بیوگرافی شبنم قربانی، از آغاز بازیگری تا دریافت سیمرغ

بیوگرافی شبنم قربانی، از آغاز بازیگری تا دریافت سیمرغ


منبع: پلازا

1

1402/12/29

11:38


بیوگرافی شبنم قربانی، از آغاز بازیگری تا دریافت سیمرغ

شبنم قربانی از بازیگران زن مستعد ایرانی، این روزها با دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر به شهرت زیادی رسیده است. از این رو در ادامه با بیوگرافی شبنم قربانی همراه شما می‌شویم.

شبنم قربانی بازیگر زن ایرانی متولد سال 1368 است. او بازیگری پشت دوربین را از سال 1397 با نقشی طناز در سریال لحظه گرگ و میش شروع کرد‌. پیش از آن نیز از سال 1395 در موسسه کارنامه دوره بازیگری دید. در سال 1396 نیز این هنرپیشه با تئاتر یک مساوی چهار نخستین گام‌های ورود به عرصه بازیگری خود را برداشت. خانم شبنم اولین حضور سینمایی خود را در سال 1398 با فیلم اولین برف شهاب حسینی تجربه کرد و دو سریال ملکه گدایان و سریال عشق کوفی باعث شهرت این بازیگر شدند. در سال 1402 خانم قربانی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر برای فیلم مجنون شد. در این مقاله پلازا با زندگی نامه شبنم قربانی همراه شما هستیم‌.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی شبنم قربانی

  • نام و نام خانوادگی: شبنم قربانی
  • تاریخ تولد: 19 تیر 1368
  • محل تولد: تهران، ایران
  • سن شبنم قربانی: 34 سال
  • قد شبنم قربانی: 165 سانتی متر
  • تحصیلات: فوق دیپلم کامپیوتر
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با امیر میرشکاری از سال 1399 تا کنون)
  • آدرس صفحه اینستاگرام شبنم قربانی: shabnamghorbani@

زندگی خصوصی شبنم قربانی

در این بخش بیوگرافی شبنم قربانی با زندگی شخصی او از تولد تا ازدواج همراه شما می‌شویم.

کودکی تا جوانی

خانم قربانی در نوزدهمین روز اولین ماه تابستان سال 1368 متولد شد. او اهل تهران است و پس از تکمیل تحصیلات دبیرستان وارد دانشگاه شد و در رشته کامپیوتر تحصیل کرد. این بازیگر تحصیلات را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد و پس از آن در سن 27 سالگی تصمیم گرفت به سمت بازیگری برود.

همسر شبنم قربانی

همسر شبنم قربانی

شروع بازیگری برای خانم قربانی خوش یمن بود و به گفته خودش که همسر و فرزندش را هدیه‌ای از جانب خدا می‌داند. خانم قربانی در 9 اسفند سال 1399 با آقای امین میرشکاری ازدواج کرد. آقای میرشکاری از سال 1382 فعالیت خود را به عنوان صدابردار شروع کرد و فرزند جهانگیر میرشکاری، صدابردار بزرگ سینما، است. حاصل ازدواج شبنم قربانی یک پسر به نام دانا است‌. البته این زوج یک دختر نیز دارند که بزرگتر از داناست. نام فرزند دختر مشخص نشده است.

زندگی شغلی شبنم قربانی

در این بخش بیوگرافی شبنم قربانی با مرور زندگی شغلی او همراه شما می‌شویم.

شروع بازیگری

فیلم های شبنم قربانی

خانم قربانی از سن کم به سمت بازیگری نرفت و زمانی که 27 ساله بود به موسسه کارنامه رفت تا بازیگری را آموزش ببیند. پس از یکسال با تئاتر  یک مساوی چهار روی صحنه حاضر شد و بعد از آن نمایش سایکوسیس را اجرا کرد. اولین حضور پشت دوربین خانم قربانی سال 1397 سریال محبوب لحظه گرگ و میش بود. نقش او در این مجموعه اگرچه فرعی بود اما توانست در ذهن مخاطب بماند. در سال 1398 نیز این بازیگر در فیلم اولین برف همبازی شهاب حسینی شد.

شهرت با ملکه گدایان

خانم باران کوثری نقشی کلیدی در زندگی هنری این بازیگر دارد‌. او سر تست یک فیلم با خانم باقری آشنا می‌شود و او را برای نقش سارا در سریال پرمخاطب ملکه گدایان معرفی می‌کند. امین محمودی پس از گرفتن تست از او، نقش را به بازیگر واگذار می‌‌کند. شبنم باقری در این سریال نقشی پیچیده داشت که به خوبی مورد استقبال مخاطب قرار گرفت. بعد از ملکه گدایان، نوبت حضور این بازیگر در سینما رسید. این بار خانم شبنم در فیلم مرد بازنده ایفای نقش داشت. او نقش مرضیه را در فیلم بازی می‌کرد.

سریال های شبنم قربانی

فعالیت بعدی این بازیگر سریال آفتاب پرست بود‌ و سرانجام در سال 1402 با ایفای نقش اصلی نائله در سریال عشق کوفی شهرت بیشتری کسب کرد. سپس در سینما فیلم‌ مجنون را بازی کرد و با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر، تبدیل به یک بازیکر سرشناس شد.

فیلم های شبنم قربانی

نام فیلمسالکارگردان
اولین برف2020حامی رمضان
مرد بازنده1400محمدحسین مهدویان
تمساح خونی1402جواد عزتی
مجنون1402مهدی شامحمدی

سریال های شبنم قربانی

سریال های شبنم قربانی

نام سریالسالکارگردان
لحظه گرگ و میش1397همایون اسعدیان
ملکه گدایان1399حسین سهیلی‌زاده
آفتاب پرست1401برزو نیک‌نژاد
عشق کوفی (تلویزیون)1402حسن آخوندپور

تئاترهای شبنم قربانی

نام اجراسال
یک مساوی چهار1396
سایکوسیس1397

تئاترهای شبنم قربانی

جوایز و افتخارات شبنم قربانی

خانم قربانی در سال 1402 برای فیلم مجنون برنوه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد و این اولین و تنها جایزه‌ای است که فعلا در لیست جوایز او می‌بینیم.

حواشی شبنم قربانی

حواشی شبنم قربانی

خانم قربانی اصولا اهل حاشیه نیست و سعی می‌کند بین زندگی شخصی و هنری خود حدودی قائل شود. تنها حاشیه این بازیگر مربوط به استایل و اتفاق‌های جشنواره فجر اوست. این هنرپیشه در اختتامیه جشنواره کت و دامن جالبی به تن داشت که مخاطبان از طرح شلوغ آن انتقاد کردند و آن را مناسب جشنواره ندانستند. همچنین این بازیگر با آوردن فرزند کوچک خود به روی صحنه، باعث حاشیه‌هایی شد. ظاهرا با آن لباس نگه داشتن یک کودک واقعا برای ایشان سخت بود. حتی کودک این بازیگر بر روی صحنه بی‌قراری نیز می‌کرد. به هر حال این اتفاقی است که برای هرکسی ممکن است پیش بیاید و حدکت ایشان صرفا کاری بود که بسیاری از مادرها در شرایط مشابه می‌کردند.

حقایق پنهان شبنم قربانی

در ادامه چند حقیقت جالب درباره این هنرپیشه بخوانید.

  • سریال ملکه گدایان باعث شهرت او شد.
  • خانم قربانی در جشنواره فجر 1402 دو فیلم برای شرکت داشتند.
  • این بازیگر ایفای نقش در سارای ملکه گدایان را چالش‌برانگیز می‌داند و او را کاراکتری ابتدا معصوم و سپس بدجنس می‌داند.
  • این هنرپیشه ایفای نقش یک همسر شهید را در فیلم مجنون داشت و آن را ادای دینی به همسران شجاع شهدا دانست.
  • خانم قربانی و پردیس احمدیه باهم دوست هستند.

آلبوم عکس های شبنم باقری

در این بخش بیوگرافی شبنم باقری چند عکس زیبا از او ببینید.

سخن نهایی

در این مقاله با بیوگرافی شبنم قربانی همراه شما بوده و سعی کردیم ابعاد مختلف زندگی این بازیگر را بررسی کنیم. خانم باقری در ابتدای راه بازیگری و موفقیت خود قرار دارند و امید است به موفقیت‌های بیشتری نیز در آینده برسند. نظر شما درباره نقش‌آفرینی‌های شبنم قربانی چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو