تسهیلات ویژه تامین اجتماعی ویژه بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان این ماه تا سقف 12 تومن | حقوق بازنشستگان واریز شد

3

1402/5/29

13:51


تسهیلات ویژه تامین اجتماعی ویژه بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان این ماه تا سقف 12 تومن | حقوق بازنشستگان واریز شد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیت‌اله برقراری با بیان اینکه براساس اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، صندوق مکلف است سالیانه مستمری مستمری‌بگیران را مطابق با مصوبات هیات وزیران بعد از محاسبات بیمه‌ای افزایش دهد، گفت: این افزایش مستمری مشمول کسانی است که تا پایان سال ۱۴۰۱ احکام مستمری آن‌ها صادر شده است.

حقوق بازنشستگان

وی درباره روند قانونی افزایش مستمری توضیح داد: در ابتدا تیم اجرایی صندوق پیشنهاد خود را برابر با ضوابط و مقررات به هیات مدیره ارائه می‌دهند و پس از تصویب آن توسط هیات مدیره، در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، پیشنهاد آن مطرح و پس از تصویب اجرایی می‌شود . حدود ۱۰ روز گذشته مصوبه هیات امنا درخصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری در سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه میزان افزایش مستمری مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ درصد اعلام شده است، یادآور شد: پس از ابلاغیه، این میزان افزایش در احکام مستمری مستمری‌بگیران اعمال شد به گونه‌ای که روز چهارشنبه (۲۵ مردادماه) مستمری‌بگیران صندوق معوقات ۵ ماهه افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را به همراه مستمری مردادماه دریافت کردند.

حقوق بازنشستگان

وی با بیان اینکه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، هشت سطح درآمدی تعریف شده است که بیمه شدگان متناسب با این ۸ سطح و حق بیمه‌های واریزی از مستمری صندوق بهره‌مند می‌شوند، گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۷۸ هزار و ۶۲۹ خانوار مستمری‌بگیر، ۸۷ هزار و ۸۰۳ خانوار بازماندگان فوت، ۴۴ هزار و ۹۳ خانوار در قالب بازنشستگی پیش از موعد، ۳۶ هزار و ۹۴۷ خانوار از مزایای مستمری سالمندی و ۹۷۸۶ خانوار از مزایای مستمری از کارافتادگی بهره‌منده شده‌اند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پایان بیان کرد که روز چهارشنبه(25 مردادماه) بالغ بر ۳۷۱۲ میلیارد ریال به حساب مستمری‌بگیران واریز شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو