بیوگرافی رضا صادقی خواننده مشکی پوش؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و بازیگری وی

بیوگرافی رضا صادقی خواننده مشکی پوش؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و بازیگری وی


منبع: تاپ ناز

4

1402/6/20

11:04


بیوگرافی رضا صادقی خواننده مشکی پوش؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و بازیگری وی

رضا صادقی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین خوانندگان ایرانی است که صدای خاص او باعث معروفیت وی در سرتاسر کشور است. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز قصد داریم تا نگاهی بر زندگی این هنرمند داشته باشیم؛ پس تا آخر همراه ما باشید.

تولد و اوایل زندگی

تولد و اوایل زندگی

رضا صادقی در 25 مررداد سال 1358 در بندر عباس به دنیا آمد.

او 4 خواهر و یک برادر به نام محمدرضا دارد.

رضا در دوران کودکی دچار مریضی می‌شود که دکتر برای درمان چند قرص و آمپول تجوز می‌کنند اما پس از تزریق آمپول حال او وخیم‌تر می‌شود.

بعد از مدتی می‌فهمند آمپول به اشتباه در عصب پایش زده شده و عوارض این تزریق باعث می‌شود او برای همیشه از زانو به پایین فلج شود.

کشف استعداد

پدرش حاج عباس، برای تقویت درس ریاضی رضا که چندان خوب نبود از معلمی خواهش می‌کند تا چند جلسه‌ای با رضا ریاضی کار کند.

در اولین جلسه بعد از حل مسال ریاضی معلم متوجه می‌شود رضا عاشق موسیقی است. همین موضوع موجب می‌شود تا جلسات بعدی با معلمی که هم ریاضی می‌داند هم موسیقی کار کند، این عمل برای رضا بسیار جذاب بود.

اولین آهنگ

اولین آهنگ

رضا کم کم با استعداد ذاتی خود گیتار را یاد می‌گیرد و چند آهنگی هم با کیفیت پایین ضبط می‌کند که بین جوانان بندری دست به دست می‌شود.

همین استعداد و اعتماد به نفس باعث می‌شود تا از شهرداری و هتل همای بندرعباس به رضا برای اجرای برنامه پیشنهاد شود که با خوشحالی می‌پذیرد.

در یکی از اجراهایش در هتل هما بندرعباس، امین تارخ از اساتید بازیگری که مهمان بود به او نزدیک می‌شود و می‌گوید تو می‌توانی یکی ستاره موسیقی بشوی. نمی‌دونم چرا اینجا ماندی و برای قاشق و چنگال می‌خوانی، ولی اگر می‌خواهی پیشرفت کنی بیا تهران …

مهاجرت به تهران

رضا به توصیه تارخ به تهران رفت و سال 1371 و در 13 سالگی اولین آهنگ خود به نام راز عشق را منتشر کرد و یک سال بعد آلبوم غیر رسمی به همین نام را ارائه می‌کند. صادقی بعد از آن همکاری خود را با گروه هنری کیمیا آغاز کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی همایون شجریان خواننده محبوب؛ درباره زندگی شخصی،ازدواج و کارهای هنری

شهرت

شهرت

صادقی در سال 1375 اثر گل لاله را ارائه کرد که به نوعی با کارهای قبلی او تفاوت داشت. وی در سال 1376 بندر قدیم، 1377 مستانه و دیوانه، در سال 1378 رویای شیرین و ده ثانیه را به بازار موسیقی ارائه داد.

در سال 1380 کاست عاشقم من را که با گیتار اجرا شد، به بازار ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت.

مشکی رنگه عشقه

مشکی رنگه عشقه

او مدت 8 سال پیراهن مشکی به تن داشت و همه مردم او را مشکی پوش می شناختند تا اینکه در سال 1381 کاست حکایت مشکی پوش را روانه بازار موسیقی کرد و یک سال بعد آلبوم مشکی رنگ عشقه.

سال 1384 صادقی اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان «پیرهن مشکی» و در سال 1386 آلبوم« وایسا دنیا» را عرضه کرد و توانست عنوان بهترین آهنگساز و خواننده را به خود اختصاص دهد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

رضا صادقی در تاریخ 20 بهمن سال 1390 با یک دختر ایرانی ساکن آلمان عقد کرد و یک سال بعد هم آن ها با هم ازدواج کردند.

پیراهن مشکلی در روز ازدواج

این خواننده که از اولین شروع خود در عرصه موسیقی مشکی می‌پوشد می‌گوید حتی در مراسم ازدواجم هم مشکی پوشیدم.

وقتی وارد مراسم شدم یکی گفت: اِ، یکی گفت: رضا ؟ یکی گفت: مشکی آخه ؟!! ولی اما اگر غیر از مشکی می‌پوشیدم تماما روی هر آن چیزی که گفته بودم باید خط می‌کشیدم.

من گفتم مشکی رنگه عشقه الان من به عشقی دارم می‌رسم که عشق شاعرانه، قلبی و احساس من است و اگر با رنگی غیر از این بیایم دروغ گفته‌ام.

مطلب مشابه: بیوگرافی بیژن مرتضوی | عکس های بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده و همسرش

فرزندان

فرزندان

 حاصل ازدواج رضا صادقی دو دختر است. تیارا که در بهمن سال 1392 به دنیا امده است و ویانا که در خرداد سال 1396 متولد شده است. البته او یک دختر خوانده هم دارد که در واقع بچه ای است که رضا صادقی سرپرستی او را بر عهده گرفته است. رضا صادقی گفته است که من سه دخترم را مانند هم دوست دارم و برایم تفاوتی ندارند.

در مورد دختر خوانده رضا صادقی هم باید بدانید که رضا صادقی در سال 1395 به خانه نوزادان نرجس اصفهان رفت و نوزاد رها شده‌ای که به فرزند خواندگی قبول کرده بود در آغوش گرفت.

بازیگری

بازیگری

آقای صادقی در سال 1390 با فیلم خداحافظی در نقش خودش جلوی دوربین رفت.

در پی شایعاتی مبنی بر اینکه این فیلم برگرفته از زندگی واقعی اوست در اولین فیلم ذکر شده که صرفا برداشت نمایشی از زندگی رضا صادقی است.

ارادت به امام رضا

وقتی بچه بودم و با مشکل جسمانی مواجه شدم، پدرم گفت من برای خوب شدن حالت تو را همه جا می‌برم به جز مشهد، چون آنقدر امام رضا (ع) به ما حال خوب داده که نمی‌خواهم برای حال بد تو پیش اما رضا برویم.

همیشه صحبت پدر برایم سوال بود اما بزرگتر که شدم به این نتیجه رسیدم طوری باشم که امام رضا دوستم داشته باشد.

علاقه‌های فوتبالی

علاقه‌های فوتبالی

من عاشق تیم رئالم، ولی قبلاً طرفدار سفت و سخت منچستر بودم البته تا زمانی که فرگوسن در این تیم بود، بین تیم‌های ملی هم طرفدار انگلیس هستم.

همچنین من با افتخار پرسپولیسی هستم، از بچگی عاشق این تیم بودم، سالهاست پیگیر پرسپولیسم و نمیتوانم عشقم به این تیم را مخفی نگه دارم.

سید جلال حسینی بازیکن محبوب من است او به لحاظ فنی و اخلاقی فوق‌ العاده است.

از بین قدیمی‌ها من عاشق علی آقا پروین هستم، ضمن اینکه احمد عابدزاده، فرشاد پیوس و مرحوم علی انصاریان را هم خیلی دوست دارم.

سیاست

اینکه می‌گویند تو مگر سواد سیاسی داری که حرف می‌زنی را قبول ندارم مگر قرار است 80 میلیون نفر فوق لیسانس علوم سیاسی داشته باشند که رای بدهند؟

پس اگر اینطور باشد من که لیسانس علوم سیاسی هم ندارم پس دوره‌های بعد نمی‌توانم رای بدهم.

مطلب مشابه: بیوگرافی مجید خراطها خواننده، اطلاعات درباره کارهای هنری و زندگی شخصی

حمایت از خوانندگی زنان

دوست دارم فصل تازه‌ای در خوانندگی رقم بخورد حالا که دختران کوچکی دارم دلم می‌خواهد دختران این سرزمین بیشتر حمایت شوند، کار دختر فقط کز کردن نیست.

کنسرت‌ها

کنسرت‌ها

رضا صادقی در بخش اجرای زنده توانایی فوق العاده‌ای دارد و در دوره فعالیت‌اش، بیشترین تعداد کنسرت را در شهرهای مختلف ایران و جهان برگزار کرده است. وی جزو انگشت شمار خواننده‌های ایرانی است که قبل از انتشار آلبوم رسمی اجرای زنده داشته است.

در سال‌ها اخیر امید حاجیلی، علی ثابت، بهنام ابطحی، و پویا نیک پور از رهبران ارکستر رضا صادقی بوده‌اند.

 هم اکنون رضا صادقی و بهنام ابطحی پس از مدتی قطع همکاری، دوباره همکاری خود را آغاز کرده‌اند و ابطحی، هم اکنون رهبر ارکستر رضا صادقی با نام ارکستر مشکی پوشان است.

 که نوازندگان بزرگی چون حسین شریفی، پیام طونی، مسعود همایونی، فاضل پیش در آن حضور دارند.

وی در سال کنسرت‌های بسیاری را اجرا می کند که با استقبال فوق العاده‌ای همراه است. رضا صادقی طی دوسانس کنسرت در سالن تالار وزارت کشور 6 شهریور 1394 آلبوم فقط گوش کن را برای نخستین بار در بزرگترین سالن کشور روی صحنه برد.

داستان ازدواج از زبان خودش

داستان ازدواج از زبان خودش

در سفر به آلمان از طریق دوستانم با خانواده‌ای آشنا شدم و در مدتی که آنجا بودم احساس کردم باید به این اندیشه باشم که تفکری جز تفکر خودم را بپذیرم، ضمن اینکه همسرم خیلی آدم صادقی است. برخلاف من عصبی نیست، خیلی لبخند می‌زند، مهربان است، آدم‌ها را دوست دارد و به بچه‌ها عشق می‌ورزد.

سرزمینم را دوست دارم

من سرزمینم را دوست دارم. بارها و بارها به کانادا و استرالیا رفته‌ام و مدت زیادی مانده‌ام اما نمی‌توانم در غربت زندگی کنم. اینکه از خانه بیرون بیایم و به جای «سلام» بگویم «های» برایم خنده دار است.

حاضرم بگویم چند تومان می‌شود تا بخواهم بگویم چند دلار بدهم. شعار شخصی من این است که خانه کوچک پدرم خیلی امن‌تر است تا خانه بزرگ پدر همسایه. چون در خانه همسایه باید همیشه بخندم، اگر لبخند نزنم پرتم می‌کنند بیرون اما در خانه کوچک پدرم می‌توانم گریه کنم، بخندم، عصبی شوم، آرام باشم و جای ماندن دارم.

همسرم عاشق بچه‌هاست

همسرم عاشق بچه هاست. ما حتی اسم بچه هایمان را هم انتخاب کردیم؛ قصه، عشق، ایلیا. درواقع دو دختر دلم می‌خواهد و یک پسر. البته هرچه خدا بخواهد همان است. عشق را به این دلیل انتخاب کردم که در مدرسه به دخترم بگویند «عشق صادقی» خانم «عشق صادقی» بیاید دفتر، دیگر کسی رویش نمی‌شود به عشق من بگوید بالای چشمت ابروست. «قصه» را هم دوست دارم چون صدایش کنند «قصه صادقی».

ایلیا را هم چون ارادت خاصی به امیرمؤمنان دارم انتخاب کرده‌ام. نمی‌خواهم اسم علی را انتخاب کنم که اگر بچه بدی از آب درآمد، به اسم علی بی حرمتی شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی آنیتا خواننده + در مورد زندگی شخصی و هنری و عکس های Anita و همسرش

به نشانه‌ها باور دارم

به نشانه‌ها باور دارم

یکسری اتفاقات جالب برای من پیش آمد، شاید خیلی‌ها اسم این صحبت‌ها را بگذارند توجیه اما من همیشه برای کارهایم توضیح خواستم.

همیشه یکسری نشانه می‌دیدم، مثلا می‌گفتم با آدمی که در ایران است ازدواج نخواهم کرد، به این دلیل که آن فرد کاملا دنبال رضا صادقی خواننده دویده و اگر کسی را انتخاب کنم که از ایران دور بوده، من، خودم را می‌توانم آنطور که هستم معرفی کنم نه آن گونه که معرفی شدم.

یکسری نشانه هم دیدم که فکر کردم اتفاق مبارکی برای من است. از همه مهم تر مهربان بودن اوست، چیزی که از روز اول باعث شد از درون و سراپا زیبا شوم، خنده او بود.

اگر دخترم به من بگوید مشکی نپوش…

از عشق خواهش می‌كنم اجازه بدهد مشكی بپوشم و اگر قبول نكرد التماسش می‌كنم. فكر نمی‌كنم دخترم راضی شود اشك‌های پدرش را ببیند. در نهایت گریه می‌كنم تا دلش به رحم بیاید و راضی شود…

قربونت برم خدا

قربونت برم خدا

جایی در شعر گفته‌ام که «قربونت برم خدا، چقدر غریبی رو زمین». من به غربت خدا اعتقاد دارم. به خاطر بدی‌ها و پلیدی‌های نوع بشر، این انسان تمامیت خواه دنیا را پر کرده از دروغ و خدعه و نیرنگ. بیشتر تلنگر زده و تذکر داده‌ام.

جایی در شعرم هست با این مضمون «همه درویش همه عارف جای عاشق پس کجاست». در واقع باید می‌‌گفته: همه درویش، همه عارف، همه عاشق، اما الان این سه برادر را از هم جدا کرده‌اند و متاسفانه خبری از عاشقی نیست و چون عشق لازمه رسیدن به درویشی و عرفان است لذا درویشی و عرفان نیز آن رنگ و بو و عمق سابق را ندارد.

من می‌‌خواهم ابتدا با عشق «احساسم» را سر و شکل بخشم. پس از آن است که نوبت به درویشی و تمرین «بی‌‌نیازی» می‌‌رسد. و اگر کسی این دو مرحله را بگذارند به درک خداوند نایل می‌‌شود (عرفان). اما متاسفانه جای عاشقا این روزها فقط توی رمان‌ها و شعارهاست (شعارهای جلب و جذب). انجمن عشاق نداریم.

 البته عرفا و دراویش بزرگوارند و محترم، اما عاشقا چی؟ آنها کجا هستند؟ و چرا کسی سراغی ازشان نمی‌‌گیرد. به قول حمید هامون «ببین به سر عشق چی اومد؟»… و به نظرم این ساده‌لوحانه است که عشق و عاشقی را به فراموشی سپرده‌ایم.مصاحبه ای با رضا صادقی- من به غربت خدا اعتقاد دارم.

مطلب مشابه: بیوگرافی امید سلطانی خواننده ایرانی و عکس های امید و همسرش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو