تغییرات اقلیمی یک میلیارد نفر را به کام مرگ می‌فرستد

منبع: تکراتو

4

1402/6/13

10:30


دانشمندان هشدار داده‌اند که تغییرات اقلیمی در کره زمین می‌تواند یک میلیارد نفر را طی یک قرن آینده در جریان یک فاجعه انسانی به کام مرگ بکشاند.

تغییرات اقلیمی یک میلیارد نفر را به کام مرگ می‌فرستد

دانشمندان هشدار داده‌اند که تغییرات اقلیمی در کره زمین می‌تواند یک میلیارد نفر را طی یک قرن آینده در جریان یک فاجعه انسانی به کام مرگ بکشاند.

باتوجه به بررسی 180 مطالعه تحقیقاتی، میزان مرگ‌ومیر در اثر تغییرات اقلیمی وضعیت اسفناکی در آینده خواهد داشت. براساس آخرین تخمین‌ها، احتمالاً در یک قرن آینده، حدود یک میلیارد نفر در اثر فجایع اقلیمی به کام مرگ خواهند رفت. در حقیقت سوخت‌های فسیلی همزمان با سوختن، ظاهراً آینده بشر را هم هدف گرفته و همراه خودش می‌سوزاند. درواقع طبق جدیدترین مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه Energies منتشر شده، تغییرات آب‌وهوایی و گرمایش زمین در یک قرن آینده جان بیش از یک میلیارد نفر را خواهد گرفت.

به عقیده برخی کارشناسان، دمای غیرعادی به تنهایی احتمال مرگ پنج میلیون نفر را در سال بالا می‌برد. بخشی از معضل این بوده که تأثیرات جهانی تغییرات آب‌وهوایی بسیار فراوان است. مشکلات مربوط به تولید محصول، خشکسالی، سیل، آب و هوای گرم، آتش‌سوزی‌های جنگلی و بالا آمدن آب دریاها همگی توانایی اثرگذاری بر زندگی انسان‌ها را به شیوه‌های ظریف و پیچیده‌ای دارند.

در همین زمینه یکی از قوانین مربوط به تغییرات اقلیمی بحث قانون سرانگشتی موسوم به «قانون 1000 تن» است. به بیان این قانون هر هزار تن کربنی که بشریت می‌سوزاند به‌شکل غیرمستقیم یک فرد را در آینده به کام مرگ می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی به کوچک‌تر شدن اندازه مغز انسان منجر می‌شود!

اثر تغییرات اقلیمی بر مرگ یک میلیارد نفر

بنابراین چنانچه دمای جهان 2 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین دمای جهانی پیش از صنعتی شدن باشد، جان بسیاری از افراد گرفته خواهد شد. درواقع به ازای هر 0.1 درجه سانتیگراد گرمایش بیشتر از آن زمان، جهان احتمالاً تقریباً با 100 میلیون مرگ روبرو خواهد شد.

تغییرات اقلیمی

«جاشوا پیرس» متخصص انرژی از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا در این رابطه عنوان می‌کند:

«اگر محافل علمی قانون 1000 تن را جدی بگیرد و اعداد و ارقام را در نظر داشته باشد، گرمایش جهانی را جدی می‌گیرد. این وضعیت باعث مرگ یک میلیارد نفر در طول قرن آینده می‌شود.»

به اعتقاد وی باید به سرعت برای چنین شرایطی تدابیری اندیشیده شود. محاسبه میزان مرگ و میر انسان در اثر تغییرات آب و هوایی کار بسیار دشواری است. براساس گزارش سازمان ملل هر ساله عوامل محیطی جان حدود 13 میلیون نفر را می‌گیرند و فعلاٌ مشخص نیست که چه تعداد از این مرگ و میرها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به علت تغییرات اقلیمی بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مرگ یک میلیارد نفر بر اثر تغییرات اقلیمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو