سامسونگ به هدفش رسید؛ فروش گوشی‌های تاشو از سری نوت پیشی گرفت!

منبع: تکراتو

2

1402/6/11

22:02


ظاهرا پرچمداران تاشوی سامسونگ از استقبال خوبی در بازار برخوردار شده و آمار فروش گوشی‌های تاشو از سری گلکسی نوت پیشی گرفته است.

سامسونگ به هدفش رسید؛ فروش گوشی‌های تاشو از سری نوت پیشی گرفت!

ظاهرا پرچمداران تاشوی سامسونگ از استقبال خوبی در بازار برخوردار شده و آمار فروش گوشی‌های تاشو از سری گلکسی نوت پیشی گرفته است.

تغییر تمرکز شرکت سامسونگ از سری پیشگام گلکسی نوت به سمت گلکسی فولد و گلکسی زد فلیپ در زمان خود حرکتی خطرناک به نظر می‌رسید‌، اما حالا می‌بینیم که نتیجه داده و فروش سالانه‌ گوشی‌های تاشو سامسونگ از سری گلکسی نوت پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: گوشی رول‌شونده سامسونگ در سال 2025 معرفی می‌شود!

آمار فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ از سری نوت بیشتر شد!

پس از اینکه سامسونگ تولید سری گلکسی نوت را متوقف کرد، بسیاری از کاربران معتقد بودند که شرکت خودزنی کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ در تمام مدت مسیر درستی را طی کرده است. این شرکت کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که فروش سالانه گوشی‌های هوشمند تاشو آن از فروش سری گلکسی نوت پیشی گرفته است. این امر موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود، زیرا ASP (متوسط ​​قیمت فروش) گوشی‌های تاشو بالاتر از سری گلکسی نوت است که منجر به درآمد و سود بیشتر می‌شود.

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 در 11 آگوست در 38 کشور اروپایی به فروش رسیدند. سامسونگ اعلام کرد که فروش سالانه سری گلکسی زد از سری گلکسی نوت در اروپا پیشی گرفته است. گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 رکوردهای فروش اولیه را شکستند و از نسل‌های قبلی خود فراتر رفتند.

این پیشرفت از نظر خیلی از افراد موجی موقت به‌نظر می‌رسد. اما کارشناسان صنعت گوشی‌های هوشمند نظر دیگری دارند.

سامسونگ ادعا می‌کند که افزایش فروش سری‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد، جایگاه فعلی گوشی‌های هوشمند تاشو را نشان می‌دهد. این محصولات بالاخره به جریان اصلی شرکت تبدیل شده‌اند. کارشناسان صنعت پیش‌بینی می‌کنند که فروش گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 تا پایان سال جاری میلادی از مرز 10 میلیون دستگاه در سراسر جهان عبور خواهد کرد. حتی در هند، پیش‌فروش گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 70 درصد بیشتر از گوشی‌های تاشو سال قبل بوده است.

در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در 31 آگوست در رویداد IFA 2023 برلین، بنجامین براون، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ گفت: جدیدترین تلفن‌های تاشو ما فوق‌العاده سریع فروخته می‌شوند. در واقع، فروش سالانه دستگاه‌های تاشو ما در اروپا از سری نوت فراتر رفته است.

براساس گزارش‌ها، نسبت فروش گلکسی زد فلیپ 5 به گلکسی زد فولد 5 در اروپا 7 به 3 بود. محبوب‌ترین رنگ‌های گلکسی زد فلیپ 5 بین خریداران گرافیی و سبز بودند. از آن طرف، اکثر خریداران گلکسی زد فولد 5 رنگ‌های آبی یخی و مشکی فانتوم را انتخاب کردند. این شرکت کره جنوبی ادعا می‌کند که اکثر کاربران مجذوب صفحه‌نمایش بزرگتر گلکسی زد فلیپ 5 شده اند.

فروش گوشی‌های گلکسی زد سامسونگ از سری نوت پیشی گرفت

اولین و شاید واضح‌ترین دلیل این است که گوشی‌های هوشمند تاشو برای کاربران امکان یادداشت‌برداری با قلم را فراهم می‌کنند. در حالی که ویژگی‌های سری نوت در گوشی‌های گلکسی S23 اولترا و دیگر دستگاه‌های اولترای مجموعه اس وجود دارد، اما سری گلکسی زد حرف بیشتری برای گفتن دارد. ابعاد گوشی فلیپ 5 ایده‌آل‌‌تر است و به راحتی می‌توان آن را در کیف یا جیب قرار داد. فولد نیز 5 به عنوان یک تبلت و یک تلفن هوشمند عمل می‌کند و پشتیبانی از قلم S Pen را ارائه می‌دهد. سامسونگ حالا به دنبال راهی است که قلم را در داخل دستگاه ادغام کند؛ بدون اینکه ویژگی‌های موجود را به خطر بیندازد.

پنج سال پس از عرضه اولین گوشی تاشو، سامسونگ هنوز هم در مقیاس جهانی رتبه اول را دارد‌. البته اکنون رقبای جدیدی با فناوری‌های چشمگیر ظاهر شده‌اند. به عنوان مثال، آنر مجیک‌ V2 باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو جهان است و این شرکت موفق شده از شر چروک صفحه‌نمایش خلاص شود. شیائومی نیز در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو عملکرد خوبی دارد و اوپو سازنده‌ دیگری است که تلفن‌های تاشو خود را به صورت عمومی در بریتانیا می‌فروشد. از نظر دسترسی به بازار، نزدیک‌ترین رقیب سامسونگ، گوگل و گوشی هوشمند پیکسل فولد Fold آن است که مدتی پیش روانه بازار شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پیشی گرفتن آمار فروش گوشی‌های تاشو از سری نوت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو