نمایشگاه عکس پستال های مکزیک و ایران در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد

منبع: همگردی

2

1402/6/13

13:37


خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، نمایشگاه عکس پستال های مکزیک و ایران در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

نمایشگاه عکس «پستال های مکزیک و ایران» نتیجه سالها تلاش مانوئل سرون از مکزیک و پاتریک رینگنبرگ از سوئیس است. سرون به عکاسی از جاذبه های مردم شناسی، فرهنگ و تاریخ پرداخته و رینگنبرگ نیز 20 سال در ایران عکاسی کرده و او هم به همین مسائل پرداخته است. حالا در باغ موزه هنر ایرانی و گالری پردیس این دو در کنار هم تصاویری را به نمایش گذاشته اند تا یادآور اشتراکات فرهنگی دو کشور باشد.

در برخی از این تصاویر عناصر زیبایی شناسی عکس ها به خوبی دیده می شود، چون با یک انتخاب هوشمندانه کنار هم قرار گرفته اند. تصاویری که از زندگی مردم مکزیک حکایت دارد با قصه ای که توسط عکاس مکزیکی برای هر عکس نوشته شده است، در کنار رینگنبرگ نیز تصاویری از ایران ارائه داده است تا با این تصاویر همخوانی داشته باشند.

این نمایشگاه در حالی افتتاح شد که سفرای کشورهای مختلف حضور داشتند و گییرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در ایران در محوطه باغ موزه هنر ایرانی گفت: سفارت مکزیک در تهران مفتخر به ارائه نمایشگاه عکاسی «پستال های مکزیک و ایران» است. این نمایشگاه با هدف تقویت همکاری های فرهنگی و تعمیق روابط بین دو ملت، جنبه های کمتر کشف شده مکزیک و ایران را در طول دو دهه به تصویر می کشد.

وی گفت: این دومین نمایشگاه عکسی است که سفارت برگزار کرده است. ما برنامه های خود را در ماه سپتامبر که ماه ملی مکزیک است، با این نمایشگاه آغاز کردیم.

در این نمایشگاه 80 عکس در قالب 30 در 45 سانتیمتر وجود دارد که نگاهی صمیمی به مناظر، معابد مذهبی و زندگی روزمره مردم هر دو ملت را ارائه می دهد. تصاویر در بیشتر موارد بر موضوعات محیط زیست، مردم شناسی و معماری تمرکز دارند و چشم اندازی منحصر بفرد و عمیق ارائه می دهند. در واقع این تصاویر دیدگاه دو عکاس مکزیکی و سوئیسی است که دیدگاه خود را از این طریق به اشتراک گذاشته اند.

این نمایشگاه بازتابی از دو کشور است که در طول قرنها هویت خود را با وجود تغییرات حفظ کرده اند. این نمایشگاه مناطق و لحظاتی را به نمایش میگذارد که معمولاً از دید گردشگران و راهنمایان گردشگری دور هستند و پنجره ای به اصالت هر دو کشور ارائه می دهد.

نمایشگاه عکس «پستال های مکزیک و ایران» تا روز 22 شهریور در باغ موزه هنر ایرانی برپا خواهد بود.

نمایشگاه عکس پستال های مکزیک و ایران در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو