معرفی انیمه گنگستا؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی انیمه گنگستا؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات


منبع: پلازا

5

1402/6/15

20:10


معرفی انیمه گنگستا؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه گنگستا یکی از انیمه های جذاب سینن است که هر اوتاکویی باید قبل از مرگ آن را تماشا کند. اگر می‌خواهید درباره انیمه gangsta بیشتر بدانید، تا انتها با پلازا همراه باشید.

انیمه گنگستا توجه بسیاری از اوتاکوها را به خود جلب کرده است؛ چرا که خط داستانی بسیار متفاوتی را دنبال می‌کند. شخصیت‌پردازی قوی و همچنین صحنه‌های مبارزه‌ جذاب آن سبب شده تا طرفداران ژانر سینن این انیمه را جز 10 انیمه برتر سینن بدانند. اگر شما هم یک انیمه سینن جذاب و پر از صحنه‌های اکشن و درام شگفت‌انگیز می‌خواهید، انیمه گنگستا را از دست ندهید.

فهرست مطالب

داستان انیمه گنگستا

امتیازات انیمه گنگستا

در شهر خیالی ارگاستولوم (Ergastulum)، دزدان خرده‌پا، فاحشه‌ها، قاتلانی که مانند آب خوردن آدم می‌کشند و همچنین «ناپایداران» در کنار هم زندگی می‌کنند. ناپایدارها با اسم‌هایی همچون پلاک‌دارها و گرگ و میش‌ها نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها انسان‌هایی با اختلال ژنتیکی هستند که طی یک آزمایش، پا به زندگی دیگر انسان‌ها گذاشته‌اند. آن‌ها از بقیه قوی‌ترند و همچنین به خوبی توانایی انتقال احساسات خود را ندارند. به همین دلیل، از سوی خاندان‌های بزرگ شهر به بردگی گرفته می‌شدند. این خاندان‌ها از آنان برای کشت و کشتار و محافظت از مال خود استفاده می‌کردند. بنابراین، در پیش چشمان مردم چیزی جز هیولاهایی در کالبد انسان نیستند.

ناپایدارها، با توجه به قدرت فیزیکی که دارد رتبه‌بندی می‌شود. رتبه‌ آن‌ها از S شروع و به D ختم می‌شود؛ قوی‌ترین‌ها رتبه S و ضعیف‌ترین‌ها رتبه D هستند. این رتبه‌ها بر روی پلاک‌هایی از گردن آن‌ها آویزان شده است. هر کدام از ناپایدارها دارای یک پیمانکار است. پیمانکار کسی است که به آن‌ها دستور می‌دهد و همانند ارباب او عمل می‌کند.

در طی سال‌ها، جنبش‌های مختلف ضد ناپایدارها شکل می‌گرفت. مردم دوست نداشتند انسان‌هایی که به راحتی دست به کشتن می‌زدند را در کنار خود داشته باشند. اما این امر، برای وریک و نیکولاس صدق نمی‌کرد.

وریک یک انسان عادی است و نیکولاس نیز یک ناپایدار است که وریک را پیمانکار خود می‌داند. این دو گذشته‌ای تاریک و پیچیده دارند که هرگز نتوانسته‌اند از آن فرار کنند. تلاش‌های آنان برای زنده ماندن در شهر مخوفشان سبب شده تا دست به کارهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، بزنند. همه چیز بین این دو طبق روال همیشگیش پیش می‌رود. این دو از سوی افراد ثروتمند اجیر شده و دست به کشتن، دزدیدن و غیره می‌زنند. تا این که در شهر یک باند مافیایی شروع به کشتن ناپایدارها می‌کند.

پلیس نیز که از کشف و دستگیری این باند عاجز مانده بود، از این دو کمک می‌خواهد. وریک و نیکولاس نیز قبول کرده و وارد بازی ترسناک و بی‌رحمانه‌ای می‌شوند.

شخصیت های انیمه گنگستا

داستان عمدتا بر روی دو شخصیت اصلی متمرکز است. درواقع، این وریک و نیکولاس هستند که بار داستان را به دوش می‌کشند. با این حال، شخصیت‌های دیگری نیز وجود دارند که به جذاب‌تر شدن داستان و رشد شخصیت‌های اصلی آن کمک می‌کنند. کاراکترهای انیمه گنگستا به شرح زیر هستند:

وریک آرکانجلو (Worick Arcangelo)

معرفی انیمه گنگستا

وریک در یک خانواده بسیار ثروتمند و سرشناس به دنیا آمد. با این حال، به دلیل این که مجبور بود بداخلاقی‌ها و شکنجه‌های پدرش را تحمل کند، زندگی شادی نداشت. در سن 13 سالگی، وریک و نیکولاس با هم آشنا می‌شوند. نیکولاس که یک ناپایدار بود، از تمام دستورات وریک اطاعت می‌کرد. اما وریک هیچگاه خود را ارباب نیکولاس نمی‌دانست و او را به چشم یک ابزار نمی‌دید، بلکه می‌خواست با او دوست شود.

به همین دلیل، از همان لحظه آشنایی سعی کرد به او خواندن و نوشتن بیاموزد و برای بهتر ارتباط برقرار کردن با او، زبان اشاره را یاد بگیرید؛ چرا که نیکولاس یک ناشنوا بود.

جونیچی سونابه (Junichi Suwabe) ویس اکتور معروف ژاپنی، صداپیشگی او را برعهده دارد. سونابه با صدای طلایی و جذاب خود تاکنون در انیمه‌های بی‌شماری حضور داشته است. از بین انیمه‌هایی که او دوبله کرده می‌توان به انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت سوکونا (Sukuna) و انیمه یوری روی یخ به جای شخصیت دوست داشتنی ویکتور نیکیفوروف (Viktor Nikiforov) اشاره کرد.

نیکولاس براون (Nicolas Brown)

شخصیت های انیمه گنگستا

نیکولاس یک ناپایدار ناشنوا است. مادر او یک فاحشه و پدر او نیز یکی از محافظان خاندان والاس بود. پدرش بعد از تولد نیکولاس مادرش را به قتل رسانده و از نیکولاس نیز برای رسیدن به اهدافش سواستفاده می‌‌کرد. او برای محافظت از وریک به عمارت آن‌ها آورده می‌شود. بسیاری او را یک هیولا می‌دانند، اما نیکولاس قلبی از طلا دارد و بسیار مهربان است. او از دوستانش محافظت می‌کند و نسبت به زن‌ها و بچه‌ها بسیار دل‌رحم و بامحبت است.

به طور طبیعی او یک ناپایدار سطح B/5 است، اما با مصرف بیش از حد داروی سلبرر، سطح A/0 را به دست می‌آورد. به همین دلیل، به او حقه‌باز می‌گویند.

ویس اکتور بااستعداد ژاپنی، کنجیرو تسودا (Kenjiro Tsuda) صداپیشگی نیکولاس را برعهده دارد. از آن جایی که نیکولاس یک ناشنوا است، صحبت کردن به جای آن مطمئنا بسیار سخت بود. با این حال، تسودا آن را بسیار عالی دوبله کرده است. کنجیرو تسودا در انیمه‌هایی مانند جوجوتسو کایسن به جای کنتو نانامی (Kento Nanami) صحبت کرده است.

الکس بندتو (Alex Benedetto)

کاراکترهای انیمه گنگستا

الکس در یک باند خلافکار به عنوان یک فاحشه کار می‌کرد. او پس از اینکه پلیس از نیک و وریک می‌خواهد باندی که الکس برایش کار می‌کرد را از بین ببرند، به تیم هندی‌من ملحق می‌شود. او فقط چند چیز، از جمله نام خود، را به یاد می‌آورد. اما برادرکوچک و زادگاهش را از یاد برده است.

الکس تحت تاثیر دارویی قرار دارد که در باندی که در گذشته برای آن کار می‌کرد، به منظور مطیع کردن زنان به او می‌خوراندند. به مرور زمان و با کمک وریک و نیکولاس بهبود پیدا می‌کند.

ویس اکتور الکس، مامیکو نوتو (Mamiko Noto) است. او در انیمه توهم بهشتی به جای شخصیت آسورا (Asura) صحبت کرده است.

دکتر تئو (Dr. Theo)

دانلود انیمه gangsta

دکتر تئو دکتری است که معمولا تمامی ناپایدارها به او مراجعه می‌کنند. او یک درمانگاه کوچک در منطقه 7 را اداره می‌کند. همچنین سعی می‌کند بین باندهای رقیب بی‌طرف بماند. او دو انگشت دست چپش را از دست داده است. دکتر تئو فردی مهربان است، اما زمانی که کلینیک او و نینا تهدید می‌شوند، وجهه تاریک پنهانی خود را نشان می‌دهد.

دوبلور این شخصیت ساتوشی میکامی (Satoshi Mikami) است. میکامی در انیمه‌های کمی دوبله کرده است با این حال در بین آثار او انیمه‌های معروفی همانند شبدر سیاه و انیمه 86 نیز وجود دارد. او در انیمه شبدر سیاه به جای شخصیت فانزل کروگر (Fanzell Kruger) و در انیمه 86 به جای شخصیت جرومه کارلستال (Jerome Carlstahl) صحبت کرده است.

چاد ادکینز (Chad Adkins)

نقد انیمه gangsta

در انیمه gangsta، چاد ادکینز یک افسر پلیس در ارگاستولوم است. او نیک و وریک را برای انجام کارهای پلیس استخدام می‌کند. چاد اغلب مجبور می‌شود آشفتگی‌های آن‌ها را تمیز کند. زمانی که نیک و وریک نوجوان بودند، ادکینز به عنوان محافظ و پدرشان از آن‌ها مراقبت می‌کرد.

تتسو کانائو (Tetsuo Kanao) ویس اکتور این شخصیت است. او در انیمه کلاسیک و خاطره‌انگیز Yu Yu Hakusho به جای شخصیت بویی (Bui) صحبت کرده است.

نقد انیمه gangsta

انیمه گنگستا داستانی سرشار از پستی‌ها و بلندی‌های مختلف است. این انیمه تاحدودی واقع‌گرایانه است اما از مضامین تخیلی نیز برای جذاب‌تر شدن داستان استفاده کرده است. ژانر انیمه gangsta اکشن، درام و گانگستری است. تلفیق ماهرانه و هوشمندانه این ژانرها با هم، سبب شده انیمه Gangsta بین طرفداران انیمه محبوب واقع شود. لازم به ذکر است که انیمه گنگستا دارای مضامین بزرگسالانه نیز هست، به همین دلیل تماشای آن برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

این انیمه با معرفی انسان‌های خارق العاده‌ای به نام ناپایدارها، سعی داشته تاحدودی نشان دهد تبعیض نژادی در هر جامعه‌ای و نسبت به هر قشری صورت گیرد. مهم نیست آن قشر از مردم قوی باشند یا ضعیف، زمانی که نفرت وجود داشته باشد عده‌ای از مردم باید ظلم را تحمل کنند.

همچنین در انیمه gangsta به دوستی و اهمیت آن نیز اشاره شده است. دو دوست می‌توانند تنها با درکنار هم ماندن بر دردهای مشترکشان غلبه کرده و از سد آن‌ها عبور کنند. درست همانطور که وریک و نیکولاس، هم به خود کمک می‌کردند و هم از الکس که یک زن بی جا و مکان بود محافظت کردند.

این انیمه به کارگردانی شوکو موراسه (Shūkō Murase) و کویچی هاتسومی (Kōichi Hatsumi) ساخته شده است. زمان پخش انیمه گنگستا نیز به تاریخ 1 جولای 2015 (10 تیر 1394) برمی‌گردد.

تعداد قسمت های انیمه گنگستا در 12 اپیزود خلاصه می‌شود. با این حال، پیش بینی شده است که این انیمه در آینده یک فصل دوم نیز خواهد داشت. اگر نمی‌توانید تا زمان انتشار فصل دوم صبر کنید، می‌توانید سری به مانگای آن بزنید.

امتیازات انیمه گنگستا

بررسی انیمه gangsta تاکنون در سایت‌های مختلف و توسط مخاطبین بسیاری صورت گرفته است. به طوری که در سایت‌های نقد فیلم و سریال توانسته نمرات خوبی را از آن‌ خود کند. این انیمه در سایت MyAnimeList با رای بیش از 273 هزار نفر نمره 7.4 و در سایت IMDb نمره 7.2 را به دست آورده است. چنین نمرات خوبی می‌تواند شما را به دانلود انیمه gangsta ترغیب کند.

کلام آخر

انیمه gangsta یکی از بهترین انیمه های سینن و گانگستری است. این انیمه هم می‌تواند نظر طرفداران ژانر اکشن را به خود جلب کند و هم اوتاکوهایی که عاشق انیمه های درام هستند. از این که در معرفی انیمه گنگستا همراه پلازا بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب و تماشای این انیمه زیبا، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو