بهترین روغن ترمز ایرانی و خارجی کدام مارک است؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/29

08:59


روغن ترمز ماشین یک مایع است که برای اجرای صحیح عمل ترمز کردن، به آن نیاز داریم. ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بهترین برندهای خارجی و ایرانی روغن ترمز را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

روغن ترمز یک سیال هیدرولیک است که نیروی وارد شده به پدال ترمز توسط راننده را به روتور های ترمز انتقال می دهد و باعث کاهش سرعت و در نهایت توقف هر چهار چرخ و در آخر باعث توقف خودروی شما می شود.

بهترین برند روغن ترمز خارجی


از آنجا که انواع روغن ترمز در بازار وجود دارند، ممکن برای شما که قصد خرید روغن ترمز را دارید، ابهام ایجاد شود. به همین منظور ما بهترین برندهای خارجی روغن ترمز را معرفی می کنیم.

  • روغن ترمز پریستون آمریکا:از شرکت های بزرگ در ساخت روغن ترمز مرغوب می توان به شرکت پریستون آمریکایی PRESTONE واقع در شیکاگو، ایلینویز، یکی از تولید کنندگان برتر روغن ترمز در آمریکای شمالی اشاره کرد. روغن ترمز Dot 3 و Dot 4 یکی از پرطرفدار ترین روغن های ترمز موجود در جهان و بسیار پر مصرف است.

  • روغن ترمز توتال فرانسه:روغن ترمز Dot 4 مرغوب و استاندارد توتال فرانسه، رقیب سرسخت روغن پریستون آمریکایی است.

  • روغن ترمز کاسترول:از محصولات معروف شرکت کاسترول روغن‌ ترمز مسابقه‌ای Castrol SRF است.

  • روغن ترمز مگ وان:شرکت مگ وان در اوماها، یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن ترمز MAG1 120 Premium DOT 3 در آمریکای شمالی است.

  • روغن ترمز موتول:یکی از محصولات شرکت فرانسوی Motul در شهر نیویورک، روغن ‌ترمز 100% طبیعی Motul Dot-4 است که در بیش از 80 کشور دنیا موجود می ‌باشد.

بهترین برند روغن ترمز ایرانی


در ایران روغن ترمز فومن شیمی بخش بزرگی از بازار ایران را در اختیار دارد و با تولید روغن ترمز آبی و زرد یا همان روغن ترمز Dot 3 و Dot 4 از تولیدکنندگان مهم این عرصه به حساب می آید.در مجموع برای خودرو های سواری، بهترین روغن ترمز نوع Dot 4 و Dot 3 است. البته برای ماشین های مدرن می توان علاوه بر روغن های ترمز Dot 4 و Dot 3 از روغن ترمز DOT 5.1 نیز استفاده کرد.

روغن ترمز

سخن پایانی


از آنجایی که یکی از مهم ترین عوامل در نحوه کارکرد درست و به موقع ترمز ماشین، روغن ترمز با کیفیت است، بنابراین باید در هنگام خرید این محصول دقت کافی به خرج دهید و از مراکز معتبر، بهترین برند روغن ترمز را تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو