عوارض آزادراهی در کدام مسیرها بیشتر و در کدام کمتر است؟

منبع: روزیاتو

7

1402/4/14

13:29


عوارض آزادراهی در کدام مسیرها بیشتر و در کدام کمتر است؟

عوارض آزادراهی در کدام مسیرها بیشتر و در کدام کمتر است؟

عوارض آزادراهی مبلغی است که به ازای احداث و نگهداری از آزادراه‌ها از مسافرین گرفته می‌شود. این قیمت معمولا بستگی به میزان مسافت آزادراه و مبلغی که صرف احداث آن کرده‌اند، بستگی دارد.

پرداخت عوارض آزادراهی موضوعی است که نباید آن را نادیده گرفت. مخصوصا در حال حاضر که وزیر راه و ارتباطات، جریمه عدم پرداخت این هزینه را از ۴۰ هزار تومان بیشتر کرده و در صورت به‌تعویق انداختن تسویه آن، مبلغ را به‌صورت پلکانی افزایش می‌دهد.

پس با توجه به اینکه این روزها، پرداخت هزینه عوارض آزادراهی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و نیازی به منتظرماندن ماشین‌ها برای تسویه این هزینه وجود ندارد، در این مقاله با ما همراه باشید تا یک راه امن و سریع را جهت پرداخت این مبالغ به شما معرفی کرده و احتمال جریمه‌شدن , و پرداخت خلافی بیش از حدتان را کاهش دهیم.

عوارض آزادراهی در کدام مسیرها بیشتر و در کدام کمتر است؟

تعرفه عوارض در آزادراه‌های مختلف

نرخ عوارض آزادراه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و قیمت دریافتی برای هر وسیله نقلیه‌ای به‌صورت مجزا تعریف شده است. با این حال در ادامه لیستی از تعرفه برخی از آزادراه­‌ها را آورده‌ایم:

  • تهران-پردیس: در این آزادراه، ماشین‌های سواری باید مبلغ ۶ تومان را پرداخت کنند. این هزینه در تریلی به ۱۵ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
  • قزوین-زنجان: مسافت این آزادراه ۱۸۲ کیلومتر بوده و ماشین‌های سواری مجبور به پرداخت ۳۵۰۰ تومان هستند. این مبلغ برای تریلی به ۱۶ هزار تومان تغییر می‌کند.
  • ارومیه-تبریز: در این آزادراه سواری‌ها باید ۹ هزار تومان، اتوبوس‌ها ۱۵ هزار تومان و تریلی‌ها ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند.

با در نظرگرفتن مبالغی که گفتیم، هیچ‌کس دوست ندارد که به‌جای هزینه‌های گفته‌شده، مجبور به پرداخت ۴۰ هزار تومان یا حتی بیشتر از این رقم شود. پس در ادامه با ما همراه بمانید تا شما را با یک روش سریع، ساده و امن آشنا کنیم و مراحل پرداخت هزینه آزادراهی را به شما آموزش دهیم.

عوارض آزادراهی در کدام مسیرها بیشتر و در کدام کمتر است؟

با سوپراپلیکیشن تاپ نگران پرداخت عوارض آزادراهی نباشید!

با توجه به اینکه چند سالی از حذف‌شدن پرداخت نقدی عوارض آزادراه می‌گذرد، روش‌های آنلاین به‌وجود آمده‌اند تا در مدت‌زمانی کوتاه به این هدف رسیدگی کرده و در صرفه‌جویی زمان شما یاری برسانند.

سوپراپلیکیشن تاپ پلتفرمی است که امکان تسویه عوارض آزادراه را در یک بستر امن و سریع برای همه کاربران فراهم کرده و می‌تواند این کار را تحت نظر بانک مرکزی و پلیس فتا برای افراد انجام دهد.

به همین دلیل باید گفت که این سوپراپلیکیشن قادر به پوشش ۱۳ آزادراه اصلی و پرتردد است و آنهایی که تحت پوشش این پلتفرم نیستند، این معنا را دارد که هنوز هم از روش‌های دستی برای پرداخت آنها استفاده می‌شود.

پس درصورتی‌که آزادراه جدیدی به لیست پرداخت‌های الکترونیکی اضافه شود، این خدمت به اپلیکیشن تاپ افزوده شده و امکان تسویه­ عوارض همه آزادراه­های دیجیتال به‌وجود می‌آید.

همچنین لازم به ذکر است که تاپ امکان استعلام رایگان بدهی عوارض آزادراهی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با نمایش جزئیاتی مثل آزادراه، تاریخ و ساعت تردد، شرایط پرداخت و تسویه را برای همه آسان‌تر می‌کند.

نحوه پرداخت عوارض آزادراهی در سوپراپلیکیشن تاپ

برای انجام این کار گزینه خدمات خودرو را در سوپراپلیکیشن تاپ انتخاب کنید. بعد از آن پلاک خودروی خود را در کادر موجود وارد کرده و به بخش پرداخت عوارض خودرو بروید. توجه داشته باشید که فرآیند پرداخت از طریق اتصال به درگاه پرداخت بانک مرکزی یا کیف پول دیجیتالی که در این نرم‌افزار دارید، صورت می‌گیرد.

معرفی سوپراپلیکیشن تاپ با ۷۳ سرویس کاربردی

پرداخت عوارض آزادراهی تنها خدمت اپلیکیشن تاپ نبوده و این پلتفرم می‌تواند ۷۳ سرویس کاربردی را در زمینه‌های خودرو، فین‌تک و پرداخت، تفریح و گردشگری، مالی و اعتباری و در نهایت بازار سرمایه ارائه دهد. این سرویس‌ها عبارت‌اند از:

  • خودرو: بیمه شخص ثالث، پارک حاشیه‌ای، طرح ترافیک و کاهش آلودگی و پرداخت جریمه و خلافی خودرو در این بخش قرار می‌گیرد.
  • فین‌تک و پرداخت: برای خرید شارژ از همه اپراتورهای و پرداخت قبض‌های آب، گاز، برق و تلفن می‌توانید از این بخش از نرم‌افزار تاپ اقدام کنید.
  • تفریح و گردشگری: اگر به‌دنبال یک پلتفرم برای خرید انواع بلیط‌های هواپیما، اتوبوس و قطار هستید و می‌خواهید خدمات مربوط به تسهیلات سفر را دریافت کنید، به دسته‌بندی تفریح و گردشگری سوپراپلیکیشن تاپ مراجعه کنید.
  • مالی و اعتباری: امکان افتتاح حساب غیرحضوری، همراه بانک پارسیان، کارت هدیه مجازی و سامانه صیاد همگی در دسته‌بندی مالی و اعتباری این پلتفرم قرار گرفته‌اند.
  • بازار سرمایه: برای احراز هویت سجام، سود سهام و سهام دولت، می‌توانید از طریق خدمات مربوط به بازار سرمایه اپلیکیشن تاپ اقدام کنید.

عوارض آزادراهی در کدام مسیرها بیشتر و در کدام کمتر است؟

جمع ­بندی

عوارض آزادراهی شامل پرداخت هزینه‌ای می‌شود که همه خودروها و وسایل نقلیه در صورت گذر از آزادراه مجبور به تسویه آن هستند. اما با توجه به اینکه این روزها اکثر آزادراه­ها از روش‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند و روش‌های دستی دیگر مانند گذشته کاربرد ندارند، باید گفت که با نصب سوپراپلیکیشن تاپ نه تنها قادر به تسویه هزینه‌های مربوط به آزادراه خواهید بود، بلکه در کنار آن توانایی استفاده از ۷۳ سرویس کاربردی دیگر را نیز به‌دست خواهید آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو