نقد فیلم The Pod Generation 2023 ؛ سرگرم‌کننده اما معمولی

نقد فیلم The Pod Generation 2023 ؛ سرگرم‌کننده اما معمولی


منبع: فیگار

7

1402/6/13

15:59


The Pod Generation، از مهم‌ترین فیلم‌های سال 2023 می‌باشد که در ادامه این نوشتار به نقد فیلم The Pod Generation 2023 خواهیم پرداخت.

نقد فیلم The Pod Generation 2023 ؛ سرگرم‌کننده اما معمولی

The Pod Generation، از مهم‌ترین فیلم‌های سال 2023 می‌باشد که در ادامه این نوشتار به نقد فیلم The Pod Generation 2023 خواهیم پرداخت.

فیلم The Pod Generation، یک فیلم در ژانر علمی تخیلی ، کمدی و عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی سوفی بارت می‌باشد که در سال 2023 منتشر شد. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس 2023 در 19 ژانویه 2023 اکران شد.

فیلم The Pod Generation درباره زوجی است که در نیویورک آینده‌نگر از فناوری‌هایی مانند رحم مصنوعی و غلاف‌های جداشدنی برای رشد خانواده‌شان استفاده می‌کنند. این فیلم، یک طنز در مورد آینده تکنولوژی، سرمایه‌داری است. این فیلم، پتانسیل جذابی داشت؛ اما روایت ساده و بدون طرح پیچیده آن، نتوانست این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های 2023 تبدیل کند.

نقد فیلم The Pod Generation 2023

سرگرم‌کننده اما معمولی

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم The Pod Generation 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم The Pod Generation 2023

بررسی The Pod Generation

در این فیلم، یک ایده راه‌اندازی جدید وجود دارد. یک فناوری پیشرفته که به جنین اجازه می‌دهد به پادکست گوش دهد تا مبادا در رحم حوصله‎‌شان سر برود. The Pod Generation اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس 2023 در 19 ژانویه 2023 به نمایش درآمد.

درباره فیلم

نقد فیلم The Pod Generation 2023

بررسی The Pod Generation

در اکتبر 2021 اعلام شد که امیلیا کلارک و چیوتل اجیوفور در این فیلم که قرار است به نویسندگی و کارگردانی سوفی بارت ساخته شود، بازی کنند. در می 2022، روزالی کریگ، وینت رابینسون و کاترین هانتر به بازیگران اضافه شدند. ریتا برنارد شاو و مگان مکزکو به عنوان بخشی از بازیگران در نوامبر 2022 گزارش شدند. فیلمبرداری در مارچ 2022 در بلژیک انجام شد.

در قرن 21، روزی نیست که هوش مصنوعی در صدر تیتر روزنامه‌‎ها قرار نگیرد. بین اخبار نوآوری جدید هوش مصنوعی و مقاله‌هایی که درباره روش‌هایی که شرکت‌ها از این فناوری برای جایگزینی انسان‌ها استفاده می‌کنند یا هشدار می‌دهند، تلاقی دائمی وجود دارد. در حالی که ما قبلاً به سیری و الکسا عادت کرده‌ایم، به نظر می‌رسد این صنعت از راحتی شخصی دور شده و به سمت تخلفات شغلی و جایگزینی انسانی می‌رود. ویژگی جدید سوفی بارت، فیلم «The Pod Generation» موضع ساده‌ای در مورد این توسعه اتخاذ می‌کند.

 

نقد فیلم The Pod Generation 2023

نقد فیلم The Pod Generation 2023

نقد فیلم The Pod Generation 2023

در آینده‌ای علمی تخیلی که در آن همه چیز به‌طور بی‌رحمانه و خنده‌داری توسط فناوری پیشرفته بهینه‌سازی شده است، مرکز رحم غلاف‌هایی به شکل تخم‌مرغ با نظارت دیجیتالی ارائه می‌کند که نوزاد را تا پایان عمر حمل می‌کند.

این یک گزینه فریبنده است که ریچل با هنرنمایی امیلیا کلارک را که برای یک شرکت هوش مصنوعی کار می‌کند، و همسرش آلوی، گیاه شناس ناامید شده از قطع ارتباط جامعه با طبیعت را در تضاد با یکدیگر قرار می‌دهد.

شهری که این زوج در آن زندگی می‌کنند، فناوری سرمایه‌داری راه‌حل همه چیز است؛ از آموزش و مراقبت‌های بهداشتی تا پدرسالاری. ظاهراً تمام جنبه‌های ناخوشایند و مزاحم زن بودن در آمریکا، که بارداری می‌باشد، به طور کامل در این فیلم حذف شده است. در حالی که مضامین هولناک فیلم تفسیری را به همراه می‌آورد که در نهایت باعث ایجاد اتفاقات عجیب می‌شود، اما طرحی که فمنیست و مردسالاری اینجا نمایان می‌شود، احمقانه و کلیشه‌ای است.

فیلم، تمام مشکلات زن بودن را بارداری تلقی می‌کند و تمام این مشکلات را صرفاً با ظهور تکنولوژی که می‌تواند خطرناک باشد، برطرف می‌کند. فیلمی که نزدیک به دو ساعت طول می‌کشد، وقت این را دارد که ایده‌اش را پرورش بدهد، اما فیلم The Pod Generation، تمام پتانسیل‌هایی که داشت را هدر داد.

از آنجایی که فیلم همگرایی جذاب و اجتناب‌ناپذیر هوش مصنوعی و حرص و طمع شرکتی در این زمینه را بررسی می‌کند، مطمعنا می‌توان گفت که این فیلم به عنوان یک طنز پیشرو، در زیر سطح صاف آینده‌نگر، باوری ندارد.

نقد فیلم The Pod Generation 2023

نقد فیلم The Pod Generation 2023

نقد فیلم The Pod Generation 2023

این فیلم جدا از بدی‌هایی که دارد، با گذر از گذشته تحریک‌آمیزتر، مسیر خود را انتخاب می‌کند و همدلی وحدت‌بخشی را در خود ایجاد کرده که فقط به یک کودک جدید می‌تواند تحمیل بشود. نیمه اول بسیار جذاب‌تر از نیمه دوم فیلم است؛ اما با این حال، در این طنز مصنوعی، چیزهای زیادی برای تحسین وجود ندارد و فقط می‌توان به ساختار آینده‌نگری خوبی که نویسنده داشته، احترام گذاشت.

The Pod Generation، مفاهیم جالبی را معرفی می‌کند؛ اما نمی‌تواند تا حد زیادی در طول زمان اجرا، آن‌ها را به طور کامل به کشف آن بپردازد. موضوع فیلم همان قدر که مضحک به نظر می‌رسد، در عین حال، ترسناک نیز است؛ زیرا واقعیتی که امکان دارد پیش بیافتد را پیش بینی می‌کند. این فیلم، فاقد عمقی است که برای تأثیرگذاری واقعی نیاز دارد.

Pod Generation به طنز به وابستگی ما به فناوری، تعریف توانمندسازی زنان و از دست دادن ارتباط بشر با طبیعت می‌پردازد. هسته اصلی فیلم به اندازه یک آیفون شارژ نشده بی اثر است و کمدی فیلم، بخش هشدار‌ آمیز آن را از بین می‌برد.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم The Pod Generation 2023

نقد فیلم The Pod Generation 2023

در وبسایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes این فیلم 40 درصد از 72 نقد منتقد، با میانگین امتیاز 5.6/10 را دریافت کرد. نطر اجماع این وبسایت چنین است که نسل پاد با فیلم‌نامه‌ای که اجراهای قوی امیلیا کلارک و چیوتل اجیوفور را تضعیف می‌کند، ذهن را تحریک کرده اما چیزی برای ارائه ندارد. متاکریتیک نیز که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 22 منتقد، امتیاز 60 از 100 را به فیلم اختصاص داده است که نشان دهنده «بررسی‌های متوسط» است.

جمع‌بندی

در نهایت، فیلم Pod Generation، ایده‌های بزرگی دارد اما تمام پتانسیل خود را ارائه نمی‌دهد. می‌توان آن را یک فیلم تخیلی معمولی نامید که با لحظات ظنز خود، ایجاد تنش آینده وحشتناک را از بین می‌برد.

در کل فیلم کلیشه‌ای از فمنیست را در خود می‌پروراند که به خوبی نمادسازی نشده است. در نهایت این فیلم، برای یک دفعه نگاه کردن، بد نیست.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم The Pod Generation 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

آیا کیفیت خوب فیلم The Pod Generation 2023 منتشر شده است؟

بله. کیفیت خوب این فیلم، 10 شهریور منتشر شد.

مدل زمان فیلم The Pod Generation 2023 چند دقیقه است؟

مدت زمان این فیلم، 96 دقیقه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو