بهترین انیمیشن های انگیزشی ؛ از شگفت انگیزان تا شوالیه های جادویی

بهترین انیمیشن های انگیزشی ؛ از شگفت انگیزان تا شوالیه های جادویی


منبع: فیگار

5

1402/6/22

22:02


همه‌ی انیمیشن‌ها فقط یرای سرگرمی نیستند، بلکه گاهی اوقات آمورنده‌اند. در کنار ما باشید تا با بهترین انیمیشن های انگیزشی آشنا شوید.

بهترین انیمیشن های انگیزشی ؛ از شگفت انگیزان تا شوالیه های جادویی

همه‌ی انیمیشن‌ها فقط یرای سرگرمی نیستند، بلکه گاهی اوقات آمورنده‌اند. در کنار ما باشید تا با بهترین انیمیشن های انگیزشی آشنا شوید.

فیلم‌های انیمیشنی اکنون به عنصری ضروری برای زندگی دانشجویان تبدیل شده‌اند، زیرا نه‌ تنها اوقات خوشی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند، بلکه برخی از ارزش‌های اخلاقی زندگی را نیز با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند. اکثر فیلم‌های انیمیشنی برای دانش‌آموزان واقعاً الهام بخش هستند و این انیمیشن های انگیزشی برای درس خواندن به آن‌ها انگیزه می‌دهند تا در زندگی سخت بکوشند و رویاهای خود را دنبال کنند.

حتی در بهترین انیمیشن های 2023 عناصر سرگرم‌کننده زیادی دیده شده است؛ پیام‌هایی را به شکلی به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازند تا در کارهایشان موفق شوند. اکنون والدین نگران معتاد شدن فرزندانشان به تماشای فیلم‌های انیمیشنی نباشند چرا که در طول دهه‌ها شاهد نقش مثبت این گونه فیلم‌ها در زندگی دانشجویان بوده‌ایم.

بهترین انیمیشن های انگیزشی

شما می‌توانید فهرست برترین انیمیشن انگیزشی را که تیم تحریریه‌ی فیگار برای شما تهیه کرده، در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمیشن های انگیزشی

انیمیشن انگیزشی

در اینجا می‌توانیم نگاهی به برترین انیمیشن‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان که شخصیت آن‌ها را شکل می‌دهند و به آن‌ها الهام می‌بخشند تا زندگی معنادار‌تری داشته باشند بیندازیم.

Magic Knight Rayearth

بهترین انیمیشن های انگیزشی

کارتون انگیزشی

در ابتدای نوشتار بهترین انیمیشن های انگیزشی معرفی این عنوان را لازم لازم دانستیم. قهرمان این داستان بسیار شجاع است و نگرش “هرگز تسلیم نشو” دارد که در نسل کنونی دانش آموزان این مسئله وجود ندارد. او هرگز منتظر اتفاقی نبود، اما برای انجام کارها بسیار منطقی رفتار می‌کرد. توانایی ایجاد تغییرات و رخدادها در کنار محدودیت‌ها و مشکلاتی که پیش می‌آیند، با نگرش مثبت، این فیلم را به یک منبع الهام بخش برای تماشاگران تبدیل کرد.

موارد ذکر شده در لیست تنها تعدادی از فیلم‌های انیمیشنی الهام بخش برای دانش آموزان هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا با زندگی مثبت‌تری روبرو شوند. با اینکه برخی از انیمیشن‌ها جنبه‌های خلاقانه‌ای را به تصویر می‌کشند، اما این انیمیشن‌ها به عنوان یک بستر مناسب برای آموزش ارزش‌های اخلاقی در زندگی برای آن‌ها عمل می‌کنند.

این مسئله به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به فرهنگ کشورشان نزدیک‌تر شوند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا در مورد افکار‌ها بیشتر بیاموزند. علاوه بر این، این فیلم‌ها می‌توانند تعامل اجتماعی خود را بهبود بخشند و علاقه آن‌ها را به فرهنگ و زبان‌شان افزایش دهند.

Bakuman

بهترین انیمیشن های انگیزشی

انیمیشن های انگیزشی

این فیلم درباره عزم و پشتکار پسر جوانی به نام موریتاکا ماشیرو است که به همراه همکلاسی خود آکیتو تاکاگی برای رسیدن به هدف تبدیل شدن به یک نویسنده یا (مانگاکای) حرفه‌ای تلاش کرد. تقریباً تمام جنبه‌های زندگی از جمله عاشقانه، موقعیت‌های واقعی، درام و کمدی در این فیلم پوشش داده شده است تا همه مخاطبان را تا پایان این انیمه مشتاق نگه دارد.

این انیمه واقعاً الهام‌بخش است و یکی از بهترین انیمیشن های انگیزشی می‌باشد زیرا به ما نشان می‌دهد که برخی از ارزش‌ها را در زندگی حفظ کنیم و در عین حال به دنبال رویاهایی مانند پشتکار، خرد و تلاش باشیم. اگر به دنبال هدفی در زندگی هستید و چیزی شما را از آن باز می‌دارد، این فیلم می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد و به شما کمک کند تا خودتان را باور کنید.

A Place Further Than the Universe

بهترین انیمیشن های انگیزشی

بهترین کارتون های انگیزشی دنیا

این انیمیشن داستان دختری به نام ماری تمکی را روایت می‌کند که همیشه هدفش بزرگ شدن در زندگی بود، اما به دلیل ترس، از اهدافش عقب نشینی کرد. وقتی از تصمیم شیراسه برای دستیابی به آنچه در زندگی می‌خواست الهام گرفت، وضعیت ناگهان تغییر کرد.

روشی که او به طور خستگی ناپذیر برای رسیدن به اهدافش به کار گرفته بود، باعث شد که از شرایط معمولی خود خارج شود و برای ایجاد زندگی خارق العاده تلاش کند. این فیلم به همه توصیه می‌کند که از افراد موفق اطراف خود الهام بگیرند و از امکاناتی که زندگی ارائه می‌دهد برای بزرگ شدن استفاده کنند.

Finding Nemo

بهترین انیمیشن های انگیزشی

انیمیشن انگیزشی والت دیزنی

این انیمیشن در مورد عشقِ پدر به پسرش است که او قصد دارد پسرش را پیدا کند. در این راستا، فیلم پیام زیبایی از ارزش‌های خانوادگی را منتقل می‌کند. پسر او در دریای آزاد گم شد زیرا به هشدارهای پدرش در مورد خطرات اقیانوس توجه نمی‌کرد.

شخصیت دیگری به نام دُری (dory) به همه الهام می‌دهد که با وجود چالش‌ها یا موانعی که برایتان پیش می‌آید هرگز از رویاهایتان دست نکشید که این مسئله این انیمیشن را به یکی از بهترین انیمیشن های انگیزشی تبدیل می‌کند. دانش‌آموزان با این انیمیشن انگیزه پیدا می‌کنند تا از منطقه آسایش خود خارج شوند و همچنین اهمیت کار تیمی و دوستی را یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های دیزنی

One Piece

بهترین انیمیشن های انگیزشی

انیمیشن های انگیزشی 2023

این یک فیلم انیمیشنی بسیار جذاب با عناصر سرگرم کننده زیادی است که مخاطب را در طول داستان مشتاق نگه می‌دارد. این انیمیشن در مورد مرد جوانی است که به طور اتفاقی یک میوه لاستیکی خورد و بدنش خاصیت لاستیکی پیدا کرد.

داستان از زمانی شروع شد که که او با کمک خدمه‌اش به دنبال گنج نهایی جهان می‌گشت. روشی که او به آرزویش رسید واقعاً برای دانش‌آموزان الهام‌بخش است که علیرغم مشکلاتی که زندگی پیش روی آن‌ها می‌گذارد، رویای خود را دنبال کنند و همیشه مثبت بمانند.

بیشتر بخوانید: نقد سریال لایو اکشن وان پیس ؛ بهترین اقتباس تاریخ سینما

Grave of the Fireflies

بهترین انیمیشن های انگیزشی

این فیلم الهام بخش دربارهٔ داستان یک پسر جوان و برادر کوچکش است که در جریان جنگ جهانی دوم در ژاپن از والدینشان جدا شده‌اند. آن‌ها برای زندگی در مواجهه با حوادثی که در اطرافشان رخ می‌دهد، مبارزه می‌کنند. این فیلم پیام زیبایی از تفکرات مثبت در برابر واقعیت منتقل می‌کند.

اگر شما در روزهای سختی قرار دارید، از رویاهایتان دست نکشید و ناامید نشوید. این داستان می‌تواند پیامی از تفکر مثبت و نگاه به سمت روزهای روشن را منتقل کند.

Fairy Tail

بهترین انیمیشن های انگیزشی

نسل کنونی جوانان که بیشتر متمایل به عصر دیجیتال هستند، ارزش روابط را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد که تلاش کافی‌ای برای حفظ روابط نمی‌کنند. این فیلم به زیبایی دوستی‌ها و دیگر روابط و ذات ارتباطی که میان آن‌ها برقرار است را نشان می‌دهد.

این برای جوانان کنونی الهام‌بخش است تا زمانی را برای روابط خود صرف کنند. کار تیمی، تصمیم‌گیری و همبستگی برای دستیابی به آنچه که باور دارند، می‌تواند تغییری عمده در نگرش بینندگان نسبت به نزدیک شدن به زندگی بهتر ایجاد کند. همچنین این فیلم پیامی بسیار الهام بخش را منتقل می‌کند: “زمانی که به تسلیم شدن فکر می‌کنید، به دلیلی که شما را تا به اینجا رسانده است فکر کنید.

Toy Story (3)

بهترین انیمیشن های انگیزشی

داستان این فیلم برای کودکان جالب می‌باشد زیرا در مورد اسباب بازی‌هایی است که به اشتباه به یک مهدکودک تحویل داده شده‌اند. وودی در نقش کسی می‌باشد که در صدد متقاعد کردن اسباب بازی‌های باقی مانده برای بازگشت به خانه است. این فیلم پیام شگفت انگیزی درباره ارزش دوران کودکی، گذشته و همچنین دوستی را به اشتراک می‌گذارد.

دانش‌آموزان می‌توانند از این فیلم یاد بگیرند که چگونه برای چیزهایی که بیشترین ارزش را دارند، ارزش قائل شوند و به آن‌ها پایبند باشند و چگونه برای حفظ امید و اعتماد به زندگی تلاش کنند.

Pokemon

بهترین انیمیشن های انگیزشی

داستان این انیمیشن دربارهٔ ماجراهای (آش کچوم) و دوستانش است. دانشجویان از تمرینات سختی که برای رسیدن به هدف خود، یعنی تبدیل شدن به یک استاد پوکِمون می‌گذرانند، الهام خواهند گرفت. این انیمیشن به نوعی مرتبط با امیدها و آرزوهای نسل جوان کنونی است.

شخصیت داستان دارای ارزش‌های انسانی است و تمایل او به کمک به نیازمندان واقعاً برای جوانان الهام‌بخش است. این فیلم پیام‌های مثبتی از جمله دنبال کردن رویاها، سخت‌کوشی، دوستی و کمک به دیگران را منتقل می‌کند و به دلیل همین پیام‌ها به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های انگیزشی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کوتوله ها در انیمه را بشناسید

One Per Person

 بهترین انیمیشن های انگیزشی

انیمیشن های انگیزشی کوتاه

انیمیشن (One Per Person)، یک فیلم کوتاه است که توسط استودیوی “Traceback” تولید شده است. این استودیوی انیمیشن بخاطر پروژه‌های منحصر به فرد و خلاقانه‌اش شناخته می‌شود. این فیلم به داستان دلگرم‌کننده‌ای از یک شخص تنها می‌پردازد که یک دستگاه جادویی کشف می‌کند که هر روزه می‌تواند یک کلون از خودش ایجاد کند.

همچنین با ایجاد کلون‌های بیشتر و بیشتر، او توسط این اشخاص جدید مورد همراهی و حمایت قرار می‌گیرد. با این حال، هنگامی که کلون‌ها شروع به توسعه خواسته‌ها و رویاهای خود می‌کنند، تضادهایی بروز می‌دهند و این مسئله باعث می‌شود که شخص اصلی با پیامدهای اقدامات خود رو به رو شود. با تصاویر شگفت‌انگیز و داستانی تامل‌برانگیز، انیمیشن (One Per Person) به موضوعاتی از جمله هویت، تنهایی و پیچیدگی‌های روابط انسانی می‌پردازد.

Soul

 بهترین انیمیشن های انگیزشی

انیمیشن های انگیزشی جدید

بکی از بهترین انیمیشن های انگیزشی ، یعنی “روح”، انیمیشنِ سال 2020 از استودیوی پیکسار بود که توسط شرکت والت‌ دیزنی پیکچرز منتشر شد. این انیمشین که به کارگردانی پیت داکتر و داستان‌نویسی جو گاردنر می‌باشد، معلم موسیقی و نوازنده‌ی جاز شگفت‌انگیزی را به تصویر می‌کشد.

پس از تجربه‌ای نزدیک به مرگ، جو و روحی به نام ۲۲ با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و سفری را برای یافتن معنای واقعی زندگی و کشف هدف آن، شروع می‌کنند. این انیمیشن که در مورد مضامینی همچون هویت، اشتیاق و تعقیب رویاها است، به دلیل اصالت، داستان گویی صمیمانه و انیمیشن خیره کننده خود، تحسین منتقدان را به دست آورد و در مراسم جوایز اسکار، لقبِ بهترین انیمیشن بلند را دریافت کرد.

raya and the last dragon

 بهترین انیمیشن های انگیزشی

کارتون انگیزشی جدید

رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon)، انیمیشنی است که در سال ۲۰۲۱ توسط استودیو انیمیشن والت دیزنی ساخته شده است. داستان این انیمیشن درباره جنگجوی جوانی به نام “رایا” است که ماموریت دارد آخرین اژدها را پیدا کرده و با کمک آن، سرزمین خود را از نابودی توسط نیروهای تاریکی که آن را تهدید می‌کنند، نجات دهد.

بازیگران و صداپیشگان این فیلم عمدتا از منطقه آسیا و جنوب شرقی جهان هستند و پیام‌هایی درباره اعتماد، بخشش و اتحاد به مخاطبان منتقل می‌کنند و به همین دلیل این انیمیشن به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های انگیزشی شناخته می‌شود.

به دلیل کیفیت انیمیشن، صداگذاری عالی و پیام قوی خود، رایا و آخرین اژدها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در سال ۲۰۲۱ از طریق پریمیر اکسس در سینماها و پلتفرم دیزنی پلاس منتشر شد.

The Incredibles

بهترین انیمیشن های انگیزشی

این انیمیشن و همچنین قسمت جدیدش، جزء جدیدترین انیمیشن های روانشناسی می‌باشد که برای دانشجویان واقعاً جذاب است زیرا داستان خانواده‌ای از ابرقهرمانان را روایت می‌کند. این انیمیشن نشان می‌دهد که آن‌ها چگونه برای نجات خانواده‌شان با شروران مبارزه کردند.

در کل داستان این فیلم دربارهٔ اعتماد به خود است و همچنین توصیه می‌کند که ترس از خودمان بودن را نداشته باشید. این انیمیشنِ کلاسیک بسیار الهام‌بخش است و همه را تشویق می‌کند که بر روی هدف‌های خود تصمیم‌گیری کنند و با فکر کردن به گذشته سرگرم نشوند.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های سریالی سال 2022

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های انگیزشی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو