ژوئیه 2023 گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین بود!

منبع: تکراتو

3

1402/5/19

14:01


گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین ژوئیه 2023 بود! گزارش کوپرنیک اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که ماه ژوئیه، گرم ترین ماه کره زمین بوده است. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

ژوئیه 2023 گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین بود!

گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین ژوئیه 2023 بود! گزارش کوپرنیک اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که ماه ژوئیه، گرم ترین ماه کره زمین بوده است. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک (C3S) اتحادیه اروپا در آخرین گزارش خود تأیید کرد که ژوئیه 2023 گرم‌ترین ماه ثبت‌شده در تاریخ زمین بوده و کره زمین طی سال‌های 2015 تا 2021، گرم‌ترین دوران خود را تجربه کرده است. مرکز مانیتورینگ تغییرات آب‌وهوایی اتحادیه اروپا نیز با انتشار گزارشی، ضمن هشدار جدی نسبت به وضعیت گرمایش زمین و عواقب جبران‌ناپذیر آن، اعلام کرد 15 تیرماه گرم‌ترین روز کره زمین از سال 2016 بوده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: پرواز ممنوع هواپیماهای فوق سبک به دلیل گرمای هوا

ژوئیه 2023 گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین

در گزارش‌ مرکز مانیتورینگ آب‌‌وهوایی اتحادیه اروپا به این موضوع اشاره شده که غلظت متان در جو زمین به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین

همان‌طور که گفته شد، سرویس رصد اتمسفری کوپرنیک تأیید کرد که ژوئیه ۲۰۲۳ گرم‌ترین ماه ثبت‌شده زمین و ۱۵ تیرماه رکورددار گرم‌ترین روز طی سال‌های گذشته بوده است. در این گزارش آمده که سال ۲۰۲۱ گرم‌ترین تابستان در اروپا به ثبت رسید و موج گرما در مدیترانه برای مدت‌زمانی طولانی ادامه داشت. این گرمای بی‌سابقه به آمریکای شمالی نیز رسید.

طی یک‌ ماه گذشته موضوع گرمایش زمین بیش از هر زمان دیگری موردتوجه قرار گرفته؛ غلظت متان و دی‌اکسیدکربن از یک‌سو و تأثیرات این گازها بر کره زمین از سوی دیگر، موجی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است.

میزان غلظت گازهای مذکور در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌اندازه‌ای افزایش یافت که میزان آن بیش از دو‌برابر میانگین نرخ رشد سالانه گزارش شد.

گفتنی است بررسی‌ها نشان می‌دهند گاز متان بعد از دی‌اکسید‌کربن، بیشترین نقش را در گرمایش جهانی دارد و قوی‌تر از دی‌اکسیدکربن می‌تواند تأثیر خود را بر کره زمین بگذارد. در ماه ژوئیه، آمریکای جنوبی و بسیاری از مناطق قطب جنوب دمای بسیار بالاتر از میانگین را تجربه کردند و کشورهای سراسر نیم‌کره شمالی ازجمله جنوب اروپا نیز شاهد موج گرمای شدید بودند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گرم‌ترین ماه تاریخ کره زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو