وام بدون ضامن ویژه بازنشستگان آغاز شد | وام 150، 200، 90 میلیونی ویژه بازنشستگان | فقط با سابقه کارتون یه وام راحت بگیرید!

وام بدون ضامن ویژه بازنشستگان آغاز شد | وام 150، 200، 90 میلیونی ویژه بازنشستگان | فقط با سابقه کارتون یه وام راحت بگیرید!


4

1402/6/20

12:12


وام بدون ضامن ویژه بازنشستگان آغاز شد | وام 150، 200، 90 میلیونی ویژه بازنشستگان | فقط با سابقه کارتون یه وام راحت بگیرید!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

سازمان تامین اجتماعی از افزایش 70 درصدی وام بازنشستگان و مستمر بگیران خبر داد. شرایط دریافت وام بازنشستگان در سال 1401 چگونه است. وام بازنشستگان تامین اجتماعی از 7 میلیون به 12 میلیون تومان رسیده است. واریز وام بازنشستگان و مسمتر بگیران چند ماهی است که آغاز شده است. وام بازنشستگان 6 مرحله ای است. 

دریافت وام در ایران دارای شرایط و ضوابط مخصوص به خود است. سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بازنشستگان می‌توانند با توجه به شرایط تعیین شده نسبت به دریافت وام ۱۲ میلیونی اقدام کنند. بسیاری از بازنشستگان با توجه به شرایط اقتصادی کشور، از اخبار وام استقبال کرده‌اند. در این بخش می‌خواهیم به بررسی شرایط دریافت وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان بپردازیم.

 وام قرض الحسنه صندوق بازنشستگان برای بسیاری از کسانی که دارای مشکلات اقتصادی هستند کاربردی است. سازمان تامین اجتماعی با ایجاد یک بستر مناسب سعی کرده است تا وام ۱۲ میلیون تومانی را به بازنشستگان ارائه دهد. تسهیلات در نظر گرفته شده در این مرحله قرار است که به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت شود

حقوق بازنشستگان

سهمیه در نظر گرفته شده برای این وام دارای محدودیت‌های مشخص است که بازنشستگان با در نظر گرفتن شرایط اولیه و پرداخت وام، می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند. تامین اجتماعی ظرفیت هر شهرستان را به شکل محدود اعلام کرده است که تا زمان تکمیل شدن ثبت نام، امکان ثبت نام برای این وام وجود دارد. بازنشستگان در صورتی که نیاز به وام ۱۲ میلیون تومانی دارند، بهتر است با شرایط دریافت وام آشنا شوند.

توجه به محدودیت بودجه این سازمان و شرایط کلی در نظر گرفته شده، تسهیلات ارائه شده برای تعدادی معدودی از بازنشستگان قابل پرداخت است. از شرایط کلی اعلام شده سازمان تامین اجتماعی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با توجه به شرایط اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در صورتی که واجد شرایط هستند، می‌توانند جهت ثبت نام این وام به آدرس سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

وام بازنشستگان

شیوه ثبت نام وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان

متقاضیان ضمن در نظر گرفتن شرایط اعلام شده برای این که بتوانند ثبت نام اولیه خود را جهت احراز هویت و مشخصات انجام دهند، کافی است به آدرس غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه کرده و شرایط لازم را مطالعه کنند. طبق پیش شرط بیان شده برای دریافت تسهیلات، داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پرداخته شده الزامی است.

همچنین شرایط وام به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که متقاضیان بتوانند به شکل آسان وام مورد نظر خود را دریافت کنند. فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط بر اساس شراط حقوق دریافتی نیز از دیگر شرایط اعلام شده سازمان تامین اجتماعی است.

مبلغ وام و تعداد اقساط چقدر است

همان‌طور که از عنوان مشخص است، مبلغ تسهیلات اعلام شده سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۲ میلیون تومان است که بازپرداخت آن ۲۴ ماهه تعیین شده است. متقاضیان می‌توانند در زمان مشخص شده به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام اولیه خود را انجام دهند. بعد از ثبت نام اولیه در سایت اعلام شده، در صورتی که مستمری بگیران واجد شرایط شناخته شوند، گزینه درخواست تسهیلات برای آنان فعال می‌شود.

وام در نظر گرفته شده دارای بهره پایین است که برای بسیاری از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک گزینه عالی محسوب می‌شود. افرادی که در زمینه ثبت نام این وام دچار مشکل هستند و یا می‌خواهند اطلاعات تکمیلی را کسب کنند، بهتر است به صورت حضوری به دفتر تامین اجتماعی شهر خود مراجعه کرده تا مسئولان ذیربط آنها را در این زمینه یاری کنند.

جمع بند

با توجه به این که دریافت تسهیلات در ایران مراحل مخصوص به خود را دارد، سازمان تامین اجتماعی سعی کرده است برای پرداخت تسهیلات جدید خود، شرایط آسان‌تری را در نظر بگیرد. بازنشستگان همواره با مشکل معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. افرادی که می‌خواهند وام تامین اجتماعی را دریافت کنند، ضمن مطالعه شرایط اولیه کافی است به سایت سازمان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. علاوه بر شرایط اولیه بیان شده، مستمری بگیران باید دارای یک سیم کارت به نام خود باشد تا بتوانید مراحل ثبت نام را به درستی تکمیل کنند/ منبع: منیبان

وام بازنشستگان

بانک ملی با شرایط ویژه 300 میلیون تومان وام پرداخت می کند

به گزارش بانک اول بنابر اعلام محمدرضا حسین‌زاده، اقشار متوسط جامعه به تسهیلات کم بهره و با نرخ سود پایین نیاز دارند. این طرح هم به منظور فراهم کردن شرایطی برای اعطای تسهیلات به اقشار کم درآمد جامعه شکل گرفته است. به گفته حسین‌زاده، سقف تسهیلات این طرح به درخواست متقاضی تا سه برابر مانده سپرده اولیه قابل افزایش است. بنابراین امکان استفاده از این طرح برای رفع نیازهای ضروری وجود دارد.

طرح صدف در واقع نوعی تسهیلات اعتباری است که در قبال سپرده‌های شش ماهه، ۹ ماهه و یک ساله در قالب عقد مرابحه پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی این طرح هم از ۱۲ تا ۶۰ ماه اعلام شده است.

طرح صدف بانک ملی چیست؟

در طرح صدف بانک ملی شما می‌توانید با ایجاد میانگین حساب ۶،‌۹ و ۱۲ ماه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱ تا ۱۸ درصد دریافت کنید. خب چطوری؟

این طرح شامل چه کسانی می‌شود؟

تمامی افراد که شامل مشاغل از پزشکی، وکلا، کارگر، کارمند، راننده، قضات، عضو هیات علمی دانشگاه، مهندسان، کارآفرین و سرپرستان خانواده‌ها، مکانیک‌ها و… می‌توانند با سپرده‌گذاری از این تسهیلات بانک ملی استفاده کنند.

شرایط استفاده و تضمین وام صدف بانک ملی

اعطای تسهیلات در این طرح به پزشکان، وکلا، قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه ها تا سقف  ۳۰۰ میلیون تومان  با ۲ نفر ضامن معتبر امکان‌پذیر است.

کارکنان و مدیران شرکت‌ها براساس میانگین مانده حساب تا سقف  ۲۵۰ میلیون تومان  مشروط به اینکه حقوق آنها توسط بانک ملی ایران پرداخت شود با تضمین بازپرداخت توسط شرکت و یک نفر ضامن معتبر می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

تمامی کارکنان، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که حقوق و مزایای خود را از بانک ملی دریافت می‌کنند در صورت سپرده‌گذاری شخصی مطابق جدول زیر پس از تاییدیه شعبه مورد نظر تا سقف  ۳۰۰ میلیون تومان  می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سایر اقشار جامعه تا سقف  ۲۰۰ میلیون تومان  در قبال ارائه تضامین موردنظر شعبه می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. به این صورت که تا سقف ۵۰ میلیون تومان یک نفر کارمند رسمی دولت یا کارمند قراردادی سازمان‌های دولتی یا یک نفر کاسب، دارای جواز کسب همچنین از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ۲ نفر ضامن با شرایط بالا، و از مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان ۳ نفر ضامن با شرایط بالا ارائه می‌شود.

مزایای استفاده از این طرح چیست؟

شخص وام‌گیرنده می‌تواند امتیاز این طرح را به اقوام درجه یک خود شامل، همسر، فرزند، پدر، مادر، برادر یا خواهر خود واگذار کند.

چنانچه متقاضی پس از یکسال از تاریخ افتتاح حساب موفق به اخذ تسهیلات نشود در صورتی می تواند از تسهیلات استفاده نماید که حداقل ۵۰ درصد میانگین مورد نظر در طرح را حفظ کرده کند.

اشخاصی که از بانک دیگر یا محل کار خود تسهیلات دریافت کرده باشند، مجار به استفاده از این تسهیلات از طریق سپرده‌گذاری شخصی نیستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو