معرفی ۱۰ انیمه جذاب و دیدنی برای طرفداران Naruto

معرفی ۱۰ انیمه جذاب و دیدنی برای طرفداران Naruto


منبع: گیمفا

3

1402/8/8

12:01


انیمه Naruto به حدی جذاب و منحصر به فرد است که پیدا کردن اثری در حد و اندازه آن بسیار چالش‌برانگیز بوده و شاید که تنها برخی از مجموعه‌های نامدار این مدیوم بتواند طرفدارانش را راضی نگه دارد.

معرفی ۱۰ انیمه جذاب و دیدنی برای طرفداران Naruto

انیمه Naruto به حدی جذاب و منحصر به فرد است که پیدا کردن اثری در حد و اندازه آن بسیار چالش‌برانگیز بوده و شاید که تنها برخی از مجموعه‌های نامدار این مدیوم بتواند طرفدارانش را راضی نگه دارد.

مسئله‌ای که در قبال انیمه‌هایی طولانی همچون Naruto (ناروتو) می‌تواند برای طرفدارانش دردسرساز شود در این است که کیفیت بالای آن در کنار تعداد قسمت‌های متعدد سبب می‌شود تا پس از پایان چنین مجموعه‌ای، احساس سردرگمی به مخاطب دست داده و پیدا کردن جایگزینی که بتواند در حد و اندازه آن ظاهر شود، به امری چالش‌برانگیز تبدیل می‌شود.

مجموعه Naruto اساساً یکی از آثار بسیار محبوب مدیوم انیمه به شمار رفته تا حدی که به یکی از نمادهای آن تبدیل شده است. اثری که مانگای آن توسط ماساشی کیشیموتو خلق شده و انیمه‌ای اقتباسی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ دریافت نموده است. با این حال دنباله معنوی آن که تحت عنوان Boruto (بوروتو) شناخته می‌شود، با افت کیفیت فاحشی در طی سال‌های اخیر مواجه شده تا حدی که بسیاری از طرفداران ناروتو از تماشای ادامه آن صرف نظر کرده‌اند.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ معرفی ۱۰ انیمه جذاب و تماشایی برای طرفداران و دوست داران Naruto رفته‌ایم. انیمه‌هایی که برخی در زمان خود حتی رقیبی برای Naruto بوده و برخی دیگر طی سال‌های اخیر با الهام از آن مجموعه، روایاتی هیجان‌انگیز را برای مخاطبین این مدیوم پدید آورده‌اند.

انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)

  • ۶ فصل و ۱۳۸ قسمت

انیمه My Hero Academia را به نوعی می‌توان تکامل یافته بیگ تری (بلیچ، وان پیس و ناروتو) خطاب کرد که برای مخاطبین امروزی پدید آورده شده است.

در دنیای این انیمه نیز شاهد حضور شخصیت‌هایی با قدرت‌های متنوع هستیم که در بستری از ژانر ابرقهرمانی، همان مسیری را طی می‌کنند که زمانی ناروتو و ساسوکه در دوران خود رقم زده بودند؛ با این تفاوت که شیوه روایت داستان حالت مدرن‌تری به خود گرفته است. My Hero Academia با انبوهی از ابرقهرمانان و ابرشروران، سکانس‌های مبارزاتی بسیار حماسی و پر زد و خورد را رقم زده و در این بین داستان‌های ارزشمندی را نیز روایت می‌کند که گاهاً مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار داده است.

انیمه Black Clover (شبدر سیاه)

  • ۴ فصل و ۱۷۰ قسمت

آستا، قهرمان مجموعه Black Clover را شاید بتوان به وجه آمیخته با جادوی ناروتویی تشبیه کرد که در قرون وسطی برای تبدیل شدن به پادشاه جادوگران وقایعی حماسی را رقم می‌زند.

او به عنوان یک کودک یتیم، سختی‌های بسیار زیادی را در طول زندگی تجربه کرد و حتی از تمامی دنیا نیز طرد شده بود. با این حال رویای او برای تبدیل شدن به پادشاه جادوگران بسیار هدفمندتر از آن بود که وی را تسلیم نماید. به همین سبب نیز وارد مسیری شد که سلسله‌ای از اتفاقات جذاب و دیوانه‌وار را رقم می‌زد. حتی شیوه آشنایی آستا با رقیب قدرتمندش تفاوت چندانی با ناروتو و ساسوکه نداشته و چنین مسائلی سبب شده تا با قاطعیت بگوییم که فرصت دادن به انیمه Black Clover می‌تواند حسابی شما را شگفت‌زده نماید.

انیمه Bleach (بلیچ)

  • ۱۷ فصل و ۳۹۲ قسمت

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در یک بازه زمانی مدیوم انیمه شاهد رقابت تنگاتنگ بیگ تری بود که هر یک از آن‌ها تشابهات بسیاری با یکدیگر داشته و سازندگان هر کدام برای سرافزاری از این رقابت دست به انجام هر کار دیوانه‌واری می‌زدند.

یکی از اعضای بیگ تری، Bleach نام دارد که پس از گذشت ۱۰ سال به واسطه آرک جدید Thousand-Year Blood War (جنگ خونین هزارساله) بازگشت پر سر و صدا و بسیار موفقی را رقم زده است تا قدرت خود را به رقبایش یادآوری نماید. ایچیگو کوروساکی به مانند ناروتو، مسیر قهرمانانه خود را از هیچ پایه‌گذاری کرد تا به واسطه توانایی‌های بی حد و اندازه‌اش، مسیری حماسی را رقم زده و مبارزاتی فراموش نشدنی در مدیوم انیمه را به ارمغان بیاورد. حتی تاریکی درون این شخصیت نیز تشابهات بسیاری با ناروتو داشته و این مسئله می‌تواند تماشای Bleach را بیش از پیش مهم جلوه کند.

انیمه Chainsaw Man (مرد اره‌برقی)

  • ۱ فصل و ۱۲ قسمت

پس از معرفی چندین اثر طولاین و قدیمی، نوبت یه یکی از آثار جدید مدیوم انیمه رسیده که نیامده، حسابی سر و صدا به راه انداخته است.

انیمه Chainsaw Man با الهام از بزرگانی نظیر خود ناروتو سعی دارد تا دنیای تیره و تاریکی را به تصویر بکشد که قهرمان اصلی از زمین و زمان طرد شده و برای پیدا کردن جایگاه و هویت خود در چنین فضایی، با وقایع شوکه‌کننده‌ای روبرو می‌شود. دنجی نیز به مانند شخص ناروتو در مسیر رویارویی با تهدیدات بزرگ و کوچک، یاد می‌گیرد که عشق ورزیده، با غم و اندوه دست و پنجه نرم کرده و در نهایت پس از کسب تجربه‌های گوناگون، روی پاهای خودش ایستاده و دنیا را نجات دهد. البته مسئله‌ای که Chainsaw Man را متفاوت جلوه می‌دهد، میزان خشونت و خون و خونریزی سکانس‌هایش می‌باشد که در نوع خود منحصر به فرد جلوه کرده است.

انیمه One Piece (وان پیس)

  • ۲۰ فصل و ۱۰۷۵ قسمت

در نهایت می‌رسیم به نخستین و طولانی‌ترین ضلح بیگ تری یعنی One Piece که دیگر شهرت خاص خود را داشته و اساساً جایگاه فعلی مدیوم انیمه وام‌دار این مجموعه قدیمی بوده است.

مسئله‌ای که تماشای انیمه One Piece را برای مخاطب تازه وارد، ترسناک و چالش‌برانگیز جلوه می‌دهد، تعداد قسمت‌های طولانی آن می‌باشد که عملاً با جمع تمامی قسمت‌های Naruto و Bleach برابری کرده است. با این حال اگر که بتوانید به این مجموعه زمان داده و قسمت‌های قدیمی آن که برای استاندارد امروزی کمی غیرقابل قبول جلوه می‌دهد را تحمل نمایید، با اثری طرف خواهید شد که نه تنها دل کندن از آن غیرممکن خواهد بود، بلکه چه بسا دنیا و شخصیت‌هایی به مراتب جذابتری از ناروتو را نیز ارائه دهد که تا حدی که حتی می‌تواند تبدیل به انیمه مورد علاقه‌تان شده و دیگر نیازی به پیدا کردن جایگزین برای Naruto نداشته باشید.

انیمه Jujutsu Kaisen (جوجوتسو کایسن)

  • ۲ فصل و ۲۷ قسمت

انیمه Jujutsu Kaisen یکی از آثار ارزشمند و به شدت درگیر کننده مدیای امروز به شمار می‌رود که المان‌های بسیاری را از بیگ تری الهام گرفته است.

با این حال باید گفت که چنین تشابهاتی بی‌دلیل نبوده است؛ زیرا گگه آکوتامی به عنوان خالق این مجموعه، علاقه بسیار زیادی به تاریخچه Naruto داشته و به صورت خیلی واضح آن را الهام‌بخش Jujutsu Kaisen اعلام کرده است. به همین سبب نیز اشاره‌های گوناگونی به محصول ماساشی کیشیموتو داشته که مخاطبین ریزبین این مجموعه را می‌تواند شگفت‌زده نماید. از نمونه‌های بارز این مسئله می‌توان به چگونگی اجرای تکنیک‌های شخصیت‌های اصلی اشاره کرد که مشابه سینگال‌های دستی شینوبی‌ها بوده و یا حتی لباس شخصیت یوجی ایتادوری که اشاره‌ای به ژاکت ناروتو داشته است.

انیمه Demon Slayer (اهریمن کش)

  • ۳ فصل و ۴۵ قسمت

بسیاری از مخاطبین انیمه اعتقاد دارند که Demon Slayer جزو معدود آثاری می‌باشد که هر نسل به پخش درآمده و استاندارد مدیوم انیمه را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. کاری که ناروتو، بلیچ و وان پیس در دوره‌ و نسل خود انجام داده‌ بودند.

نکته‌ای که انیمه Demon Slayer را فارغ از شخصیت و دنیای جذابش، در این مدیوم مهم جلوه داده، سکانس‌های مبارزاتش می‌باشد که دست کمی از شاهکار هنری نداشته و عملاً به نماد این مجموعه تبدیل شده است. در حالی که این مجموعه طرفداران خاص خودش را گردآوری کرده اما همچنان می‌توانی المان‌های مشابهی را پیدا کنیم که می‌تواند طرفداران قدیمی Naruto را به وجد بیاورد. همچنین نباید فراموش کرد که در آرک اخیر Demon Slayer شاهد صحنه کاملاً مشابهی با یکی از وقایع ناروتو هستیم که حضور تانجیرو در جنگل و سر و کار داشتن با شمشیری تازه، به نوعی ادای احترام به ساخته ماساشی کیشیموتو بوده است.

انیمه Dragon Ball Z (دراگون بال زد)

  • ۹ فصل و ۲۹۱ قسمت

مجموعه Dragon Ball Z اگرچه قدیمی‌تر از آثاری نظیر بلیچ و ناروتو به شمار می‌رود و هیچگاه در بیگ تری قرار نمی‌گیرد اما به حدی در مدیوم انیمه و ژانر شونن انقلابی ظاهر شده که تاثیراتش بر انیمه‌های نام برده شده کاملاً واضح بوده است.

حماسه گوکو و اکشن دیوانه‌وار دراگون بال زد به حدی نوین و درخشان ظاهر شده که انیمه‌ای همچون Naruto برای موفقیت الهامات بسیاری از آن گرفته است. می‌توان گفت که از جهات بسیاری، ناروتو الگویی را دنبال کرد که در دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط انیمه Dragon Ball Z پایه‌گذاری شده بود و به همین سبب نیز طرفداران ناروتو با تماشای این مجموعه نه تنها نیاز خود را تمام و کمال برطرف خواهند کرد، بلکه به خودی خود شاهد یکی از آثار شاهکار و تاریخ‌ساز مدیوم انیمه نیز خواهند بود که استانداردهایش حتی امروزه نیز می‌تواند هر بیننده‌ای را به وجد بیاورد.

انیمه Hunter X Hunter (هانتر x هانتر)

  • ۶ فصل و ۱۴۸ قسمت

ماساشی کیشیموتو برای خلق Naruto از بزرگان بسیاری الهام گرفت که یکی از آن‌ها یوشیهیرو توگاشی مغز متفکر Hunter X Hunter بوده است.

شاید جالب باشد تا بدانید که ماساشی کیشیموتو یکی از طرفداران پر و پا قرص مجموعه اول Hunter X Hunter بود تا حدی که خود شخص یوشیهیرو توگاشی برای خلق ناروتو، پیشنهادات و راهنمایی‌های گوناگونی را ارائه داد تا توسط مانگاکای آن مورد استفاده قرار بگیرد. حتی اگر که از تشابهات و الهامات این ۲ انیمه فاصله بگیریم، باید گفت که Hunter X Hunter به خودی خود یکی از زیباترین انیمه‌هایی است که هر بیننده‌ای را می‌تواند جذب کرده و شخصیت‌ها و وقایعی به یاد ماندنی و جذاب را به ارمغان آورده که تماشای آن بر هر مخاطبی از دنیای انیمه مخصوصاً طرفداران ناروتو به امری واجب تبدیل شده است.

انیمه Hell’s Paradise (بهشت جهنمی)

  • ۱ فصل و ۱۲ قسمت

در نهایت می‌رسیم به شاهکار ساخته شده توسط استودیو ماپا یعنی Hell’s Paradise که از مانگای یوجی کاکو مورد اقتباس قرار گرفته و بدون شک بینندگان Naruto را شیفته خود خواهد کرد.

این انیمه به خودی خود نه تنها ارزشمند و تماشایی جلوه کرده و پتانسیل تبدیل شدن به یکی از آثار نمادین دنیای انیمه را در خود نشان داده است، بلکه تشابهات بسیاری با مجموعه ناروتو داشته و “نامه‌ای عاشقانه” برای طرفداران این مجموعه محسوب می‌شود. از شخصیت اصلی Hell’s Paradise گرفته که به عنوان یک نینجا از سنین کودکی تحت آموزش قرار گرفته تا شیوه اجرای برخی از تکنیک و جادوها، شاهد انواع و اقسام اشاره‌های جذاب و دیدنی به Naruto هستیم. همچنین نباید فراموش کرد که در اقدامی جنجالی و ارزشمند، ساخته ماپا به تمامی کلیشه‌ها و المان‌های تعریف شده حول محور شینوبی‌ها پشت کرده و دست به تغییراتی ریسکی و جالب توجه می‌زند که دیدگاه سنتی نسبت به این قشر را در نزد دیدگان مخاطب به چالش می‌کشد.


آیا روزی می‌توان جانشین برحق و ارزشمندی را برای بیگ تری در نظر گرفت؟ آثار دیگی را سراغ دارید که بتوانند حال و هوایی همچون Naruto را برای طرفدارانش به ارمغان بیاورد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو