فیلم فرمانده ۲۰۲۳ ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم فرمانده ۲۰۲۳ ؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

3

1402/6/19

00:09


فیلم فرمانده ۲۰۲۳ ؛ داستان، بازیگران و نمرات

فیلم فرمانده ۲۰۲۳ یکی از فیلم‌های محصول کشور ایتالیا است که به تازگی منتشر شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Comandante 2023 آشنا شویم.

ژانر فیلم Comandante 2023 درام و جنگی است. ادواردو دی آنجلیس (Edoardo De Angelis) کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. از جمله بعضی از بازیگران این فیلم می‌توان پیرفرانچسکو فاوینو، یوهان هلدنبرگ، سیلویا دامیکو و آریانا دی کلادیو را نام برد. این فیلم در هشتادمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز (Venice International Film Festival) در تاریخ 30 آگوست 2023 برابر با 8 شهریور 1402 افتتاح شد. همچنین مدت زمان فیلم سینمایی فرمانده 2023 دو ساعت است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Comandante 2023 خواهیم پرداخت و در مورد داستان، نقدها و بعضی از بازیگران این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

داستان فیلم سینمایی فرمانده 2023

فیلم Comandante 2023

به طور خلاصه فیلم Comandante 2023 در مورد بخشی از نبرد اقیانوس اطلس (Battle of the Atlantic)‌ است و داستان سالواتوره تودارو را دنبال می‌کند که در آغاز جنگ جهانی دوم فرماندهی زیردریایی Cappellini نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا (Italian Royal Navy) را بر عهده دارد. در اکتبر سال 1940، وقتی در حال دریانوردی در اقیانوس اطلس بودند یک کشتی تجاری که بدون چراغ در تاریکی شب در حال حرکت بود می‌بینند که سپس متوجه می‌شوند که یک کشتی بلژیکی است و ناگهان به سمت زیردریایی و خدمه ایتالیایی آن تیراندازی می‌کند.

نبردی کوتاه اما شدید در جریان بود و در آن تودارو کشتی دشمن را با شلیک غرق می‌کند. در این مرحله است که او تصمیمی می‌گیرد که در تاریخ ماندگار می‌شود. آن تصمیم این بود که بیست و شش نفر از خدمه بلژیکی را از غرق شدن در وسط اقیانوس نجات دهد و قایق نجات آن‌ها را به نزدیکترین بندر امن بکسل کند. البته لازم است گفته شود که بعضی از منتقدان درباره این موضوع صحبت کردند که این داستان تاریخی کمیاب که در این فیلم به آن پرداخته شد نباید باعث شود حادثه‌های دیگری که در دوران نبرد آتلانتیک اتفاق افتادند نادیده گرفته شوند. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم فرمانده ۲۰۲۳ را تماشا کنید.

بازیگران فیلم فرمانده ۲۰۲۳ و نقش‌های آن‌ها  

در این بخش با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم فرمانده ۲۰۲۳ که کمی در مورد آن‌ها اطلاع داریم آشنا خواهیم شد.

پیرفرانچسکو فاوینو در نقش سالواتوره تودارو

بررسی فیلم فرمانده ۲۰۲۳

پیرفرانچسکو فاوینو (Pierfrancesco Favino)  یک بازیگر، صداپیشه و تهیه‌کننده اهل ایتالیا است که در تاریخ 24 آگوست 1969 برابر با 2 شهریور 1348 در رم (Rome) متولد شد. او در تعداد زیادی فیلم و سریال اروپایی و آمریکایی بازی کرده است و برنده 36 جایزه و کاندید دریافت 24 جایزه شده است. از جمله آثار معروفی که پیرفرانچسکو فاوینو در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان قسمت دوم مجموعه فیلم The Chronicles of Narnia را نام برد. پیرفرانچسکو فاوینو در فیلم Comandante 2023 در نقش کاراکتر سالواتوره تودارو (Salvatore Todaro) حضور داشته است.

یوهان هلدنبرگ در نقش ژرژ فوگلز

معرفی فیلم Comandante 2023

یوهان هلدنبرگ (Johan Heldenbergh) یک بازیگر، نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر و فیلم است که در تاریخ 9 فوریه 1967 برابر با 20 بهمن 1345 در بلژیک متولد شد. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم The Broken Circle Breakdown محصول سال 2012 را نام برد. یوهان هلدنبرگ در فیلم فرمانده ۲۰۲۳ ایفای نقش کاراکتر ژرژ فوگلز (Georges Vogels) را بر عهده داشته است.

سیلویا دامیکو در نقش رینا تودارو

داستان فیلم سینمایی فرمانده 2023

سیلویا دامیکو (Silvia D’Amico) یک بازیگر سینما و تلویزیون است که در تاریخ 4 می 1986 برابر با 14 اردیبهشت 1365 در رم در ایتالیا متولد شد. از جمله فیلم‌هایی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم The Place محصول سال 2017 را نام برد. سیلویا دامیکو در فیلم Comandante 2023 در نقش کاراکتر رینا تودارو (Rina Todaro) بازی کرده است.

آریانا دی کلادیو در نقش آنجلینا

نقد فیلم Comandante 2023

آریانا دی کلادیو (Arianna di Claudio) یک بازیگر، خواننده و موزیسین است که در سال 2001 در ایتالیا متولد شد. از جمله سریال‌هایی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان Penny on M.A.R.S. که از سال 2018 تا سال 2020 پخش می‌شد نام برد. آریانا دی کلادیو در فیلم فرمانده ۲۰۲۳ به ایفای نقش کاراکتر آنجلینا (Angelina) پرداخته است.

نقد فیلم Comandante 2023 و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم فرمانده ۲۰۲۳ و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 6.3 از 10، 30 از 100 و 43 از 100 را به دست آورده است. در ادامه می‌توانید خلاصه بعضی از نقدهایی که در مورد فیلم سینمایی فرمانده ۲۰۲۳ در سایت متاکریتیک قرار گرفته است مطالعه کنید.

TheWrap / بن کرول: 60

با وجود این که کارگردان ادواردو دی آنجلیس فضای بسیار کمی برای ظرافت و حتی علاقه کمتری به تفاوت‌های کوچک اخلاقی پیچیده پیدا می‌کند، او همچنان می‌تواند به خوبی تنش‌ها را از این ماموریت شجاعانه و شاید بی‌پروا و بدون ضرورت دور کند و دوربین خود را در اطراف خانه‌های همیشه تنگ بچرخاند. در حالی که دو خدمه که قبلا دشمن یکدیگر بودند و اکنون همراه با هم در کشتی حضور دارند در ناحیه‌ای ناشناخته سفر می‌کنند.

Screen Daily / لی مارشال: 50

فیلم Comandante 2023 فیلمی است که برای این تولید شده است که به ایتالیایی‌ها حس خوبی برای ایتالیایی بودن آن‌ها منتقل کند؛ در مورد پاستا، آهنگ‌های احساسی و نقش‌های جنسیتی کاملا مشخص. علاوه بر این به آن‌ها می‌گوید که چگونه ایتالیایی‌های خوبی باشند. بیشتر با نجات مردم در دریا، به طور کورکورانه از دستورات پیروی نکردن و دوست شدن و همراهی با ایتالیایی‌های دیگری که گویش‌های آن‌ها را متوجه نمی‌شوند.

Variety / اوون گلیبرمن: 50

اگر کاراکترها، جدای از سالواتوره، بیشتر پیشرفت کرده بودند، ممکن بود درام بیشتری در این اثر به وجود بیاید، اما فیلم فرمانده ۲۰۲۳، به روش قابل تحسین و کمی غم‌انگیز خود، به عنوان وسیله‌ای برای رساندن پیامی انسان‌دوستانه در نظر گرفته شده است.

The Hollywood Reporter / جردن مینتزر: 50

در حالی که دی آنجلیس می‌داند که چگونه کنش‌های درونی و لحظه‌های جدی و شدید را خلق کند، توانایی کوچک‌ترین اشاره‌ای به ظرافت ندارد.

The Telegraph / رابی کولین: 40

فیلم Comandante 2023 منتخبی از صحنه‌های عرق‌ریز و لباس‌هایی که بازوهای برآمده از آن‌ها مشخص است، از زندگی فرمانده واقعی زیردریایی به اسم سالواتوره تودارو که در این فیلم پیرفرانچسکو فاوینو نقش او را بازی می‌کند ارائه می‌دهد. این فیلم خیلی هم بد و ناخوشایند نیست.

The Guardian / کاترین بری: 40

دی آنجلیس فیلمسازی عضلانی را با سکانس‌های اکشن به اندازه کافی خوب ارائه می‌دهد.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم فرمانده ۲۰۲۳ پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن حرف زدیم. می‌توانید تریلر فیلم Comandante 2023 را تماشا کنید و اگر به فیلم‌های درام جنگی علاقه دارید و با وجود نمره‌های کمی که کسب کرده است حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این اثر برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنید دانلود فیلم Comandante 2023 را شروع کنید.

همچنین می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم Comandante و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. علاوه بر این اگر فیلم جدید دیگری دیده‌اید که به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید آن را تماشا کنند می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید تا مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو