ساخت NFT در rarible است که می‌توانید بدون وجود هیچ گونه دانش قبلی ای، به راحتی NFT بسازید، آن را بفروشید و سود کنید. ما در این مقاله به آموزش سایت rarible پرداخته ایم تا هر آنچه که در این خصوص باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب

آموزش سایت خرید و فروش ان اف تی rarible

کار کردن با سایت رریبل خیلی ساده است. ابتدا باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید. برای انجام خرید و فروش با این حساب کاربری هم به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. سایت رریبل روی سه بلاک چین کار می‌کند، به همین خاطر باید از کیف پول دیجیتالی استفاده کنید که از یکی از این سه بلاک چین پشتیبانی کند. شبکه‌هایی که رریبل پشتیبانی می‌کند، عبارت‌اند از:

  • تزوس (Tezos)
  • فلو (Flow)
  • اتریوم

کیف پول های پیشنهادی برای سایت رریبل

کیف پولی که بسیاری از کارشناسان آن را پیشنهاد می‌دهند MetaMask است. تمام افراد حرفه‌ای در حوزه NFT و کلکسیونرها در این زمینه، از این کیف پول استفاده می‌کنند. سایر کیف پول‌های اتریوم محبوب و معتبر که می‌توانید از آن‌ها در سایت رریبل استفاده کنید شامل این مواردند:

  • Formatic
  • Coinbase Wallet
  • Portis
  • Torus
  • MyEtherWallet

اگر می‌خواهید برای معاملات از توکن فلو استفاده کنید، باید کیف پول Blocto را نصب کنید. از طرفی کاربرانی که قصد معامله با توکن تزوس را دارند باید از کیف پولی استفاده کنند که توسط Beacon پشتیبانی شده است. کیف پول‌های مناسب برای توکن تزوس شامل این مواردند:

  • Galleon
  • Umami
  • AirGap Wallet
  • Temple Wallet
  • Kukai Wallet
  • Spire

ساخت حساب در سایت رریبل

نحوه ساخت حساب در سایت رریبل برای خرید و فروش ان اف تی رایگان

برای این که قادر به ترید و ساخت nft در rarible باشید باید ابتدا وارد سایت Rarible.com شوید. سپس روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کرده و با کمک کیف پول دیجیتال‌تان (که معمولا متامسک است) وارد شوید.

بعد از این که کیف پول متامسک با موفقیت به حساب کاربری متصل شد، باید شرایط و ضوابط را بپذیرید. در این مرحله حساب‌تان آماده است و می‌توانید از همین لحظه ترید را آغاز کنید و به کسب سود بپردازید.

نحوه خرید NFT در سایت رریبل چگونه است؟

تراکنش‌هایی که در سایت رریبل صورت می‌گیرند توسط یکی از سه بلاک چین نام برده شده انجام می‌شوند، به همین خاطر برای خرید و فروش NFT راه‌های زیادی وجود دارد. به طور کلی برای این که یک NFT را خریداری کنید دو روش وجود دارد:

1.  خرید NFT با قیمت ثابت

فروشنده، NFTای که قصد فروش آن را دارد را در سایت لیست می‌کند و یک قیمت مشخص برای آن درج می‌کند. سپس شما پس از مشاهده قیمت، می‌توانید کلید «Buy For» را برای خرید فشار داده و تراکنش را کامل کنید.

2.  خرید NFT به روش حراج

در روش حراج، یک NFT معمولا برای یک مدت زمان مشخص برای فروش گذاشته می‌شود اما قیمتی برای آن درج نمی‌شود. طبق این شرایط شما هم همچون دیگر افرادی که خواهان NFT مورد نظر هستند می‌توانید قیمت مورد نظرتان را برای فروشنده ارسال کنید. در نهایت زمانی که حراج پایان یافت، بالاترین پیشنهاد می‌تواند صاحب NFT شود.

از آنجایی که خرید NFT در حراج فقط با رمزارز دیجیتال ممکن است، باید به میزان کافی رمزارز مورد نظر را در حساب‌تان داشته باشید. معمولا تمام این تراکنش‌ها مشمول پرداخت مالیات هم می‌شوند پس این نکته را هم مد نظر داشته باشید.

فروش NFT در سایت رریبل

نحوه فروش NFT در سایت رریبل: انواع روش های دیده شدن در رریبل

پس از این که NFT خودتان را ساختید یا یک NFT خریداری کردید، می‌توانید هر زمانی که خواستید آن را برای فروش بگذارید. رریبل سه روش مختلف را برای فروش NFT برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند با توجه به زمان و قیمت مورد نظر، دارایی خود را به فروش برسانند. برای این کار باید دکمه «Sell» را فشار دهید و یکی از سه گزینه زیر را انتخاب کنید:

1.  فروش ان اف تی با قیمت ثابت

در این روش یک قیمت مشخص برای  NFTتان تعیین می‌کنید تا خریدار بداند که دقیقا چه هزینه‌ای را باید بپردازد. این روش مانند روش معمول خرید از یک فروشگاه اینترنتی است و بهای NFT کاملا از طرف فروشنده مشخص می‌شود.

2.  فروش ان اف تی به روش حراج

در این روش می‌توانید حداقل قیمت NFT، زمان شروع حراج و زمان پایان آن را انتخاب کنید. انتخاب حداقل قیمت به این خاطر توصیه می‌شود که NFTتان خیلی ارزان خریداری نشود و ضرر نکنید.

3.  فروش nft به روش حراج باز

در سایت رریبل یک گزینه دیگر برای فروش وجود دارد و آن حراج باز است. در این روش هر خریداری می‌تواند در هر زمانی یک پیشنهاد برای شما ارسال کند و شما می‌توانید پیشنهاد را رد کنید یا قبول کنید.

هزینه ساخت NFT در سایت رریبل چقدر است؟

رریبل برای ساخت و ایجاد NFT هزینه ای دریافت نمی‌کند و می‌توانید به صورت رایگان در این سایت به ساخت NFT بپردازید و هیچ گونه کارمزدی پرداخت نکنید. اما برای هر تراکنشی که در این سایت انجام می‌شود ۲.۵ درصد کارمزد از خریدار و فروشنده دریافت می‌شود. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که قصد دارند تا بدون ریسک این بازار را امتحان کنند، حائز اهمیت باشد.

آیا رریبل یک سایت امن است؟

بله، رریبل از معتبرترین و امن ترین سایت‌ها در حوزه NFT است که توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی و محافظت می‌شود. به همین خاطر نیازی نیست که نگران دارایی‌های خود در این سایت باشید. زیرا تا زمانی که کسی NFT را از شما خریداری نکرده باشد، NFT در کیف پول دیجیتال تان می‌ماند.

بررسی نهایی اموزش ثبت نام در وبسایت رریبل

رریبل یکی از چندین بازار NFT در عصر حاضر است که مزایا و معایب خود را دارد. در این پلتفرم می‌توانید هر اثری که دوست داشتید را به NFT تبدیل کنید و اگر خواستید آن را بفروشید یا آن را نگه دارید. همچنین می‌توانید NFTها را زمانی که در کف قیمتی هستند خریداری کنید و پس از بالا رفتن قیمت، آن‌ها را بفروشید و سود دلاری کسب کنید.

اگر هنرمند هستید و می‌خواهید کسب و کارتان را از طریق ساخت NFT راه بیندازید یا این که به دنبال NFTهای باارزش برای خرید و سرمایه گذاری هستید، رریبل می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو