واکسن جدید کووید-19ممکن است هفته آینده در دسترس باشند

منبع: فوت و فن

4

1402/6/17

00:20


واکسن به‌روز شده که بهترین محافظت را در برابر نسخه‌های فعلی ویروسی که بیماری کووید-19 را ایجاد می‌کند، ممکن است هفته آینده در دسترس باشد.

واکسن جدید کووید-19ممکن است هفته آینده در دسترس باشند

واکسن به‌روز شده که بهترین محافظت را در برابر نسخه‌های فعلی ویروسی که بیماری کووید-19 را ایجاد می‌کند، ممکن است هفته آینده در دسترس باشد.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، سه مرحله انتظار می‌رود در روزهای آینده انجام شود. ابتدا، سازمان غذا و دارو (FDA) به صورت رسمی واکسن‌ها را تأیید می‌کند. سپس، یک تیم مستقل از مشاوران مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در تاریخ 12 سپتامبر دوره‌ای برگزار می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند که چه کسانی باید این تزریقات را دریافت کنند. پس از آن، مدیر CDC باید تأیید کند. اگر این مراحل به سرعت انجام شود، این تزریقات ممکن است به عنوان زودترین تاریخ 13 سپتامبر در دسترس قرار بگیرند.

شرکت تولیدکننده واکسن، Moderna، در یک بیانیه منتشرشده در روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت “برای تأمین واکسن کووید-19 به‌روز شده خود منتظر موافقت‌های رسمی است” و همچنین توجه کرد که آزمایش‌های جدید نشان داده است که فرمول به‌روز شده این واکسن بسیار موثر در برابر نسخه‌های فعلی ویروس SARS-CoV-2 است، از جمله BA.2.86، EG.5 و FL.1.5.1.

چگونه واکسن‌های mRNA کووید-19 کار می‌کنند؟

 

 

بعضی از واکسن‌های کووید-19 به عنوان واکسن‌های mRNA شناخته می‌شوند. چگونه از واکسن‌های سنتی متفاوت هستند؟ و آیا واقعاً ویروس واقعی در آن‌ها وجود دارد؟

داده‌های جدیدی که در سه‌شنبه شب توسط CDC منتشر شد نشان می‌دهد که بستری‌ها و مرگ‌های ناشی از کووید ادامه رشد هفتگی دو رقمی خود را داشتند. بستری‌ها 16% افزایش یافته و کلیه 17,418 نفر به تازگی در هفته پایانی تا 26 اوت به دلیل عوارض ویروس بستری شده‌اند و مرگ‌ها تقریباً 18% افزایش یافته است. با این افزایش، تعداد مرگ‌ها هنوز هم در سطح تاریخی پایینی قرار دارد و هفتگی حدود 600 مورد گزارش شده است.

رشد فعلی در بستری‌ها با الگوی دیده شده در سال گذشته همخوانی ندارد. در تابستان سال 2022، بستری‌های ناشی از کووید در اوایل تابستان افزایش یافت، در اواخر ژوئیه به اوج خود رسید، سپس کاهش یافت و پس از آن در اوایل دسامبر دوباره افزایش یافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو