کره شمالی درصدد است مرزهای خود را به روی تعداد کمی از گردشگران خارجی باز کند

منبع: همگردی

6

1402/6/11

19:36


ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، کره شمالی درصدد است مرزهای خود را به روی تعداد کمی از گردشگران خارجی باز کند.

در اواخر ماه آگوست پروازهای هواپیمای ملی کره شمالی «ایر کوریو» برای نخستین بار از ماه ژانویه 2020 بین پایتخت این کشور، پیونگ یانگ و پکن (چین) و ولادی وستوک (روسیه) از سر گرفته شد که نشان می دهد ممکن است بازگشایی گسترده تر مرزهای این کشور به سوی گردشگران در دستور کار باشد.

با این حال، گرفتن اطلاعات از مقامات کره شمالی یک چالش است و مجریان تورهای گردشگری را در مورد اینکه چه زمانی اجازه خواهند داشت مسافران را دوباره به این کشور بیاورند، به تردید انداخته است.

«سایمون کوکرل» مدیر کل «کوریو تورز» چین است که در سفرهای گروهی توریستی به کره شمالی تخصص دارد، زمانی که کره شمالی در سال 2020 مرزهای نیمه بسته خود را کاملا بست، او یکی از بسیاری از متخصصان صنعت سفر بود که پشت درهای این کشور آسیایی ماند.

«کوکرل» توضیح می دهد «وزارت گردشگری در کره شمالی وجود ندارد، بنابراین هیچ مقام دولتی سطح بالا یا چیزی شبیه به آن در گردشگری دخیل نیست. در نتیجه، اطلاعات ناقص است و بهترین کاری که او و همکارانش می توانند انجام دهند این است که منتظر بمانند.»

گروه کوریو همچنین تورهایی را به سایر مقاصد آسیایی مانند قزاقستان و مغولستان اجرا می کند که به این شرکت اجازه می دهد سرپا بماند اما نه در سطح قبلی خود.

ورود به کره شمالی پیش از همه گیری مجاز بود، اما محدودیت های شدیدی وجود داشت.

حتی اگر گردشگری تفریحی در کره شمالی دوباره امکان پذیر شود، یک جمعیت اصلی وجود دارد که در این گروه های تور گنجانده نمی شود؛ آمریکایی ها. در سال 2017 ایالات متحده آمریکا دارندگان گذرنامه خود را از سفر به کره شمالی منع کرد و این ممنوعیت را حداقل تا سال 2024 تمدید کرد.

در یک یادداشت دولتی که در آن زمان منتشر شد، ایالات متحده از مسافران تابع این کشور خواست در نظر بگیرند که پول حاصل از گردشگری در کره شمالی به رژیم «کیم» و اقدامات آن تعلق می گیرد.

در بخشی از آن یادداشت آمده بود: «این امکان کاملا وجود دارد که پولی که گردشگران در کره شمالی خرج می کنند صرف بودجه (برنامه های تسلیحاتی) شود. ما از همه مسافران می خواهیم پیش از سفر به کره شمالی، آنچه را ممکن است حمایت کنند، در نظر بگیرند.»

ممنوعیت سفر آمریکایی ها به کره شمالی در سال 2017 اندکی پس از مرگ «اتو وارمبیر»، فارغ التحصیل کالجی از اوهایو که در سفر گروهی به کره شمالی شرکت کرده بود، صادر شد. «وارمبیر» در سال 2016 در کره شمالی به اتهام سرقت یک پوستر تبلیغاتی بازداشت شد و به مدت 17 ماه در بازداشت بود. او در ژوئن 2017 با وضعیت سلامتی وخیم به آمریکا بازگردانده شد و و مدتی بعد در 22 سالگی درگذشت.

گردشگران انفرادی اجازه ورود به کره شمالی را ندارند. قبل از همه گیری بیشتر بازدید کنندگان با شرکتی مانند «کوریو تورز» ثبت نام کردند و در گروهی به سرپرستی مربیان و راهنمایان تور منصوب از سوی دولت از آن بازدید کردند و مکانهای مورد بازدید نیز به شدت کنترل شده است.

بیشتر این گروه های تور از پکن با هواپیما سفر می کردند، به این معنی که بازدید کنندگان باید ویزای سفر چین را نیز دریافت می کردند.

در حالی که بسیاری از کشورهای دارای کنترل مرزی سختگیرانه در دوران کووید به شهروندان خود اجازه می دادند از جاهای دیگر به خانه بازگردند، کره شمالی استثنایی نادر بود. در نتیجه، بسیاری از مردم کره شمالی مانند بسیاری از مدیران رستوران ها، کارگران ساختمانی و دیگرانی که برای کسب درآمد به کشورهای خارجی فرستاده شده بودند، اساساً در خارج از کشور بسر می بردند.

این سیاست کره شمالی در نهایت این هفته تغییر کرد و در 27 آگوست دولت کره شمالی اعلام کرد به شهروندان خود که در خارج از کشور زندگی می کنندف اجازه می دهد به خانه بازگردند، اما همچنان آنها را به انجام قرنطینه یک هفته ای پس از ورود ملزم می کند.

کره شمالی درصدد است مرزهای خود را به روی تعداد کمی از گردشگران خارجی باز کند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو