نقد سریال لایو اکشن One Piece

منبع: فوت و فن

3

1402/6/14

15:00


سرویس آنلاین نتفلیکس با سریال لایو اکشن وان پیس (One Piece) سرانجام توانست طلسم اقتباس‌های بد لایو اکشن بر اساس انیمه را بشکند.

نقد سریال لایو اکشن One Piece

سرویس آنلاین نتفلیکس با سریال لایو اکشن وان پیس (One Piece) سرانجام توانست طلسم اقتباس‌های بد لایو اکشن بر اساس انیمه را بشکند. اقتباس‌های ساخته شده بر اساس انیمه به‌طورکلی شهرت بدی دارند چراکه با شکست مواجه شدند و از جمله آن‌ها می‌توان به سریال‌های لایو اکشن کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) و دفترچه مرگ (Death Note) اشاره کرد و همین نیز سبب شده تا بسیاری از طرفداران نسبت به کیفیت سریال لایو اکشن «وان پیس» نگرانی زیادی داشته باشند. با این حال، سریال «وان پیس» با وفادار بودن به عناصر اصلی و عالی منبع خودش نه‌تنها توانسته به یک اقتباس عالی تبدیل شود بلکه به خودی خود نیز یک سریال عالی است.

داستان سریال One Piece

سریال «وان پیس» داستان جوانی دوست‌داشتنی به نام مانکی دی لوفی با بازی ایناکی گودی را دنبال می‌کند که به دنبال آن است تا به پادشاه دزدان دریایی تبدیل شود و قصد دارد گنجینه‌ای افسانه‌ای به نام وان پیس را پیدا کند. برای انجام این کار نیز او باید ابتدا خدمه خودش و همچنین نقشه گرند لاین را پیدا کند؛ مکانی بسیار خطرناک از اقیانوس که پر از تهدیدات مرگبار است.

او در ابتدا با یک شمشیرزن به نام زورو با بازی مکنیو و دزدی به نام نامی با بازی امیلی راد آشنا می‌شود و در ادامه به همراه هم از جزیره‌ای به جزیره دیگری می‌روند و با دشمنان و دوستان جدیدی آشنا می‌شوند. در تمام این مدت نیز آن‌ها باید از گروه تفنگ‌داران دریایی دوری کنند که به دنبال آن‌ها هستند و قصد دارند آن‌ها را به‌خاطر اعمال ناشایستشان دستگیر کنند.

داستان سرراست و ساده

خط داستان سریال «وان پیس» مستقیم و سرراست احساس می‌شود ولی همین سادگی نیز زیبایی این سریال است. سریال «وان پیس» به جای اینکه خودش را درگیر داستانی پیچیده و گیج‌کننده کند، از داستانی ساده بهره می‌برد که به سریال این اجازه را می‌دهد تا تمرکز خودش را روی کاراکترهای دلنشین و جذاب قرار بدهد.

تعاملات بین لوفی و خدمه‌اش نیز بسیار لذت‌بخش هستند و آن‌ها از یک گروه از افراد غریبه به یک خانواده واقعی تبدیل می‌شوند. بسیاری از کاراکترها نیز خنده‌دار و جالب هستند. تعاملات سرگرم‌کننده نیز در کنار تراژدی و مصیبت‌هایی که بسیاری از شخصیت‌های اصلی سریال در گذشته با آن‌ها روبه‌رو شدند، این سریال را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. گنجاندن گذشته شخصیت‌ها از طریق مجموعه‌ای از فلش‌بک‌ها در داخل هشت قسمت فصل اول، سبب شده تا مخاطب بهتر با کاراکترها ارتباط بگیرد.

ماجراجویی‌های مداوم و جذاب

در حالی که کاراکترها ممکن است قلب تپنده سریال «وان پیس» باشند اما داستان آن نیز کار بسیار خوبی در حفظ توجه مخاطبان انجام داده است. داستان کلی روی لوفی تمرکز دارد که موارد ضروری برای تبدیل شدن به یک دزد دریایی یعنی خدمه و کشتی را به دست می‌آورد اما هر جزیره‌ای که او پا در آن می‌گذارد، مشکلی جدیدی برای او به همراه دارد که باید حل شود و شخصیت شروری دارد که باید شکست داده شود. همین نیز سبب شده تا داستان سریال کسل‌کننده نشود.

تغییرات داستانی مفید

علاوه بر این، تهدید مداوم تفنگ‌داران دریایی که در تعقیب آن‌ها هستند، به افزایش تنش و حفظ فوریت سریال کمک می‌کند. برای اینکه اولین قوس‌های داستانی «وان پیس» حس انسجام و کلیت بیشتری داشته باشند، تغییرات خاصی در آن‌ها صورت گرفته که ممکن است برخی از طرفداران سرسخت انیمه و مانگا را ناراحت کند.

اما باید گفت که این تغییرات تأثیری منفی روی سریال نگذاشته است. در بسیاری از موارد، این تغییرات باعث بهبود داستان نیز شده است. البته این بدان معنا نیست که طرح داستان این سریال بی‌نقص است چراکه برخی از مشکلات جزئی مربوط به سرعت و حفره‌های داستانی در آن وجود دارند اما این ایرادات خرده‌گیری‌های جزئی هستند که لذت تماشای سریال را خراب نمی‌کنند.

زیبایی‌شناسی متفاوت سریال وان پیس

بحث‌برانگیزترین بخش سریال «وان پیس»، زیبایی‌شناسی آن خواهد بود. این سریال به جای اینکه ظاهر کارتونی انیمه و مانگای را کنار بگذارد تا رویکردی واقع‌گرایانه‌تر داشته باشد، ترجیح داده است تا با گریم بیش از حد و طراحی صحنه آن را حفظ کند. این کار سبب شده تا برخی از کاراکترها و داستان‌ها مسخره‌تر به نظر برسند.

با وجود پوچ و مسخره بودن برخی از این طراحی‌ها، داستان سریال «وان پیس» بسیار سرگرم‌کننده است و کاراکترهای آن نیز قانع‌کننده و جذاب به نظر می‎‌رسند و همین نیز باعث شده تا احمقانه‌ترین بخش‌های ظاهری جهان این سریال نیز حسی طبیعی داشته باشد. این سبک کارتونی نیز سبب شده تا برخی از عناصر عجیب این سریال همچون دلقک شیطان و هیبریدهای انسان ماهی بهتر و متعادل‌تر احساس شوند.

سخن پایانی

به طور کلی سریال لایو اکشن «وان پیس» چه برای طرفداران قدیمی و چه بیننده‌های جدید می‌تواند اوقات سرگرم‌کننده و فوق‌العاده‌ای رقم بزند. این همچنین یک نشانه دلگرم‌کننده برای سایر اقتباس‌های لایو اکشن در حال ساخت بر اساس انیمه‌ها است. اگر آن‌ها بتوانند همانند سریال «وان پیس» عشق و اشتیاق زیادی نسبت به منبع اصلی داشته باشند، می‎توانند به آثار موفقی تبدیل شوند. نکته جالب‌توجه درباره سریال لایو اکشن «وان پیس» آن است که بسیاری از طرفداران پس از تماشای فصل اول سریال، اشتیاق و هیجان بسیار زیادی برای فصل دوم آن خواهند داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو