لاستیک بارز بهتر است یا کویر؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/11

00:48


بازار لاستیک در کشور ما بسیار گسترده بوده و به همین دلیل انتخاب را برای رانندگان دشوار کرده است، به همین منظور دو لاستیک محبوب بارز و کویر را که ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کیفیت بالایی دارند، در این مطلب از ساعد نیوز مقایسه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

از آن‌جایی‌ که لاستیک خودرو یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای یک ماشین به حساب می‌آید، سالم و با کیفیت بودن آن می‌تواند رانندگی ایمن ایجاد کرده و سلامتی سرنشینان را تضمین کند، همچنین تأثیر بسیار زیادی بر تعادل خودرو و مصرف سوخت دارد؛ از‌این‌رو انتخاب گزینه مناسب، با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه، دغدغه رانندگان است. ما در این پست مقایسه لاستیک بارز و کویر تایر را به صورت کاملی آورده‌ایم؛ این دو برند، به‌عنوان دو مورد از بهترین لاستیک‌های داخلی که طرفداران بسیار زیادی دارند، شناخته می‌شوند.

مقایسه لاستیک­ های بارز و کویر


هر دو لاستیک بارز و کویر، عمدتاً بر اساس تکنولوژی روز دنیا لاستیک تولید می ­کنند و لاستیک­ های آن­ها پیش از عرضه به بازار، در آزمایشگاه ­های مجهز مورد بررسی و آزمایش قرار می ­گیرند. این دو برند عمدتاً در خودروهای تولیدی شرکت ­های سایپا و ایران ­خودرو استفاده می­ شوند.

شرکت بارز انواع مختلف و متعددی از لاستیک­ ها را در اندازه ­ها و آج­ های متفاوت تولید می­ کند و تنوع بسیار بالایی دارد. شرکت کویر نیز در تولید لاستیک تنوع به خرج می ­دهد اما تنوع و تعدد لاستیک ­های آن نسبت به بارز کمتر است.

برند بارز و کویر، لاستیک­ هایی باکیفیت بالا هستند که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. در بین برندهای ایرانی نیز طول عمر آج ­ها و کیفیت آن­ها نسبت به سایر برندها بیشتر است، اما اگر بخواهیم اندکی تفاوت بین آن­ها قائل شویم، می­ توان لاستیک بارز را بهتر از کویر تایر دانست. برای خودروهای ایرانی مانند پراید، پژو، سمند و … از هر دو لاستیک استفاده می ­شود و تفاوت چندانی بین آن­ها در این زمینه وجود ندارد.

از آن جایی که لاستیک بارز به‌مراتب محبوب­ تر از کویر تایر است و تقاضا برای آن بیشتر است، قیمت آن بیشتر از کویر است. بااین‌حال نمی ­توان قیمت ­ها را دقیقاً تعیین کرد، چرا که مدام در حال تغییر هستند، فلذا شما می ­توانید قیمت ­ها را در زمان خرید از سایت­ ها و نمایندگی­ های خرید هر برند جویا شوید.

یکی دیگر از تفاوت­ های لاستیک بارز و کویر که در بین رانندگان و مشتریان مطرح می­ شود این است که آن­ها عمدتاً بارز را یک لاستیک باکیفیت می­دانند که برای انواع خودروهای جدید ایرانی، خارجی و شاسی‌بلند و کامیون ­های نسل جدید مناسب است. همچنین آن­ها لاستیک کویر را به‌عنوان نرم­ترین لاستیک موجود در بازار می ­دانند که برای انواع خودروها مناسب است.

لاستیک خودرو

سخن پایانی


بین لاستیک کویر و بارز تفاوت اندکی وجود دارد و این دو برند در بین لاستیک­ های ایرانی کیفیت و قیمت مناسبی دارند و از محبوبیت ویژه ­ای برخوردار هستند. باتوجه‌به این نوشته می ­توان نتیجه گرفت که در هنگام خرید لاستیک برای خودروی خود، بهتر است مدل خودروی خود و توان مالی­ تان را در نظر بگیرید و سپس با توجه کاربرد و مسیرهایی که عموماً با خودروی خودتان می­ پیمایید، تصمیم به خرید لاستیک و برند متناسب بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو