معرفی ۱۰ دنیای دیوانه‌وار و وحشی در مدیوم انیمه

معرفی ۱۰ دنیای دیوانه‌وار و وحشی در مدیوم انیمه


منبع: گیمفا

3

1402/7/22

12:01


برخی از آثار مدیوم انیمه از دنیاهایی دیوانه‌وار، وحشی و غیرقابل تصور برخوردار هستند که قطعاً زندگی در آن‌ها به مانند یک کابوس وحشتناک خواهد بود.

معرفی ۱۰ دنیای دیوانه‌وار و وحشی در مدیوم انیمه

برخی از آثار مدیوم انیمه از دنیاهایی دیوانه‌وار، وحشی و غیرقابل تصور برخوردار هستند که قطعاً زندگی در آن‌ها به مانند یک کابوس وحشتناک خواهد بود.

یکی از مولفه‌های مهم آثار مدیوم انیمه، به تصویر کشیدن دنیایی منحصر به فردی است که می‌بایست از المان‌های خیال‌پردازانه جذابی بهره برده باشد. در حالی که برخی از دنیاهای به تصویر کشیده شده در این مدیوم فانتزی دوست داشتنی داشته که آرزوی هر کسی زندگی در آن خواهد بود، در برخی دیگری از انیمه‌ها نیز شاهد به تصویر کشیدن دنیاهای بسیار تیره و تاریک و خطرناکی هستیم که قطعاً گذراندن حتی ۱ روز در آن کابوسی غیرقابل تصور خواهد بود.

چنین دنیاهای خطرناک و دیوانه‌واری حتی برای قهرمانان داستانشان نیز زمینه‌ساز به وقوع پیوستن رخدادهای بسیار تلخ و زجرآوری بوده که روح و روان آن‌ها را حتی تا سر حد جنون پیش برده است. مسئله‌ای که شاید تنها تماشا کردنشان به حد کافی تاثیرگذار بوده باشد، چه بسا که طرفدارانشان حتی روزی بخواهند رویای زندگی در آن‌ها را در تصوراتشان جای دهند.

به همین سبب نیز در مقاله امروز به سراغ معرفی ۱۰ دنیا از انیمه‌هایی رفته‌ایم که مرگ اتفاق بسیار ساده و پیش پا افتاده‌ای در آن می‌باشد. مرگی که می‌تواند به شیوه‌های بسیار وحشتناک و دردناکی برای ساکنینش به وقوع پیوسته و مفهوم “بقا” چندان ارزشی در آن‌ها نخواهد داشت. پس در ادامه این مقاله جذاب و خواندنی با ما همراه باشید.

دنیای انیمه Attack On Titan (حمله به تایتان)

قطعاً زندگی در پس دیوارهای عظیمی و بلند دنیای Attack on Titan می‌تواند برای ساکنینش در وهله اول مسئله‌ای پر رمز و راز و سوال برانگیز باشد.

با این حال زمانی که بهفمید چه موجوداتی در پس این دیوارها انتظار کشتار و خوردن شما را می‌کشند، ترجیح می‌دهید تا هیچوقت در سرزمین پارادایس متولد نشوید. دنیایی که بالاخره یک روز دیوارهای آن فرو ریخته و سیل تایتان‌های کریه، آدم‌خوار و غول پیکر روانه شهرها شده که منجر به راه افتادن دریایی از خون انسان‌های بی‌گناهی است دست کمی از زندانی را نداشته‌اند. یکی از مسائلی که در محبوبیت انیمه Attack on Titan تاثیر به سزایی داشته است، سربازان به اصطلاح همه فن حریفی بوده‌اند که با دستگاه منحصر به فرد خود می‌توانند از هر مانعی عبور کنند؛ سربازانی که بیشتر از مردم عادی در تهدید نابودی قرار داشته و تصور این که عضوی از آن‌ها باشید، یعنی هر لحظه باید برای تکه و پاره شدن توسط تایتان‌ها آمادگی داشته باشید.

دنیای انیمه Sabikui Bisco (بیسکو زنگ خوار)

در دنیای انیمه Sabikui Bisco رویارویی با یک باد ساده می‌توند شما را از هستی ساقط نماید!

در این انیمه سراسر جهان با بادی آخرالزمانی دست و پنجه نرم می‌کند که هر کجا وزیدن کند، آن را به جهنمی خشک و غیرقابل سکونت تبدیل کرده و هر موجود زنده‌ای ساکن در آن جا را تمام و کمال نابود می‌کند. نکته دردناک و تلخ ماجرا در این است که شما اساساً هیچ کجا امنیت و آرامش نخواهد داشت؛ از زیر زمین گرفته تا پشت درهای بسته و غیرقابل نفود، تنها کافیست تا ذره‌ای از این باد با شما تداخل پیدا نماید تا به طرز دیوانه‌واری کشته شوید و حتی مرده شما نیز برای زنده‌ها خطرساز خواهد بود؛ زیرا نوعی قارچ و هاگ از شما تولید شده که می‌تواند دیگران را مسموم نماید. دنیای بی‌رحم و کابوس‌وار Sabikui Bisco تنها یک قهرمان دارد و آن هم کسی نیست جز جوانی به نام بیسکو آکابوشی که می‌تواند دنیا را به حالت قبل بازگردانده و بشریت را نجات دهد.

دنیای انیمه Parasyte: The Maxim (انگل: قاعده کلی)

تصور کنید بیگانگان به زمین حمله کرده و با شیوع یک انگل عجیب و غریب، کنترل اعضای بدن شما را در دست گرفته و شما به واسطه همین اعضا، خورده و کشته می‌شوید!

دنیای انیمه Parasyte: The Maxim یکی از حال بهم زن‌ترین نمونه‌های به تصویر کشیده شده در هر مدیومی می‌باشد که از هر کابوس قابل تصوری، دیوانه‌وارتر عمل کرده است. دنیایی که نوعی انگل از طریق بیگانگان در سراسر جهان رها شده که به طریق مختلفی می‌تواند وارد بدن شما شده و کنترل آن را بر عهده بگیرد تا در نهایت به عنوان یک طعمه برای دیگران آماده شوید. نکته وحشتناک ماجرا در این است که عملاً به هیچکس نمی‌توانید اعتماد کنید، چون مشخص نیست که او انسانی عادی باشد یا انگلی در ظاهر انسان که برای میل کردن شما مشغول زمینه‌چینی شرایط می‌باشد.

دنیای انیمه Akudama Drive (آکوداما درایو)

یکی از آرزوهای همیشگی بشریت زندگی در دنیای سایبرپانکی و پاد-آرمان‌شهر با انواع و اقسام تکنولوژی‌های نوین و هیجان‌انگیز می‌باشد که انیمه Akudama Drive در ظاهر می‌تواند چنین شرایطی را برای شما مهیا نماید.

با این حال زرق و برق دنیای سایبرپانکی این انیمه نشان از جامعه‌ای رو به ابتذال و نابودی دارد که بقا در آن قطعاً کار هر کسی نبوده و باید انسانیت خود را زیر پا بگذارید تا بلکه بتوانید روزها را در Akudama Drive دوام آورید. شهر کانسای با وجود زیبایی و جذابیتی که دارد اما در باطن از سیستم استبدادی دیوانه‌واری بهره می‌برد که از خشونت و دزدی و غارت گرفته تا هر ویژگی غیرقابل تصوری را می‌تواند در خود جای دهد و در این بین چیزی به اسم عدالت هیچ جایی نخواهد داشت. مخصوصاً آن که آدمکش‌ها بدون هیچ محدودیت و سرکوبی می‌توانند آزادانه در این شهر به گشت و گذار پرداخته و هر کسی که سر راهشان باشد را به بی‌رحمانه‌ترین شیوه ممکن سلاخی نمایند و هیچ مامور و قانونی وجود ندارد که واژه “امنیت” را برای مردم دنیای Akudama Drive به ارمغان بیاورد.

دنیای انیمه Chainsaw Man (مرد اره‌برقی)

همین اسم مرد اره‌برقی کافیست تا نخواهید در دنیایی به زندگی بپردازید که روز خود را با دیدن سلاخی شدن انسان‌ها و هیولاها در خیابان آغاز نمایید.

دنیای انیمه Chainsaw Man میزبان زندگی هیولاهایی است که ویرانی و کشتار یک تفریح برای آن‌ها بوده و به عنوان مثال شاهد موجودی به نام “اهریمن تفنگی” هستیم که خیلی شیک و راحت می‌تواند تنها در عرض ۵ دقیقه، ۱ میلیون نفر را در سراسر جهان قلع و قمع نماید. زندگی در قامت یک انسان قطعاً کابوسی غیرقابل تصور خواهد بود که حتی ثانیه‌ها نیز مفهوم خود را از دست داده و شما به هیچ عنوان در میان هزاران اهریمن عجیب و غریب شانسی برای بقا نخواهید داشت. مگر آن که شانس آورده و خود جزوی از اهریمنان دنیای Chainsaw Man باشید و با بهره‌گیزی از قدرت‌های ماورایی بتوانید امنیت خودتان را حتی برای چند روز بیشتر تضمین نمایید.

دنیای انیمه Devilman: Crybaby (دویل‌من: کرای‌بیبی)

در ظاهر دنیای انیمه Devilman: Crybaby تفاوت چندانی با دنیای ما انسان‌ها در واقعیت نداشته و در ابتدا این مسئله می‌تواند دوست‌داران این مجموعه را به اشتباه بیندازد.

با این حال در باطن چنین دنیایی شاهد وجود اهریمنانی هستیم که تهدیدی بالقوه برای بشریت بوده و به عنوان مثال، در مهمانی‌های خصوصی خود، انسان‌ها را تنها به عنوان تفریح و نمایش سلاخی می‌کنند و اگر که خیلی خوش شانس باشید، از تکه و پاره شدنتان جلوگیری شده و میزبان موجودیت اهریمنان در بدنتان خواهید بود تا هر کاری که دوست دارند را انجام دهند. دنیای انیمه Devilman: Crybaby به شکلی تاثیرگذار نمایش می‌دهد که شاید این اهریمنان باشند که شرایط را غیرقابل زندگی جلوه داده‌اند اما در باطن انسان‌هایی پلید، خودخواه و سودجو چنین شرایطی را برای آن‌ها مهیا کرده‌ و در نهایت می‌رسیم به این که حتی در دنیای کابوس‌وارانه‌ای همچون انیمه Devilman: Crybaby باز هم این انسان‌ها هستند که نابودی و هرج و مرج را به ارمغان آورده‌اند.

دنیای انیمه One-Punch Man (مرد تک مشتی)

شاید که با خودتان سوال کنید دنیای انیمه One-Punch Man با وجود ابرقهرمانی همچون سایتاما چگونه می‌تواند خطرناک جلوه نماید؟ باید گفت که مبارزه سایتاما با دشمنانش برای حفظ امنیت بشریت در اصل خود به تنهایی می‌تواند یک شهر را با خاک یکسان نماید.

اصولاً دشمنان سایتاما در این انیمه شامل موجوداتی با قدرت‌های دیوانه‌وار و باورنکردنی هستند که با حرکت یک انگشت می‌تواند یک شهر کامل را از هستی ساقط نمایند. این مسئله در کنار قدرت‌های خود شخص سایتاما نیز می‌تواند به کابوسی غیرقابل تصور تبدیل شود که زندگی انسان‌ها را بی‌ارزش و پوچ جلوه داده است. تصور کنید که در دنیای انیمه One-Punch Man مشغول سپری کردن روزمره خود هستید که سر و کله یکی از دشمنان این ابرقهرمان پیدا شده و او برای جلب توجه وی، شما و محل زندگی‌تان را تا کیلومترها با خاک یکسان می‌کند! قطعاً هیچکس جز خود شخص سایتاما نمی‌تواند تضمینی برای زندگی در چنین دنیای غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد.

دنیای انیمه Tokyo Ghoul (توکیو غول)

زندگی در دنیایی که حتی صمیمی‌ترین دوست و عضو خانواده شما نیز می‌تواند غولی آدم‌خوار ولی غیرقابل تشخیص باشد، به حد کافی دیوانه‌وار و تلخ است که حتی تصورش نیز هر انسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انیمه Tokyo Ghoul در عین این که یکی از منحصر به فردترین دنیاهای مرتبط با هیولاهای آدم‌خوار را به تصویر کشیده، آن را بسیار کابوس‌وار و وحشتناک نیز جلوه داده است. دنیایی که در سراسر جهان هیولاهایی با ظاهر و سطح هوشی همچون بشریت در آن به زندگی پرداخته و برای بقا نیاز به خوردن انسان‌ها دارند که طعمه آن‌ها می‌تواند هر کسی بوده باشد؛ حتی عزیزترین شخص زندگی‌شان. نکته وحشتناک ماجرا در این است که برخلاف باقی آثار دنیای انیمه که لااقل یک هم‌بستگی در بین هیولاهایش جریان دارد اما غول‌های انیمه Tokyo Ghoul بین خودشان نیز جنگ و درگیری داشته و حتی آن‌ها نیز می‌توانند توسط هم‌نوعانشان خورده و کشته شوند.

دنیای انیمه Seraph of the End: Vampire Reign (پایان جهان: سلطنت خون‌آشام)

خون‌آشام‌ها پای ثابت هر مدیومی از سرگرمی بوده که شاید هیچ دنیایی به اندازه دنیای انیمه Seraph of the End: Vampire Reign را تلخ و دردناک جلوه نداده باشند.

در این انیمه شاهد دنیایی هستیم که بسیاری از افراد بالای ۱۳ سال به شکلی غیرقابل توضیح کشته شده و عملاً جمعیت جهان تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. مسئله‌ای که سبب شده تا خون‌آشام‌ها از مخفیگاه‌های خود به بیرون سرازیر شده و نه تنها کشتاری وحشتناک را در قبال ۱۰ درصد انسان باقی مانده انجام می‌دهند، بلکه هر کسی که زنده می‌ماند را نیز به بردگی گرفته و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند. با این حال بشریت نشان داده که هیچگاه تسلیم نخواهد شد و به همین سبب نیز گروهی از نوجوانان در بند خون‌آشام‌ها بالاخره بر علیه این موجودات بی‌رحم به پا خواسته و به واسطه سلاح‌هایی خاص و منحصر به فرد، برای نجات باقی مانده بشریت اعلان جنگ می‌کنند که علی‌رغم حماسه آفرینی‌های بسیار اما زندگی در چنین دنیایی را وحشتناک و دیوانه‌وار جلوه کرده است.

دنیای انیمه Dorohedoro (دوروهه‌دورو)

نگاه به دنیای رنگارنگ و جذاب Dorohedoro نداشته باشید که در باطن با یکی از تاریک‌ترین دنیاهای به تصویر کشیده شده در مقایسه با تمامی مدیوم‌های سرگرمی طرف خواهیم بود.

دنیای این انیمه به ۲ بخش تقسیم می‌شود. در یک بخش شاهد موجودات زنده‌ای دردمند و ضعیف هستیم که شرایط زندگی آن‌ها به حدی وحشتناک است که عملاً امیدی به فردای خود ندارند. در بخش دیگر نیز شاهد حضور موجوداتی هستیم که گذران زندگی آن‌ها وابسته به نابودی موجودات زنده بخش نخست می‌باشد؛ بدین صورت که بخش اول در اصل یک آزمایشگاه برای بخش دوم در نظر گرفته می‌شود که موجودات در آن را با بلایا و وقایعی که حتی نمی‌توانید تصور نمایید، درگیر کرده تا نتایج آن را مشاهده نمایند. با این حال حتی بخش دوم نیز علی‌رغم ظاهر متمدنانه‌ای که دارد اما غرق در بی‌عدالتی و فساد بوده و این سلسله مسائل سبب شده تا دنیای Dorohedoro به صورت کلی و فارغ از این که در کدام بخش به زندگی بپردازید، بسیار کثیف و کابوس‌وار می‌باشد.


آیا دنیای دیگی را در مدیوم انیمه سراغ دارید که این گونه وحشی، خشن و غیرقابل سکونت جلوه کرده باشد؟ آیا دنیای انیمه‌ای همچون Made in Abyss نیز می‌تواند جایگاهی در این لیست داشته باشد؟ دنیای واقعی ما به خودی خود می‌تواند ترسناک و غیرقابل زندگی جلوه نماید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو