خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

منبع: تکراتو

4

1402/6/12

19:30


به‌زودی برای پنج‌دهک اول درآمدی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیک جهت خریداری 11 قلم از کالاهای اساسی فراهم می‌شود.

خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

به‌زودی برای پنج‌دهک اول درآمدی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیک جهت خریداری 11 قلم از کالاهای اساسی فراهم می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، اوایل شهریور ماه، «سید صولت مرتضوی»، وزیر رفاه در خبری اظهار داشت که یارانه تشویقی که به سه دهک اول پرداخت می‌شد، در قالب کالابرگ به 5 دهک توسعه پیدا کرده و چنانچه 5 دهک اول، 50 درصد از یارانه‌شان را به‌وسیله کالابرگ (11 کالایی)، خریداری و به مصرف برسانند، مشمول دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: افزایش مشمولان یارانه تشویقی برای افزایش استقبال از طرح کالابرگ!

فراهم‌سازی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ

بر همین اساس طبق اعلام دولت، پنج دهک اول درآمدی چنانچه به جای استفاده از یارانه نقدی، از طرح کالابرگ الکترونیک بهره ببرند، مشمول امتیاز تشویقی خواهند شد. این امتیاز در صورتی به آن‌ها اختصاص خواهد یافت که حداقل 50 درصد یارانه خود را از بین 11 قلم کالای اساسی تعریف شده و از میان 90 هزار فروشگاه متصل به طرح خریداری کنند.

در همین راستا نیز قرار است به‌زودی جهت فراهم کردن امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیکی این فروشگاه‌های آنلاین که به سامانه «شما» متصل هستند، نیز به این فهرست اضافه شوند. گفتنی است که سامانه «شما» بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی مطابق با سیاست‌گذاری‌های رفاهی کلان دولت براساس کد ملی است.

خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ

استفاده از طرح مذکور اختیاری بوده و هر کسی قصد چنین بهره‌برداری را نداشته باشد، می‌تواند این 400 هزارتومان را نقدی دریافت و کالایی دیگر خریداری کند، بااین‌حال چنانچه 200 هزارتومان را از سبد غذایی خریداری کند 2 امتیاز به او اعطاء خواهد شد؛ امتیاز اول این است که دولت فاصله تورمی را پوشش خواهد داد و امتیاز دوم این است که 120 هزار تومان دیگر هم دریافت می‌کند.

خرید این 11 قلم کالای اساسی به‌وسیله طرح کالابرگ، شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر UF، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر بوده که با استفاده از مبلغ یارانه، خانوارها با مراجعه به یکی از این 90 هزار فروشگاه متصل امکان انجام خرید خود را دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فراهم‌سازی امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو