قبل از سفرهای تعطیلات شهریور، خلافی خود را تسویه کنید!

قبل از سفرهای تعطیلات شهریور، خلافی خود را تسویه کنید!


منبع: همگردی

3

1402/6/22

12:06


قبل از سفرهای تعطیلات شهریور، خلافی خود را تسویه کنید!

با نزدیک شدن به مهرماه و شروع مدارس و بازگشت ساعت کاری اداره ها به قبل، بسیاری از افراد برنامه ریزی می کنن تا تو روزهای پایانی تابستون، برای تعطیلات شهریور راهی سفر بشن تا حداقل چند روزی رو به دور از دود و دم و ترافیک بگذرونن. شما هم برای تعطیلات پیش رو تو فکر سفر هستین؟

حتما تو این شلوغی هم بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس پیدا نکردین و حالا راهی به غیر از سفر با ماشین شخصی ندارید؟ البته سفر با ماشین حال و هوای دیگه ای داره ولی بهتره قبل از حرکت، چند کار ساده مثل پر کردن باک بنزین، بررسی روغن ماشین، باد لاستیک و … رو انجام بدین تا سفر بی خطری رو تجربه کنین؛ اما صبر کنین! هنوز انجام یک کار باقی مونده که بهتره بدون انجام اون از شهر خارج نشین و اون هم چیزی نیست جز تسویه خلافی خودرو که معمولا قبل از سفر فراموش می شه. اما چرا این موضوع اهمیت داره؟ پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای مطلب ما رو همراهی کنید.

ضرورت پرداخت خلافی خودرو قبل از سفر

اگر قصد سفر به شهرهای ایران رو داشته باشین، باید پرداخت جریمه های رانندگی رو در اولویت اصلی خود قرار بدین. در غیر این صورت اگر در جاده تخلف جدیدی انجام بدین یا از قبل، مبلغ کل جریمه رانندگی ماشین شما به 3 میلیون تومن رسیده باشه، خطر توقیف در یک قدمی شما قرار داره.

گاهی اوقات افسر پلیس به دلیل سرعت بالا، نبستن کمربند ایمنی، خوردن و نوشیدن در جاده، شما رو جریمه می کنه، نمره منفی ثبت می کنه یا دستور ایست می ده. اگر در این لحظه بعد از بررسی مدارک خودرو متوجه بشه که مبلغ جریمه ماشین شما به بالای 3 میلیون تومن رسیده، در جا دستور توقیف و انتقال خودرو به پارکینگ رو صادر می کنه.

تو چنین شرایطی ترخیص خودرو تبدیل به کاری سخت و زمان بر می شه و خاطره بدی از سفر شما می سازه؛ چرا که باید حداقل 24 ساعت به اجبار در اون شهر بمونین و مراحل لازم برای ترخیص خودرو رو انجام بدین.

ضرورت پرداخت خلافی خودرو قبل از سفر

آیا تسویه خلافی خودرو قبل از سفر اجباریه؟

خیر، هیچ اجباری برای پرداخت خلافی خودرو در کار نیست؛ اما باید در نظر داشته باشین که مبلغ جریمه ثبت شده روی پلاک خودرو نباید به 3 میلیون تومن رسیده باشه، در غیر این صورت خودروی شما توقیف می شه.

با پرداخت خلافی پیش از سفر می تونین:

● با آرامش خاطر و بدون نگرانی سفر کنین؛

● به یک راننده متعهد به قوانین و مقررات رانندگی تبدیل بشین؛

● از تلف شدن وقت تو مراکز ترخیص جلوگیری کنین.

چطوری مبلغ خلافی رو فوری پرداخت کنیم؟

حتما تا به اینجا متوجه اهمیت پرداخت خلافی قبل از سفر شدین. بیشتر راننده ها برای تسویه خلافی خودرو یک روش قابل اعتماد و سریع نمی شناسن. به همین دلیل هر بار، عبارت استعلام جریمه رانندگی رو تو اینترنت جستجو می کنن تا یک روش مطمئن پیدا کنن. اما بعد از اون متوجه می شن که اون روش استعلام دیگه پاسخگو نیست، پرداخت با موفقیت انجام نشده یا جریمه هنوز از سامانه راهور حذف نشده. در نتیجه نمی دونن که چطور باید خلافی رو پرداخت کنن.

قطعا پرداخت فوری خلافی قبل از سفر، دغدغه بسیاری از ماست. به همین دلیل در ادامه یک روش مطمئن، آسان و سریع برای پرداخت رو به شما معرفی می کنیم.

پرداخت آسان و سریع خلافی خودرو با قبضینو

قبضینو یک سامانه آنلاین و جامع استعلام پرداخته که خدمات خودرو و موتور، قبض و موبایل و خدمات بانکی رو به همه راننده ها ارائه می ده. طبق آخرین آمار منتشر شده، این اپلیکیشن بیش از 1 میلیون نصب تو کافه بازار داره و این یعنی تونسته تو مدت 5 سال فعالیت، رضایت مخاطبان زیادی رو به خودش جلب کنه. یکی از خدمات این سامانه، استعلام و پرداخت خلافی خودروست. برای استفاده از این خدمت می تونید یکی از روش های زیر رو انتخاب کنین.

پرداخت آسان و سریع خلافی خودرو با قبضینو

استعلام خلافی خودرو با دانلود اپلیکیشن قبضینو

استفاده مداوم و دوره ای از خدمت استعلام خلافی خودرو باعث شده تا بیشتر راننده ها به دنبال یه راهکار در دسترس باشن. به همین دلیل شما می تونین اپلیکیشن قبضینو رو از آدرس https://ghabzino.com/download دانلود و روی موبایل خودتون نصب کنین. تو مرحله بعدی کافیه خدمت خلافی رو انتخاب کنین و بعد از وارد کردن شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو، جزئیات جریمه رانندگی رو مشاهده و به راحتی پرداخت کنین.

استعلام جریمه رانندگی از طریق سایت قبضینو

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو یا موتورسیکلت می تونین وارد سایت قبضینو بشین. گزینه خلافی رو انتخاب کنین. شماره موبایل خودتون رو وارد کنین و متناسب با نیازتون، روش استعلام خلافی خودرو با جزئیات یا بدون جزئیات رو انتخاب کنین. بعد از مشاهده مبلغ جریمه رانندگی، گزینه پرداخت رو انتخاب کنین تا مبلغ خلافی به حساب پلیس راهور واریز و از لیست جرائم رانندگی پلاک خودروتون حذف بشه.

مزایای پرداخت خلافی با قبضینو

● پرداخت موردی یا تجمیعی جرائم رانندگی خودرو

● پرداخت جریمه رانندگی و حذف آنی از لیست جرائم راهور

● ذخیره شماره پلاک و امکان نام گذاری

● استعلام و پرداخت خلافی خودرو در هر ساعت از شبانه روز

● مشاهده جزئیات کامل خلافی خودرو به همراه عکس تخلف رانندگی

● دسترسی همیشگی به سوابق پرداخت بعد از استعلام و پرداخت خلافی

● اطلاع از مبلغ جریمه طرح ترافیک، عوارض آزادراهی، عوارض سالیانه و …

چگونه متوجه بشیم که خلافی خودرو تسویه شده؟

با استفاده از روش های زیر می تونین مطلع بشین که خلافی خودرو به صورت کامل تسویه شده یا هنوز تو لیست جرائم رانندگی راهور وجود داره و لازمه که پرداختش کنین. این روش ها رو تو ادامه بهتون معرفی می کنیم:

● استعلام مجدد خلافی خودرو

● دریافت رسید پرداخت از خودپردازها

● دانلود رسید پرداخت از بخش سوابق قبضینو

● دریافت برگه عدم خلافی خودرو از دفاتر پلیس + 10

چند روز طول می کشه تا مبلغ خلافی خودرو تسویه بشه؟

اگر از سامانه های آنلاین مثل قبضینو برای پرداخت خلافی خودرو استفاده کرده باشین، تسویه جرائم رانندگی به صورت آنی انجام می شه و نیازی نیست چند روز کاری برای حذف جریمه رانندگی صبر کنین. اما اگر از روش های دیگه برای پرداخت خلافی خودرو استفاده کردین، ممکن است حداقل 72 ساعت کاری زمان ببره تا جریمه از سامانه راهور حذف بشه.

سفر بی خطر!

سفر به خیر! حالا که به سلامت به مقصد رسیدین، باید پس از کمی استراحت و جمع کردن وسایل سفر، چند تا کار ساده زیر رو انجام بدین تا از جریمه شدن جلوگیری کنین.

سفر بی خطر!

استعلام خلافی خودرو

اگر در طول سفر به دلیل نبستن کمربند ایمنی و … جریمه شدین، باید مبلغ خلافی رو پرداخت کنین. مخصوصا اگر مبلغ جریمه الصاقی، تسلیمی و خودداری براتون ثبت شده باشه؛ چرا که مبلغ این تخلفات رانندگی بعد از گذشت 60 روز دوبرابر می شه و باید مبلغ بیشتری رو پرداخت کنین.

پرداخت عوارضی آزادراه ها

گاهی اوقات در مسیر رفت و برگشت از سفر، به دلیل عبور از آزادراه، عوارضی برای خودروی شما ثبت می شه. لازمه بدونین که مهلت پرداخت عوارض آزادراهی فقط 15 روزه و بعد از تموم شدن این مهلت به صورت پلکانی جریمه می شین.

استعلام نمره منفی گواهینامه

گاهی اوقات جریمه ای که روی پلاک خودرو ثبت می شه، از نوع تخلفات حادثه سازه. در نتیجه نمره منفی هم به این جرائم تعلق می گیره. با استعلام نمره منفی گواهینامه می تونین متوجه بشین که تا به امروز چند نمره منفی روی گواهینامه شما ثبت شده.

امیدواریم با این مطلب به شما کمک کرده باشیم تا سفری آسان و بی خطر رو تجربه کنین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو