بهترین برندهای تسمه تایم خودرو

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/25

14:07


یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات به‌کاررفته در خودرو تسمه تایم است. ما در این مطلب از ساعد نیوز بهترین مارک های تسمه تایم را معرفی می کنیم.

تسمه تایم یک تسمه از جنس پلاستیک است که میل‌لنگ و میل بادامک را به یکدیگر متصل می‌کند. طول تسمه می‌تواند رابطه زمانی مشخصی میان این دو جزء ایجاد کرده و به‌گونه‌ای تنظیم شود که سرانجام حرکت آن باعث به حرکت درآمدن سوپاپ‌ها در زمان‌های مشخص می‌شود.

تسمه تایم چی بخریم؟


ممکن است تسمه تایم خودروی شما پاره شده باشد یا زمان تعویض آن فرا رسیده بنابراین بهتر است که از برندهای معتبر خریداری کنید. از جمله شرکت های برتر در زمینه تولید تسمه تایم می توان به پاور گریپ گیتس آمریکایی، هاتچینسون فرانسوی،‌ دایکو ایتالیایی، دانگیل کره جنوبی و کانتیننتال آلمانی اشاره کرد.

هر چند که ممکن است بسیاری از برندهای موجود در بازار ایران فاقد گارانتی باشند، اما مواردی نیز وجود دارد که شامل گارانتی است بنابراین ترجیحتان خرید تسمه تایم های شامل گارانتی باشد. در این صورت خیالتان از بابت اصل بودن و یا خدمات دهی مناسب در صورت معیوب شدن تسمه تایم راحت تر است. برای مثال تسمه تایم پاورگریپ 80000 کیلومتر یا 18 ماه دارای ضامنت است. در صورت پاره شدن تسمه تایم و البته بعد از بررسی‌های کارشناسی و مشخص شدن علت بریدن تسمه تایم، شرکت بیمه مذبور می‌بایست کل خسارت وارد شده به موتور را پرداخت کند.

تسمه تایم

سخن پایانی


تسمه تایم خودرو از دسته قطعات موتوری و مصرفی در خودرو شما می باشد. تعویض این قطعه را هرگز پشت گوش نندازید و همواره نسبت به این قطعه حساسیت به خرج دهید و از برندهایی که معتبر هستند ودارای ضمانت اصالت کالا و گارانتی هستند بهره مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو