پربیننده ترین شبکه های تلویزیون ایران + محبوب ترین برنامه های صدا و سیما

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون ایران + محبوب ترین برنامه های صدا و سیما


منبع: فیگار

5

1402/6/10

11:59


همزمان با افزایش تعداد شبکه‌های صدا و سیما همچون نسیم، تماشا، آی فیلم و …، رقابت بین شبکه‌ها افزایش داشته است. پربیننده ترین شبکه های تلویزیون کدام هستند؟

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون ایران + محبوب ترین برنامه های صدا و سیما

همزمان با افزایش تعداد شبکه‌های صدا و سیما همچون نسیم، تماشا، آی فیلم و …، رقابت بین شبکه‌ها افزایش داشته است. پربیننده ترین شبکه های تلویزیون کدام هستند؟

بهترین برنامه های تلویزیونی ایران از نظر شما کدام برنامه‌ها هستند؟ در طی سال‌ها بسیاری از برنامه‌ها، سریال‌ها و مسابقات جذاب بسیاری در صدا و سیما ساخته و پخش شده است. دورهمی، خندوانه، برنامه های کودک مثل رنگین کمان، عمو پورنگ، سریال‌هایی مثل پایتخت، شب های برره، نقطه چین و پاورچین، دودکش و … از جمله پربیننده ترین برنامه های تلویزیون هستند.

هنرمندانی چون رضا عطاران، مهران مدیری، رامبد جوان، بهمن هاشمی، هومن حاجی عبدالهی،‌ نیما کرمی، مسعود روشن پژوه، دانیال فرضیایی، عمو قناد و … در ساخت بهترین برنامه های تلویزیونی ایران تلاش بسیاری نمودند. شما نیز نام برنامه محبوب خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین برنامه های تلویزیون

پربیننده ترین برنامه های تلویزیون

از زمان ساخت و توسعه شبکه‌های دیجیتال خانگی، رقابت برای صدا و سیما بسیار افزایش داشته است. تماشای سریال‌های دیجیتالی و رئالیتی‌شوهایی مثل شب های مافیا، شباهنگی، هم رفیق، ناتو، صداتو، آوای جادویی، ضد، جوکر، پدرخوانده و … باعث شده تا میزان بازدید شبکه‌های تلویزیونی ایران کاهش پیدا کند. با این حال هنوز پربیننده ترین برنامه های تلویزیون مخاطب را پای تلویزیون نگه داشته‌اند.

از بهترین شبکه های تلویزیون که این برنامه‌های جذاب را پخش می‌کنند، می‌توان به شبکه تفریحی نسیم، شبکه پرمخاطب ورزشی سه، شبکه یک و دو، شبکه خبر و … اشاره کرد. شبکه پنج تهران نیز در استان تهران جزء شبکه های پرمخاطب است.

شبکه سه

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

اعجوبه‌ها با ۷/ ۲۹ درصد مخاطب و رضایت ۷/ ۷۶ درصد، سمت خدا از شبکه سه سیما با ۲ /۲۶ درصد مخاطب و رضایت ۷ /۹۳ درصد، فوتبال برتر با ۱ /۲۰ درصد مخاطب و رضایت ۸ /۸۲ درصد و مسابقه میدون با ۸ /۱۷ درصد مخاطب و رضایت ۷۵ درصد از پرمخاطب ترین برنامه های شبکه سه سیما هستند.

شبکه سه همیشه در ردیف بهترین و پربیننده ترین شبکه های صدا و سیما جای داشته است. در طی سال‌ها، این شبکه با به روی آنتن بردن گزارش‌های مختلف ورزشی بخصوص فوتبال‌های روز دنیا مانند لیگ‌های معتبر دنیا، لیگ قهرمانان اروپا، جام ملت‌های اروپا و جام جهانی فوتبال توانسته است قشرهای مختلفی را به خود جذب کند.

برنامه نود هم که سال‌های سال به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون شناخته می‌شد با اجرای مجری معروف، عادل فردوسی پور از این شبکه پخش می‌شد. هر چند با رفتن عادل فردوسی پور و جایگزین شدن محمدحسین میثاقی تا حدودی مخاطبان این شبکه ریزش داشته است. طی آخرین آمارها شبکه سوم سیما با داشتن 51.1 درصد مخاطبان پربیننده ترین شبکه تلوزیون محسوب می‌شود.

شبکه نسیم

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

شبکهٔ نسیم یکی از شبکه‌های تلویزیونی دولتی کشور ایران است که در روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ در تهران و از ۱۵ مهرماه همان سال در سراسر ایران آغاز به کار کرد. این شبکه مخفف کلمات نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه است.

ویتامین خ با ۲ /۱۷ درصد مخاطب و رضایت ۷ /۸۷ درصد و چهل تیکه با ۷ /۱۶ درصد مخاطب و رضایت ۲ /۹۳ درصد از برنامه های پر مخاطب اخیر شیکه نسیم هستند. نسیم با «خندوانه» رونق گرفت و با رفتن «دورهمی» بر روی آنتن بر آمار مخاطبان این شبکه افزوده شد.

شبکه خبر

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

شبکه خبر یا کانال شش تلویزیون در رده پربیننده ترین شبکه های تلویزیونی قرار می‌گیرد. این شبکه با پوشش روزانه خبرهای ایران و جهان، مخاطبان پر و پا قرصی دارد. همچنین نباید بررسی‌ها و تحلیل‌های خوب این شبکه را از یاد ببریم؛ کارشناسان و تحلیلگران با بررسی مشکلات و دغدغه‌های روزانه مردم توانسته‌اند ساعات پر بار و مفیدی را برای هر قشری پدید آوردند.

وقوع اتفاقات زیادی که در سال‌های اخیر افتادند و گزارش‌های زنده از محل حادثه و خبرهای فوری موجود در این زمینه نیز یکی از عوامل پر مخاطب بودن شبکه خبر بوده است. آمار نشان می‌دهد که شبکه خبر با 40.9 درصد مخاطب در لیست پربیننده ترین شبکه های تلویزیونی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قرار می‌گیرد.

شبکه یک

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

مسابقه دستپخت شبکه یک سیما با ۴ /۲۰ درصد مخاطب و رضایت ۹ /۸۳ درصد، سیمای خانواده با ۶ /۱۶ درصد مخاطب و رضایت ۸ /۸۳ درصد و آفتاب شرقی با ۶ /۱۶ درصد مخاطب و رضایت ۲ /۸۲ درصد از پرمخاطب ترین برنامه های شبکه یک سیما هستند.

این شبکه که یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های تلویزیون است، با تولید و پخش برنامه‌ها و سریال‌های خوب در چند دهه اخیر همیشه عملکرد موفقی را از خود به نمایش گذاشته است. طی چند سال اخیر سریال‌های مناسب خانواده زیادی از آن بر روی آنتن رفته‌اند.

سریال زیرخاکی، پایتخت، تبریز در مه، حنانه، خانه به خانه، از یاد رفته، آسمان همیشه ابری نیست، آشپزباشی، آرزوهای شیرین، آپارتمان و … از جمله سریال‌های محبوبی هستند که از شبکه یک منتشر شده‌اند.

شبکه دو

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

شبکه دو در سال‌های اخیر کمی ضعیف تر از سا‌ل‌های پیشین خصوصا در زمینه سریال‌های مناسبتی عمل کرده است. شعار این شبکه «شبکه دو، شبکه زندگی» است، در سال ۱۳۴۶ تأسیس شده و دفتر این شبکه در میدان آرژانتین ، انتهای خیابان الوند، تهران واقع است.

این گروه از قدیمی‌ترین گروه‌های شبکه است و برنامه‌هایی برای کودکان، نوجوانان و خردسالان تولید می‌کند. قالب برنامه‌های این گروه را جُنگ‌های زنده تلویزیونی، مسابقات، انیمیشن و برنامه‌های عروسکی تشکیل می‌دهد. برنامه‌ها و تولیدات این گروه بیشتر در ساعات میانی صبح و عصر پخش می‌شوند.

«با ما بیا»، «کلبه عموپورنگ»، «بچه محل»، «مسابقه محله»، «شهر به شهر»، «باغ شادونه»، «دست کی بالا»، «کافه بازی» و… از مجموعه برنامه‌های کودک و نوجوان این شبکه است. برنامه پلی به گذشته با اجرای خسرو معتضد که سال‌ها از شبکه دو پخش می‌شد و به بررسی رویدادهای تاریخ معاصر ایران می‌پرداخت، از جمله تولیدات این گروه است.

آرایشگاه زیبا، آن‌سوی دریا، این‌سوی خاک، چشم بلبلی، آی آدم‌ها، “سه، پنج، دو”، خانه سبز، بچه‌های بهشت،‌ برادر، بی‌قرار،‌ پدر و … از جمله سریال های محبوب و خاطره انگیز شبکه دو سیما است.

شبکه آی فیلم

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

آی‌فیلم، یک شبکهٔ تلویزیونی ایرانی، شامل چهار کانال فارسی، عربی، انگلیسی و آی‌فیلم ۲ است. این شبکه با مدیریت «محمدرضا حاتمی» در ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ (۹ سپتامبر ۲۰۱۰)، مصادف با عید فطر، آغاز به کار کرد. این شبکه برنامه مختص خودش را ندارد (شاید چند برنامه معدود) و بیشتر سریال‌های محبوب قدیمی را بازپخش می‌کند.

آی‌فیلم در سال 1401 دچار تغییر در مدیریت نیز شد. در 27 اردیبهشت 1401 مرتضی شمسی مدیریت این شبکه را برعهده گرفت. پخش سه فصل سریال «ستایش» از این شبکه، سریال‌های دیگری مانند «بزنگاه» در ماه رمضان و «مختارنامه» در ماه محرم باعث پربیننده شدن این شبکه شد. این شبکه از سال 1389 شروع به کار کرد و با پخش سریال‌های تکراری و قدیمی تلوزیون به شهرت رسید. شبکه آی‌ فیلم در واقع یکی از پربیننده ترین شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز محسوب می‌شود.

یادآوری، آخرین ایست بازرسی، قاب خاطره، ملکاوان، گیل دخت، گپ (برنامه تلویزیونی)، خارج از کادر (گفتگو با هنرمندان)، شما و آی فیلم (برنامه تعاملی با مخاطبان)، پشت صحنه (پشت صحنه فیلم، سریال و تئاتر)، کافه فیلم (نقد فیلم‌)، سینما آی فیلم (نگاهی به وقایع سینمای ایران)، آی فیلمی‌ها (گفتگو با بازیگران سینما و تلویزیون)، مسابقه نما به نما، رباعی سینما (پخش فیلم‌های کوتاه با حضور کارگردانان آن)، جلوه‌های سینمایی (نگاهی به جلوه‌های میدانی و بصری در سینمای ایران)، تاریخ و سینما (نگاهی به فیلم‌ها)، طنزنما (بخشی طنز از سریال)، فیلم نما (بخشی از فیلم یا سریال)، سینمای کوتاه، کاربلد، آنچه گذشت و نابازیگر از مجموعه برنامه‌های شبکه آی فیلم است.

شبکه مستند

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

پربیننده ترین شبکه های تلویزیون

با استقبال از روند پخش مستندهای حرفه‌ای در شبکه ۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران طی کرد، با توجه به ضرورت پاسخگویی به نیازهای گوناگون جامعه مرکز مستندسازی سیما شکل گرفت و به تدریج روند حرفه‌ای‌تر شدن را طی کرد تا شبکه‌ای مختص این ساختار به عنوان نخستین شبکه تخصصی دیجیتال پایه‌گذاری شود. شبکه مستند یکی از شبکه‌های اچ‌دی تلویزیونی دولتی کشور ایران است که در سازمان صدا و سیمای ایران مدیریت می‌شود.

سال 1388 که شبکه مستند نخستین بار شروع به کار کرد. این شبکه با کسب 28.4 درصد مخاطبان توانست جایگاه ویژه این لیست را به خود تعلق دهد. از جمله برنامه های پرطرفدار این شبکه مستند های حیات وحش و تاریخی هستند. مستند حیات‌وحش با ۳ /۲۳ درصد مخاطب و رضایت ۷ /۷۶ درصد از پرمخاطب‌ترین برنامه های شبکه مستند است.

معرفی شبکه‌ها

میزان بینندگان شبکه های مختلف

  • شبکه سه: 51.1 درصد
  • شبکه یک: 45.8 درصد
  • شبکه خبر: 40.9 درصد
  • شبکه آی‌ فیلم: 38.6 درصد
  • شبکه دو: 34.3 درصد
  • شبکه مستند: 28.4 درصد
  • شبکه نسیم: 27 درصد
  • شبکه نمایش: 23.1 درصد
  • شبکه ورزش: 21.3 درصد
  • شبکه تماشا: 19.6 درصد
  • شبکه قرآن و معارف: 18.6 درصد
  • شبکه پنج: 18.4 درصد
  • شبکه سلامت: 17.3 درصد
  • شبکه آموزش: 16.2 درصد
  • شبکه چهار: 11.5 درصد
  • شبکه افق: 8.5 درصد

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

پربیننده ترین برنامه تاریخ تلویزیون ایران کدام برنامه است؟

پربیننده ترین برنامه تاریخ تلویزیون ایران می‌تواند برنامه دورهمی و خندوانه در سال‌های اخیر باشد.

بهترین شبکه های تلویزیون کدام شبکه‌ها هستند؟

شبکه یک تا سه، شبکه خبر و شبکه نسیم می‌توانند در دسته بهترین شبکه های تلویزیون ایران باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو