بیوگرافی هانده ارچل بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، رابطه عاشقانه و کارهای هنری او

بیوگرافی هانده ارچل بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، رابطه عاشقانه و کارهای هنری او


منبع: روزانه

6

1402/6/18

12:00


هانده ارچل از بازیگران خوش چهره و با استعداد سینمای ترکیه است که در ایران نیز از طرفداران بسیاری برخوردار است. ما امروز در مجله ادبی و هنری روزانه قصد داریم زندگی شخصی و هنری این بازیگر را زیر ذره‌بین ببریم پس در ادامه متن همراه ما باشید. تولد و اوایل زندگی هانده روزی پاییزی […]

بیوگرافی هانده ارچل بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، رابطه عاشقانه و کارهای هنری او

بیوگرافی هانده ارچل بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، رابطه عاشقانه و کارهای هنری او

هانده ارچل از بازیگران خوش چهره و با استعداد سینمای ترکیه است که در ایران نیز از طرفداران بسیاری برخوردار است. ما امروز در مجله ادبی و هنری روزانه قصد داریم زندگی شخصی و هنری این بازیگر را زیر ذره‌بین ببریم پس در ادامه متن همراه ما باشید.

تولد و اوایل زندگی

هانده روزی پاییزی در سال 1993 در شهر باندرمه استان بالیکسیر به دنیا آمد. پدرش کایا ارچل و مادرش آیلین ارچل هستند. او یک خواهر به نام غمزه دارد که 31 ساله است که هم فعالیت مدلینگ دارد و هم بازیگری می‌کند.

شوهر خواهر هانده نیز جانر ییلدیریم است.

دوران کودکی

دوران کودکی

هانده ارچل درباره دوران کودکی خود گفته است: در کودکی از نظر خانوادگی و دوستان بسیار خوش شانس بودیم، به هر حال فقط یک سال بین من و خواهر بزرگم غمزه اختلاف سنی وجود دارد.

می‌توانم بگویم ما دوقلو هستیم و با این بسیار متفاوتیم اما به همان اندازه هم شبیه همیم.

تحصیلات

هانده از کودکی عادت داشت در کنار مادربزرگ و پدربزرگش که آنها را دوست داشت وقت بگذراند و علاقه به بازیگری نیز در همان سال‌ها در وجودش پدیدار شد.

او علیرغم خواسته پدرش مبنی بر دنبال کردن رشته‌های پزشکی، وارد دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان شد و پس از ورود به حرفه بازیگری آن را رها کرد.

مرگ مادر

مرگ مادر

مادرش «آیلین ارچل» در سال 2018 بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

ورود به دنیای هنر

ورود به دنیای هنر

هانده ارچل در سال 2011 وقتی 18 ساله بود دوره‌های مدلینگ را با تشویق دوستانش شروع کرد تا اینکه یک‌سال بعد در مسابقات «دختر شایسته» ترکیه شرکت کرد.

او توانست در 10 سالگی به مقام اول برسد، سپس با اعزام به مسابقات جهانی توانست عنوان دومی را به نام خود و کشورش ثبت کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی باریش آردوچ و همسرش بازیگر ترک + عکس ها و اطلاعات زندگی شخصی هنری

بازیگری

بازیگری

او در ابتدا در سریال درخت زندگی نقش آفرینی نمود اما با بازی در مدرسه دیوانه در میان مردم بسیار محبوب و شناخته شد.

 اما شهرت او زمانی اوج گرفت که در فیلم دختران آفتاب، به عنوان کارکتر سلین به نقش آفرینی پرداخت.

سریال‌های معروف

سریال‌های معروف

سریال عشق حرف حالیش نمیشهAşk Laftan Anlamaz  یک کمدی جذاب و عاشقانه محصول 2016 بود که نقش مقابل هانده را در این سریال بوراک دنیز ایفا کرد. این اثر به شدت سر و صدا کرد و هنوز جزو بهترین آثار رمانتیک-کمدی ترکیه است.

 اثر بعدی و معروف ارچل سریال مروارید سیاه بود که در این اثر او با تولگا ساییشمان زوج هنری شد، این مجموعه برخلاف اثر پیشین یک سریال کاملا درام و عاشقانه بود.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

ر سال 2015 نخستین بار رابطه ارچل با بوراک سردار شانال بازیگر ترکیه ای تایید شد اما چند ماه بعد این رابطه به جدایی ختم شد و سرانجامی نداشت.

او پس از جدا شدن از بوراک وارد رابطه با یک بازیگر ترکیه ای دیگر به نام اکین مرت دایماز  شد که با شایعه دوستی او با مهمت دینجرلر این دوستی نیز سرانجامی نداشت.

مطلب مشابه: بیوگرافی جان یامان؛ عکس های جان یامان بازیگر ترکی نقش فرید در قرص ماه

رابطه با کرم بورسین

رابطه با کرم بورسین

در سال 2020 رسانه‌های ترکی از رابطه عاشقانه هانده ارچل و کرم بورسین (بازیگر ) پرده برداشتند، اما چند هفته بعد بورسین آن‌ را تکذیب کرد.

در نهایت، در سال 2021 این دو هنرمند رسما از رابطه خود پرده برداشتند ولی در مورد ازدواج گفتند که فعلا زود است درباره آن صحبت کنیم.

جدایی هانده از کرم

در نهایت هم رابطه هانده و کرم بورسین در سال 2022 میلادی و در کمتر از یک‌سال به جدایی ختم شد و آن‌ها بی‌سر و صدا از هم جدا شدند.

ارچل بدون هیچ توضیحی تمام عکس‌های مشترک خود با کرم را از صفحه اینستاگرامش حذف کرد و او را در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آنفالو کرد.

رابطه با کان ییلدیریم

رابطه با کان ییلدیریم

هانده ارچل در سال 2022 با «کان ییلدیریم» بازیگر 36 ساله وارد رابطه شده است اما بسیاری از طرفدارانش به این رابطه هم امید چندانی ندارند.

تغییر وزن یا عمل زیبایی؟

تغییر وزن یا عمل زیبایی؟

وقتی به عکس واقعی هانده ارچل نگاهی بیاندازید. تغییرات او را از اول شروع بازیگری تا کنون می‌بینید. برخی این تغییرات را ناشی از عمل جراحی زیبایی می‌دانستند ‌و عکس‌هایی در فضای مجازی با عنوان هانده ارچل قبل از عمل و بعد از آن منتشر کرده بودند.

 اما حقیقت این است که خانم ارچل در واقع مقدار زیادی وزن از دست داده و دلیل این تغییر چهره نیز دقیقا همین موضوع است.

مطلب مشابه: بیوگرافی نورگل یشیلچای بازیگر زن ترک و بازیگر فیلم جن زیبا و زندگی شخصی اش

حیوانات خانگی

حیوانات خانگی

من از بچگی سگ داشتم اما وقتی برای دانشگاه به استانبول آمدم یک شب در خیابان با گربه بی سرپناهی مواجه شدم و او را بلافاصله به خانه‌ام آوردم.

بعد از مدتی گرب‌ه ام از خانه رفت و دیگر بازنگشت، بعد آن بود که سگ‌هایم به نام نوچه، نیبلا و آزول وارد زندگیم شدند.

شخصیت هانده از نظر خودش

من شخصیت آرامی ندارم و همیشه هیجان زده‌ام البته من در یک قسمتی از زندگی‌ام دچار مالیخولیایی (افسردگی) شدم و احساس تنهایی می‌کردم.

حال بیشتر اوقات مثل دیوانه‌ها رفتار می‌کنم ، همه مردم را دوست دارم و از آنجا که مردم را دوست دارم لبخند می‌زنم و حس خوبی دارم.

علاقه به دی‌کاپریو

علاقه به دی‌کاپریو

من در تمام زندگی هنری‌ام فقط یک رویا دارد آن هم این است که روزی با ستاره‌های هالیوود از جمله رایان گاسلینگ و لئوناردو دی کاپریو همبازی شوم.

علاقه به سفر

هانده ارچل در مورد علاقه زیاد خود به سفر و تفریح می‌گوید: حاضرم با هدفون، کتاب و کوله پشتی خود به کل دنیا سفر کنم.

شخصیت من با تفریح آمیخته شده است. تقریبا همه افراد بعد از شنیدن کلمه مسافرت، یاد سفر به مکان‌های گردشگری میوفتن اما من عمق تفریح رو در یوگا و مدیتیشن میبینم اما به طور کلی، عاشق مسافرت و تفریح هستم.

فضای مجازی

همیشه عکس‌هایی را با فالوور هایم به اشتراک می‌گذارم که حس و حال واقعی من را نشان می‌دهد.

 این افزایش فالوور برای خود من هم جالب و هیجان انگیز بود.

 صفحات مجازی گاهی باعث ترس من می‌شوند، چرا که  افرادی که در آنجا هستند، بدون شناسنامه‌اند و این موضوع برای من آزار دهنده می‌باشد.

 به همین دلیل به تازگی تلاش کرده‌ام تا کمتر از اکانت‌ها و حساب‌های کاربری خود در دنیایی مجازی استفاده کنم و اما هانده ارچل از دیگر علاقه‌مندی هایش در دنیایی هنر می‌گوید و آن هم، خوانندگی است.

 علاقه به هنری که قطعا وجود مورات در آن بی تاثیر نبوده!

مطلب مشابه: بهترین سریال‌ های ترکی؛ لیست 20 سریال برتر ترکی با داستان آنها

بهترین فیلم و سریال های هانده ارچل

ما در ادامه متن بهترین فیلم و سریال های هانده ارچل را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، پس در ادامه متن همراه ما باشید.

عزیزه

عزیزه

  • نام انگلیسی: Azize
  • کارگردان: ولکن کوکاتورک
  • بازیگران: هانده آرچل، سرکان آلتینتاس، بوگرا گلسوی
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: درام، اکشن
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 18
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.6

این سریال اکشن از هانده ارچل از متفاوترین آثار اوست که در سال 2019 پخش شد. در این سریال ترکی بازیگرانی همچون سرکان آلتینتاس و بوگرا گلسوی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این سریال درباره خانواده ی آلپان‌ها یکی از بزرگترین خانواده‌های مافیایی ترکیه است. خانواده عزیزه هم شخصا بدست این خانواده از هم پاشیده شده است. عزیزه از دوران کودکی شاهد این بود که خانوادش مدام تحت فشار آلپانها قرار میگیرند.

 حالا عزیزه (ملک) بزرگ شده و تنها چیزی که اونو به زندگی امیدوار میکنه حضور برادرش است. عزیزه فکر انتقام گرفتن را فراموش کرده بود ولی آلپان‌ها بعد از سال‌ها به برادرش ییعیت هم آسیب می‌رسانند و بعد از آن عزیزه قسم می‌خورد که انتقام خود را از آلپان‌ها بگیره ولی در این راه عاشق کارتال، پسر آلپان‌ها می‌شود و…

چکاوک

چکاوک

  • نام انگلیسی: Çalıkuşu
  • کارگردان: چاقان ایرماک
  • بازیگران: فخریه اوجن، بوراک اوزچیویت، هانده آرچل، الیف اسکندر، بیگم کوتوک
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: رمانتیک، درام
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 30
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.4

این سریال نسبت به دیگر سریال‌های ترکی، اثری با قسمت‌های کم به حساب می‌آید. در این سریال عاشقانه دیگر بازیگر جذاب ترکی یعنی فخریه اوجن نیز حضور دارد که ترکیب او با هانده ارچل بر زیبایی سریال می‌افزاید.

داستان این سریال درباره یک دختر یتیم به نام ” فریده ” است که پدرش که افسر ارتش بوده است را از دست داده و تنها مرد زندگی‌اش پسر عمویش به نام ” کامران ” میباشد . ” فریده  و  کامران  به شدت به هم علاقه دارند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند.

 ولی شب عروسی ” فریده ” متوجه می‌شود که ” کامران ” به او وفادار نبوده و مراسم را به هم زده و از آن شهر فرار می‌کند…

دختران آفتاب

دختران آفتاب

  • نام انگلیسی: Güneşin Kızları
  • کارگردان: صدالله سلن
  • بازیگران: امره کینای، هانده ارچل، اوریم آلاسیا، تولگا ساریتاش، بورجو اوزبرک، برک آتان
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: درام، کمدی، رومانتیک
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 39
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.8

این سریال از همان نقطه اول باعث دیده شدنِ هانده ارچل شد. فضای کمدی و عاشقانه این فیلم بسیار دیده شد و در ایران نیز این سریال از استقبال خوبی برخوردار شد.

داستان این سریال درباره گونش یک زن سی‌و‌پنج ساله و معلم ادبیات است و همراه دختران دوقلویش نازلی و سلین که هفده ساله و دختر کوچکش پری که پانزده ساله است در ازمیر زندگی میکند.

همسر گونش ظفر سال‌ها پیش او و دخترانش را ترک کرده است. آن‌ها در ازمیر زندگی آرامی دارند. تا این که یک روز گونش با مردی بنام هالوگ مرت‌اوغلو آشنا می‌شود هالوگ و گونش در زمان کوتاهی عاشق هم می‌شوند. هالوک از گونش درخواست ازدواج می‌کند، گونش با این درخواست موافق است اما نازلی با این ازدواج مخالفت می‌کند او به هالوک حس خوبی ندارد و از اون خوشش نمیاد برعکس سلین با این ازدواج موافق است او این ازدواج را فرصت خوبی هم برای خودش و هم برای مادرش میداند.

 پری هم با ازدواج مادرش مخالفتی ندارد او به تصمیم مادرش احترام می‌گذارد. گونش و دخترانش وارد خانواده مرت‌اوغلو می‌شوند اما…

عشق حرف حالیش نمیشه

عشق حرف حالیش نمیشه

  • نام انگلیسی: Aşk Laftan Anlamaz
  • کارگردان: بوراک سایاشار، موگه اورلار
  • بازیگران: بوراک دنیز، هانده ارچل، اغوزهان کاربی
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: کمدی، درام
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 31
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

شاید معروف‌ترین و محبوب‌ترین سریال هانده ارچل که در آن با بوراک دنیز همبازی بوده است؛ سریال بسیار جذاب و دیدنی عشق حرف حالیش نمیشه است. هانده ارچل در این سریال بسیار دیده شد و چهره جذاب او نیز مورد تحسین همگان قرار گرفت.

داستان این سریال درباره یک دختر روستایی به‌نام حیات را به تصویر است که پدر و مادری سخت‌گیر دارد. حیات تصمیم می‌گیرد برای کار به شهر بیاید اما خیلی زود با رئیس خود به نام مورات آشنا می‌شود و طی اتفاقاتی به او علاقه‌مند می‌شود، حیات رازهایی دارد که اگر بر ملا شود ممکن است زندگی حرفه‌ای و رابطه‌اش خراب شود و…

مروارید سیاه

مروارید سیاه

  • نام انگلیسی:  Siyah İnci
  • کارگردان: بنال تایری
  • بازیگران: هانده ارچل، تولگاهان ساییشمان، برک هاکمان، یشیم بوبر
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 20
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.5

یکی دیگر از سریال‌های دیدنی هانده ارچل که برخلاف بیشتر سریال‌های او فضای کمدی ندارد، سریال جذاب و تماشایی مروارید سیاه است. روزانه دیدن این سریال را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کند.

داستان این سریال درباره هازال که دختر یک خانواده فقیر است که به همراه با مادر، خواهر ناتنی و پدر ناتنی اش زندگی میکند. او با کنان ماهیگیر شهر نامزد کرده و قرار است بزودی با یکدیگر ازدواج کنند. وورال نیز رئیس یک کمپانی و صاحب کار هازال است؛ او متوجه شباهت زیاد هازال و همسر سابقش که فوت کرده میشود و تصمیم میگیرد هازال را دعوت به یک مهمانی کند که در شب آن مهمانی….

حلقه

حلقه

  • نام انگلیسی: Halka
  • کارگردان: ولکان کجاتورک
  • بازیگران: نازان کسال، هانده ارچل، سرکان چای‌اوغلو، کان ییلدریم، هازال سوباشی، احمد ممتاز تایلان
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: اکشن، درام
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 19
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.7

یکی دیگر از سریال های هانده ارچل که در ژانر اکشن ساخته شده است. سریال جذاب و هیجانی حلقه به کارگردانی ولکان کجاتورک است که در سال 2019 و تنها در یک فصل پخش شد.

داستان این سریال درباره یک سازمان مافیایی است که تمام کارهای غیرقانونی ترکیه را کنترل می کنند. آنها از قدرت گرفتن یکی از اعضایشان واهمه دارند. برای همین اگر یکی از اعضا قدرت بگیرد، او را از میان بر می‌دارند. دو جوان به اسم کاعان و جهانگیر وارد یک عملیات انتقام بزرگ می‌شوند و …

تو در خانه‌ام را بزن

تو در خانه‌ام را بزن

  • نام انگلیسی: Sen Çal Kapımı
  • کارگردان: یوسف پیرحسن، اندر مهلار، آلتان دونمز
  • بازیگران: کرم بورسین، هانده ارچل، اوریم دوغان، آنیل ایلتر، نسلیهان یلدان، ستاره آکباش
  • سال ساخت: 2020
  • ژانر: عاشقانه
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت: 52
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

این سریال نیز همچون بیشتر سریال های هانده ارچل کمدی رمانتیک است. این سریال پس از پخش با اسقبال بسیاری روبرو شد و توانست در مدت زمان کوتاه به بازدید بسیاری دست یابد.

داستان این سریال درباره : ادا ییلدیز است که چاره ای جز ادامه تحصیل ندارد و با وجود تمام مشکلات مادی به تحصیلاتش ادامه میدهد.

او از طرف یک شرکت بزرگ بورس ادامه تحصیل در خارج از کشور دریافت میکند و با ذوق و شوق فراوانی تحصیلش در خارج را شروع میکند.

 ولی بورس تحصیلی از طرف شرکت قطع می‌شود. بعدها ادا متوجه میشود که کسی که بورس او را قطع کرده سرکان بولات، ولیعهد شرکت است…

مست عشق

مست عشق

  • نام انگلیسی: Mevlana Mest i Aşk
  • کارگردان: حسن فتحی
  • بازیگران: پارسا پیروزفر، شهاب حسینی، هانده ارچل، حسام منظور، سلما ارگچ
  • سال ساخت: 1400
  • ژانر: تاریخی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5

این سریال محصول مشترک ترکیه و ایران است که در آن بازیگران مهمی همچون هانده ارچل، شهاب حسینی و پارسا پیروزفر حضور دارند. این سریال درباره سلطانِ شعر پارسی یعنی مولان بزرگ است.

داستان این سریال درباره ر مولانا و شمس تبریزی دو تن از هنرمندان بزرگ و تاریخ می‌باشد و بیشتر به زندگی شخصی این دو پرداخته است و مشکلاتی که با همسران و خانواده خودشان دارند را به تصویر می‌کشد…

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه ما بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم درباره زندگی شخصی و هنری هانده ارچل بازیگر خوش‌چهره ترکی بنویسیم، ما همچنین در ادامه متن بهترین فیلم و سریال های هانده ارچل را به شما عزیزان معرفی کردیم تا در صورت علاقه به این هنرمند به تماشای آن‌ها بنشینید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو