سفیر مکزیک در ایران بر ارتقای روابط فرهنگی و اقتصادی مکزیک و ایران تاکید کرد

منبع: همگردی

5

1402/6/18

12:11


خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سفیر مکزیک در ایران بر ارتقای روابط فرهنگی و اقتصادی مکزیک و ایران تاکید کرد.

گییرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکسی درباره اشتراکات فرهنگی ایران و مکزیک گفت: به نظرم بیش از یک نقطه اشتراک فرهنگی بین ایران و مکزیک وجود دارد. ما چندین نمایشگاه در ایران برگزار کردیم و نمایشگاه عکسی که اکنون در باغ موزه هنر ایرانی برپاست هم نشان می دهد که چقدر این دو کشور به هم نزدیک هستند.

وی افزود: درست است که این نمایشگاه به صورت انفرادی برگزار شده است ولی ما با وزارتخانه ها و نهادهای مختلف در ارتباط هستیم برای این نمایشگاه نیز تنها با دو نفر عکاس هماهنگ نشده است بلکه این برنامه ها از طریق وزارتخانه ها برگزار می شود.

سفیر ادامه داد: ما به تازگی نمایشگاهی از فریدا و دیگو هم در کاخ نیاوران برگزار کردیم که آن نمایشگاه هم مستلزم ارتباط ویژه ای با نهادهای دولتی بوده است. ما هیچ وقت ارتباط خود را با نهادهای دیگر برای برگزاری برنامه های فرهنگی قطع نکردیم.

سفیر مکزیک در ایران بیان کرد: در ماه سپتامبر سال گذشته یک هیأت ایرانی برای کنفرانس یونسکو در مکزیک حضور پیدا کردند. چند روز پیش هم چهار نماینده مجلس مکزیک به ایران آمدند تا روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور را ارتقا ببخشند. این سفرها نشان می دهد که ارتباط دو کشور صمیمانه و عمیق تر خواهد شد. یکی از نتایج آن، سفر نمایندگان مجلس ایران به مکزیک در ماه آینده است. طبیعتاً بخشی از گفتگوهای پارلمانی درباره مسائل فرهنگی مرتبط است.

وی همچنین درباره سفر ایرانی ها به مکزیک نیز با بیان اینکه سفر کردن بخشی از فرهنگ است، گفت: سفر به مکزیک سخت است اما بعد از پاندمی کرونا میزان سفر ایرانی ها بیشتر شده است. هر مدرکی که سفارت مکزیک از ایرانی ها برای صدور ویزا طلب می کند، همان چیزی است که از ملیت های دیگر می خواهد و تفاوت دیگری ندارد.

سفیر مکزیک در ایران بر ارتقای روابط فرهنگی و اقتصادی مکزیک و ایران تاکید کرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو